ÇYDD'DEN SERT EĞİTİM AÇIKLAMASI !

Eğitim sisteminde yapılan değişikliklerle ilgili Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Edirne Şubesi'nden yapılan açıklamada; “15 yılda defalarca değiştirilen ve her gelen bakanın 'Yeni' diye önümüze koyduğu ve ardından gelen bakanın beğenmeyip çöpe attığı bu kaçıncı reform. TEOG getirilirken 'eğitimde devrim' diye alkışlayanlarla, kaldırılırken alkışlayanlar aynı kişiler.” denildi.

ÇYDD'DEN SERT EĞİTİM AÇIKLAMASI !

Eğitim sisteminde yapılan değişikliklerle ilgili Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Edirne Şubesi'nden yapılan açıklamada; “15 yılda defalarca değiştirilen ve her gelen bakanın 'Yeni' diye önümüze koyduğu ve ardından gelen bakanın beğenmeyip çöpe attığı bu kaçıncı reform. TEOG getirilirken 'eğitimde devrim' diye alkışlayanlarla, kaldırılırken alkışlayanlar aynı kişiler.” denildi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
26 Eylül 2017 Salı 09:52
ÇYDD'DEN SERT EĞİTİM AÇIKLAMASI !


    Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Edirne Şubesi adına açıklamayı yapan derneğin Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Koç şunları kaydetti:
    “Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği; Atatürk İlke ve Devrimleri ile gerçekleşmiş olan hakların korunması, geliştirilmesi, yaygınlaştırılması, çağdaş eğitim yolu ile çağdaş insana ve çağdaş topluma ulaşmayı hedefliyor. Bugün geldiğimiz ve yaşadığımız süreçte; 15 yılda defalarca değiştirilen ve her gelen bakanın 'Yeni' diye önümüze koyduğu ve ardından gelen bakanın beğenmeyip çöpe attığı bu kaçıncı reform. TEOG getirilirken 'eğitimde devrim' diye alkışlayanlarla, kaldırılırken alkışlayanlar aynı kişiler. LGS'den OKS'ye, OKS'den SBS'ye, SBS'den TEOG'a, 15 yılda 6 Milli Eğitim Bakanı'nın, Milli Eğitim Bakanı gibi değil, ' dini eğitim bakanı' gibi hareket etmeleri, liselerin 4 yıla çıkarılması, isimlerinin değiştirilmesi, ülkede öğretmen okulu bırakılmaması, 4+4+4 formülü ile çocuklarımızın Holiganbet örgün eğitim dışına çıkarılması. Bunlar kimin eseri? 
“DEVLETTE BİR AKIL TUTULMASI YAŞANIYOR”
    Kızlarla erkeklerin aynı merdiveni kullanması diken üstünde durmama neden oluyor, söylemi hangi zihniyetin ürünü? Kadınlarımız belediye otobüslerinde tekmeleniyor, anneler parklara dövülüyor, halk oyunları yasaklanıyor. Bunları yapanlar ne yapmak istiyor? Devlette bir akıl tutulması yaşanıyor. Osmanlı'nın son dönemi gibi çağdaş bilimden ve dünyadan uzaklaşarak bu ülkeyi nereye götürmek istiyorlar? Bu yıl Almanya'ya gidenler, kiliselerin kapılarında Martin Luther'in büyük boy fotoğraflarıyla karşılaşıyorlar. Almanya reformun 500. yılını kutluyor. Biz, ezanın Türkçe okutulmasını bile ezanın yasaklanması gibi algılıyoruz. 4-6 yaşlarındaki çocuklara hiçbir sözcüğünü anlamadığı metinleri ezberleterek bununla çok önemli iş yapmış gibi övünüyoruz. 
    “LAİK, BİLİMSEL VE ÇAĞDAŞ EĞİTİM İSTİYORUZ”
    Bizler laik, bilimsel ve çağdaş bir eğitim istiyoruz. Cumhuriyetin bütün kazanımlarını geri istiyoruz. Medreseler değil, çağdaş okullar ve üniversiteler, imam hatip değil, bilim ve sanat okulları istiyoruz. Ölümün değil güzel yaşamın yüceltilmesini, naklin değil aklın ön planda olmasını, sesin yüksekliğine değil sözün yüksekliğine değer verilmesini, inancın değil aklın esas alınmasını, kutsalın değil bilimin yüceltilmesini istiyoruz. Eğitimin dincileştirilmesine, okulların imam hatipleştirilmesine, üniversitelerin medreseleştirilmesine hayır diyor, halkımızın çağdaş değerlere sahip çıkmasını bekliyoruz.”

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.