Flaş Haber
Kapat

DERTLER DERYA OLMUŞ!

Eğitim-İş Edirne Şubesi tarafından düzenlenen basın toplantısında yeni eğitim-öğretim yılı başlamasına rağmen, Edirne’de eğitim alanında yaşanmaya devam eden birçok sorun gündeme getirildi. Şube Başkanı Nedim Zobar, geçtiğimiz gün Gazetemizde de ‘Dersbaşı 9 Eylül, İşbaşı 7 Ekim’ başlığıyla gündeme getirdiğimiz okullardaki temizlik personeli sorunu başta olmak üzere; okullardaki tadilat işlemlerinin devam etmesi, liyakate göre yönetici atamalarının yapılmaması, imam hatip dışındaki okullara yeterli desteğin sağlanmaması gibi birçok sorun hakkında açıklama yaptı.

DERTLER DERYA OLMUŞ!

Eğitim-İş Edirne Şubesi tarafından düzenlenen basın toplantısında yeni eğitim-öğretim yılı başlamasına rağmen, Edirne’de eğitim alanında yaşanmaya devam eden birçok sorun gündeme getirildi. Şube Başkanı Nedim Zobar, geçtiğimiz gün Gazetemizde de ‘Dersbaşı 9 Eylül, İşbaşı 7 Ekim’ başlığıyla gündeme getirdiğimiz okullardaki temizlik personeli sorunu başta olmak üzere; okullardaki tadilat işlemlerinin devam etmesi, liyakate göre yönetici atamalarının yapılmaması, imam hatip dışındaki okullara yeterli desteğin sağlanmaması gibi birçok sorun hakkında açıklama yaptı.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
18 Eylül 2019 Çarşamba 08:52
DERTLER DERYA OLMUŞ!

Yeni eğitim-öğretim yılının başlamasının ardından kentte eğitim alanındaki sorunlar devam ediyor. Eğitim-İş Edirne Şubesi tarafından dün düzenlenen basın toplantısında yeni eğitim-öğretim yılının başlamasının ardından Edirne’deki sorunlar gündeme getirildi. Şube binasında gerçekleşen basın toplantısında konuşan Başkan Zobar, dersler başlamasına rağmen okullardaki tadilat işlemlerinin devam ettiğini; okullarda temizlik personeli bulunmadığını; liyakate göre atamalar yapılmadığını; imam hatip dışındaki okullara üvey evlat muamelesi yapıldığını söyledi.

Eğitim-İş Edirne Şube Başkanı Nedim Zobar tarafından yapılan basın açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

“TAMİR VE TADİLAT İŞLERİ ÖĞRENCİLER VARKEN DEVAM EDİYOR”

“Eğitim-İş Edirne Şubesi olarak bu yıl yaptığımız okul ziyaretlerinde, Edirne’de yeni eğitim öğretim yılının yine sorunlar ile başladığını görmekteyiz. Hatta geçen sene ile karşılaştırdığımızda okullarımızdaki sorunların daha da artmış olduğu bir gerçektir. Plansız ve programsız yapılan çalışmalar, kurumlar arası koordinasyon eksiklikleri, liyakat sahibi olmayan yöneticilerin işleri organize edememesi, işlerin okul türlerine göre öncelik sıralamasının olması ve kaynakların yine okul türlerine göre harcanması bu sorunların belli başlı nedenlerindendir. Senelerden beri dile getirmemize ve eğitim-öğretim yılı başlamış olmasına rağmen; okullardaki tamir ve tadilat işleri, içinde öğrenci varken dahi okullarda hala devam etmektedir. Ne öğrencilerin ne de öğretmenlerin bu ortamlarda bulunması can güvenliği açısından uygun değildir. İş sağlığı ve güvenliği yönetmeliğinin altını çizerek okullarda uygulanmasını isteyen İl Milli Eğitim Müdürlüğü, okullarda bunu unutup güvensiz bir şekilde tadilat işlerine devam etmektedir. Şu anda Edirne de birçok okul tamir ve onarımdan geçmektedir.”

“1 AY SONRA İŞKUR’DAN GÖNDERİLECEK GÖREVLİLER BEKLENİYOR”

“Temizlik sorunları ise henüz çözülememiştir. Okullardaki tuvaletlerin durumu ise bir hayli içler acısıdır. Özellikle öğrenci sayısı fazla olan okullarda, hizmetliler yetersiz kalmaktadır. İl Milli Eğitim Müdürlüğü bir ay sonrasında İş-Kur’dan gönderilecek görevlileri beklemektedir ancak ucuz iş gücü güvencesiyle yapılan bu uygulama çocuklarımıza sağlıklı bir ortam sunmamakta ve kurum kültürünün ne olduğunu bilmeyen ve benimseyemeyen geçici işçilerle zaman zaman okullarımızın dengesi bozulabilmektedir. Kadrolu yardımcı hizmetli görevlilerin alınması İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün birinci önceliklerinden biri olmalıdır. Aynı sorun ilimizde okul güvenlik görevlileri noktasında da yaşanmaktadır. Okullar açılmadan önce tüm kadrolarıyla okullarımız eğitim öğretime hazır hale getirilmiş olmalıdır. Özellikle yatılı pansiyonları bulunan okullarımızın sorunları bu konuda daha da büyüktür. Temizlik yemek ve güvenlik sorunlarıyla her yere yetişemeyen bir hizmetli kadrosu ya da öğretmenler baş başa bırakılmaktadır.”

