Meteoroloji raporlarına göre geride bıraktığımız hafta boyunca yüzümüze gülen güneş yarın yerini yağmur bulutlarına ve ardından da soğuk havaya bırakıyor. Gece sıcaklıkları yine 3-4 derecelere kadar düşeceğinden uzun sürüşlerden uzak durmanızı tavsiye ederim.

Gelelim geçen haftaki yarışlara.

Geride bıraktığımız hafta Superbike yarışları Aragon pistinde yapıldı. Superbike 2021 Dünya Şampiyonu temsilcimiz Toprak Razgatllıoğlu birinci olamasa da sezona podyumla başladı. Yamaha’nın aracını geliştirmekten çok gerilettiği görülünce geri kalan yarışlara Toprak’ın geçen seneki motosikletiyle çıkma ihtimali kulislerde konuşuluyor.

Son şampiyon Toprak Razgatlıoğlu Aragon’da sezonun ilk pole pozisyonunu tur rekoru kırarak aldı! Bu sonuçla temsilcimiz ilk yarışla Superpole yarışına birinci cepten başladı.

2022 Dünya Superbike Şampiyona’sında ilk yarış Aragon’da tamamlandı. Yarışı son virajdaki hamlesiyle Jonathan Rea kazanırken Ducati ile Alvaro Bautista ikinci; son Şampiyon Toprak Razgatlıoğlu üçüncü sırada podyumda yer aldı.

Yarış sonrası röportajda, ön lastikte sorun yaşadığını ve bu nedenle tempo kaybettiğini söyleyen Toprak ikinci yarışta galibiyet için savaşacaklarını da belirtti.

Superpole yarışını kazanan Bautista, ikinci günkü yarışı da birinci bitirdi. Rea ikinci, Toprak ise üçüncü olarak podyumda yerini aldı.

Supersport’ta nefes kesen sezon açılışında milli sporcularımızdan Can Öncü uzun süre lider götürdüğü yarışı üçüncü sırada podyumda tamamlarken Bahattin 25. başladığı yarışı 12. sırada tamamlayarak ilk yarışından puan aldı.

Supersport’a bu sene katılan deneyimli pilot Lorenzo Baldassari pole pozisyonundan başladığı serideki ilk yarışını kazandı. Son şampiyon Dominique Aegerter ikinci oldu.

Baldassari ve Argerter son virajda çarpışıp dışa açıldılar fakat motosiklet üzerinde kalmayı başardılar. Can biraz daha yakın olsaydı belki de ilk galibiyetini alabilirdi fakat nefis bir mücadele ortaya koydu ve Supersport’taki 4. podyumunu elde etti.

Aynı şekilde Bahattin de harika bir yükseliş kaydetti ve bu sınıfta çıktığı ilk yarışından puan aldı.

Gelelim 4 tekerleklilerin en hızlılarına.

Pandemi nedeniyle 2019 yılından bu yana Formula 1'e ev sahipliği yapmayan Avustralya, bu yıl takvime geri döndü ve hafta sonu boyunca pistte oldukça ideal koşullar vardı.

Pistin yenilenen yapısıyla Ferrari'ye mi yoksa Red Bull'a mı uyacağı merak edilirken, sıralama turlarında pole pozisyonunu Charles Leclerc aldı.

Pazar günü gerçekleştirilen yarış da, önceki iki günle benzer şartlarda gerçekleştirildi. Start için Fernando Alonso, Carlos Sainz, Kevin Magnussen, Sebastian Vettel, Lance Stroll ve Alex Albon sert hamuru tercih etti. Diğer isimler ise orta hamurla başladı.

Leclerc iyi bir start alarak ilk virajı lider dönerken, Max Verstappen de ikincilikteki yerini korudu. Aslında Sergi Perez de iyi başlamıştı ancak Verstappen'le temas yaşamamak adına ilk virajda biraz erken fren yaptı ve güçlü bir start alan Lewis Hamilton'a geçildi. Böylelikle startın ardından sıralama Leclerc, Verstappen, Hamilton, Perez ve George Russell şeklinde oldu.

Verstappen, en hızlı turu attıktan saniyeler sonra  güç kaybetmeye başladı ve 39. turda dumanlar çıkan aracını kenara çekti ve Avustralya Grand Prix'sine veda etti. Hollandalı pilot büyük hayal kırıklığı yaşarken, bu yıl Bahreyn'den sonra ikinci kez yarış dışı kalmış oldu.

Sanal Güvenlik aracının devreye girmesinden faydalanan Alpine ve Haas, yarışın başından beri pistte olan Alonso ve Magnussen'i pite aldılar.

Leclerc yarışın ilerleyen turlarında en hızlı tur kendisinde olmasına rağmen zorlamaya devam etti ve en yakın rakibi Perez'le arasını 20 saniyenin üzerine çıkardı.

Yarışın kalan kısmında hata yapmayan Leclerc, damalı bayrağı ilk sırada gördü ve ilk üç yarışta ikinci galibiyetini aldı.

Red Bull'da Verstappen'in yarış dışı kalmasının ardından takımın pistteki tek temsilcisi Perez'di. Meksikalı pilot, startta ve pit stoplardan sonra rakiplerinin gerisine düşse de, her seferinde geri dönmeyi başardı ve damalı bayrağı ikinci sırada görerek bu yılki ilk podyumunu aldı.

Üçüncülük Mercedes pilotu George Russell'a gitti. Russell, yarışa Hamilton'ın ardında başlamasına rağmen sanal güvenlik aracından faydalandı ve pit stoplarla takım arkadaşının önüne geçti.

Haas pilotları için çok iyi bir yarış olmadı. Mick Schumacher zaman zaman iyi tempo yakalasa da, yaptığı hataların da etkisiyle 13. oldu. Kevin Magnussen ise stratejisinin işe yaramamasıyla ancak 14. olabildi.

Alonso güvenlik aracından sonra dördüncülüğe çıksa da, orta hamura geçmesinin ardından tempo kaybetti ve beklenen ilerlemeyi kaydedemedi. Lastikleri tamamen bittiği için son bölümde bir pit stop daha yapmak zorunda kaldı ve sonuncu oldu. Alonso’nun tempo kaybının esas sebebinin 1,5 pod değerinde bir yağ keçesi olduğu yarıştan 2 gün sonra anlaşıldı.

Sezonun bir sonraki yarışı 24 Nisan'da Imola'da gerçekleştirilecek.

Tekerinize taş gelmesin...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.