Yeni devlet hastanesinin hizmete girmesiyle eski devlet hastanesi ve sigorta hastanesi atıl durumda kaldı. Bu sağlık kurumlarında sınırlı sayıda hizmet veriliyor. Bu hastalığın kol gezdiği bir dönemde eski hastanelerimizden daha çok yararlanma imkanı bulunamaz mı?
Bu konuda halkın da büyük talebi var.Bu hastanelerin devrede olduğu zamanda vatandaşlar hastanelerin şehir merkezinde olduğu için daha kolay ulaşma imkanı buluyorlardı. Şimdi, ise bu hastaneler çok dar kapsamda sağlık hizmeti sunuyor Kolit 19 adında bir yaygın mikrobun gündemde olduğu bir dönemde alt yapısı yeterli olan bu hastanelerden daha fazla yararlanılamaz mı? Böylece halkın bir bölümünün 1. Murat Devlet hastanesine giderek oradaki yoğunluk önlenmiş olur.
----------------
EDİRNE’Yİ TANITICI ÜRÜNKERİN YAPIMINA AĞIRLIK VERELİM
Edirne’nin çarşılarındaki işyerlerinde satılan turistlerin ilgi gösterdiği hediyelik ürünlerin büyük bölümünün başka illerden sağlandığı söyleniyor. Bu tür hediyelik eşyaların Edirne’de yapılması mümkün olduğu halde esnaflar bı tur ürünleri başka illerden almak zorunda kalıyor.Esnaflar i,çin büyük bir gelir imkanı yaratacak okan bu tür ürünlerin ilimizde yapılması konusunda yapılan çalışmalar yeterli olmuyor. Halk Eğitim Merkezinin yapmaya çalıştığı hediyel,ik eşyalara esnaflarımızın da sahip çıkması gerekir onların sahiplanmesi ile başka illerden sağlanan bu tür hediyelik eşyaların ilimizde daha iyi imkanlarla yapılması sağlanmış ve paramızın başka illere akışı önlenmiş olur. Bu işlerin yapıö yerlerinin yaygınlaşmasıyla turistlere sunulan hediyelik ürünlerin çeşitleri artmış olur. İlişmşizde bu tür çalışmalara destek verilmeli .Edirne’de meyve sabunu ve birkaç yiyeceğin yapılmasıyla yetinilmemeli .Ükkemizdee bazı iller bu tür hediyelik eşya yaparak bölgelerine büyük gelir sağlıyorlar. Biz Selimiye maketini ve diğer tarihi eserlerimizin hediyelik ürünlerini dahi başka illerden alarak Edirne’nin turizmden gelişmesini sağlayamayız.Bu tür ürünler tur,zm bölgeleri için çok önemli satış kalemlerini oluşturuyor.Bunları kendi bölgemşzde rahatlıkla sağlayabiliriz.Hatta bu ürünleri başka i,llere de pazarlama imkanımız olabilir.
------------
TOPLU TAŞIMADAN YARARLANMA TEŞVİK EDİLMELİ
Halkımızda kısa mesafe de olsa kendi aracı ile gitme alışkanlığı var.Edirne^dekşi trafik yoğunluğunu da dikkate aldığımızda bu Edirne merkezde trafiğin daha da yoğunlaşmasına otopark alanlarını uerli araçlarla kaplanmasına neden oluyor.bunun sonucunda şehrimize gelen turistler araçlarını oark etmek için köşe bucak yer aramak zorunda kjalıyor. Araç sahiplerinin zorunlu olmadıkça kendi araçlarıyla şehir merkezine gelme yerine toplu taşıma araçlarıyla gelmelerşinde ne mahsuru olabilir. Bazı atraç sahibi vatandaşları yürüyüş mesafesindeki yerlere dahi kendi araçlarıyla gitmeleri araçlarına park edecek yer aramaları aslında daha zahmetli oluyor.Başka illerde ve Avrupa’da olduğu gibi kısa mesafelere yürüyerek gitmenin sağlık açısından da faydası var.he ne hikmetse halkımızın araba sevdası keseye zararı dokunsa da ondan vazgeçilmiyor.Aslında sokağa parl edilen araçlara zarar gelmesi araç sahipleri için de dikkate alınması gereken bir durum. Halkımızın şehir merkezinde trafiğe rahatlık getirilmesi için gerek olmadıkça toplu ulaşım araçlarından yararlanmaları teşvik edilmeli.
-------------
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ.?
ÜLKEMİZDE KOOPERATİFÇİLİĞİN TARİHİ ESKİ
Ülkemizde kooperatifçilik 1863 yılnda Mithat paşanın önderlik etmesiyle “ memleket Sandıkları” adı altnda başladı. Mithat Paşa’nın Tuna Vakiliği sırasında ve tarım alanında başlayan kooperatifçilik,yine onun çabasıyla 1867 yılında çıkarılan “Memleket Sandıkları” tüzüğü ile Bütüm Osmanlı ülkesine yayıldı. Osmanlı Devletinde o zaman köylülerin borçları nedeniyle topraklarını yitirdiğini gören Mithat Paşa, yoksul köylüyü bu açmazdan kurtarmak,ürünlerini en iyi koşullarda pazarlamak ucuz üretim araçlarını sağlamak üretimşini artırmak ve benzeri kolaylıklar için kooperatifçiliği kurdurdu.Memleket Sandıkları ülkede kooperatifçiliğin çekirdeği sayılır. Ülkemizde kooperatif terimş ilk kez 1913 yılında Aydın’da kurulan kooperatif “ Aydın İncir Kooperatifleri Anonim Şirketi” ile başladı. Bu kuruluş gerçek bir koopetatif niteliğindeydi.