“EDİRNE’DE LİYAKATE GÖRE YÖNETİCİ ATANMIYOR”

 “İlimizdeki en büyük sorunlardan biri de liyakate göre değil, adama ve özellikle sendikasına göre yönetici atamalarıdır. Kamuoyuna özellikle hangi sendikaya bağlı olan ya da sendikası olmayan yöneticilerin getirildiği açıklanmalıdır. İl Milli Eğitim Müdürlüğü Edirne’deki gerek Liseye geçiş, gerekse Üniversiteye giriş (TYT ve AYT) sınavlarındaki öğrenci başarısının ciddi düşüşüne bu noktadan bakmaya başarırsa çözebileceği aşikardır. ‘Koltuğu kaptım ya, gerisi önemli değil’ mantığıyla yaklaşan tüm yönetici kadrolarının bir an önce gözden geçirilmesi, öğretmenini ve öğrencisini motive edebilecek, okul başarısını ve öğrenci davranışlarını değiştirebilecek liderlik vasfı olan yöneticilerin bu kadrolara verilmesi gerekmektedir. Eğitim yöneticilerinin tek derdi eğitim öğretim olmalıdır; o koltuğu daha kaç yıl işgal edebilirim, olmamalıdır. Ayrıca bazı okullarımızda öğrenci kayıtlarında bile öğrenci velilerinin sendikasına göre kayıt yapıldığı, yandaş sendika üyelerine ayrımcılık yapıldığı, çeşitli isteklerinin kolayca yerine getirildiği şikâyetleri tarafımıza iletilmiştir. Disiplin soruşturmalarında da öğretmenlere sendikalarına göre ayrım yapılmakta, haksız, hukuksuz keyfi cezalar teklif edilmekte, yandaş sendika üyeleri adeta korunmakta, benzer olaylarda farklı cezaların teklif edildiği görülmektedir. Sendika tercihlerinin bile bu denli cezalandırılması veya ödüllendirilmesi büyük yanlış ve haksızlıktır.”

“DEZAVANTAJLI BÖLGELERDEKİ OKULLAR NEDEN KENDİ HALİNE BIRAKILIYOR?”

“Bu yıl Karaağaç Yatılı Bölge Ortaokulu’nun yatılı kısmı kapatılmış olup, gerekçe olarak öğrenci mevcudunun az olması gösterilmiştir. Oysa devletin amacı bir öğrenci bile olsa ona gerekli olan eğitim öğretim ve bakım hizmetini vermektir. Havsa ilçemizde geçen yıl açılan İmam Hatip Ortaokulu’nda 4 öğrenci eğitimine devam etmiş, ancak kapatalım zarar getiriyor düşüncesi olmamıştır ki; yapılması gereken de aslında budur. Karaağaç Ortaokulu’nun şu anda öğrenci sayısı Edirne genelindeki ortaokullara göre azdır. Bunun en büyük sebeplerinden birisi ise adrese dayalı kayıt yaptırılmasıdır. Karaağaç’tan merkezdeki okullara kaç tane servis kaldırıldığı kolayca tespit edilebilir bir durumdur. Anlaşılamayan durum ise özellikle dezavantajlı bölgelerdeki bazı okulların neden kendi hallerine bırakıldığıdır. Bazı eğitim bölgelerinde sınıf mevcutlarının kalabalık olması, eğitim öğretimi olumsuz etkilemektedir. Bu bölgelerin acilen yeni okullara ihtiyacı vardır.”

“İMAM HATİP DIŞINDAKİ OKULLARA ÜVEY EVLAT MUAMELESİ YAPILMAKTADIR”

“İlimizde kendi haline bırakılarak zayıflamasına göz yumulan bir diğer okul türü ise Meslek Liseleridir. Selimiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ( Kız Meslek Lisesi) de bu okullardan biridir. Bünyesinde 4 dal barındıran ve şimdiye kadar öğrencileri ile sayısız başarıya imza atan mezunlar veren bu köklü okul nedense artık birçok velinin çocuğunu teslim etmek istemediği atıl bir okul haline getirilmiştir. Okulun en önemli birimleri Hasan Sezai İmam Hatip Lisesine verilmiş olup şu anda öğrencilerin kullanabileceği bir kantin bile bulunmamaktadır. Yine her nedense İmam Hatip Liselerine bütün maddi olanaklar ayrılmış ve yatılı kısmından yemekhanesine kadar yaşamsal bölümleri Selimiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden alınıp, Hasan Sezai İmam Hatip Lisesine verilmiştir. En ufak tamirat işine bile ödenek yok diyen İl Milli Eğitim Müdürlüğü söz konusu İmam Hatip olunca nedense ödenek bulabilmekte ve her türlü fedakârlığı yapabilmektedirler. Gerçek şudur ki; İmam Hatip türü olan okullara imkânlar kolayca tahsis edilirken diğer okullara üvey evlat muamelesi yapılmaktadır. Ancak şu unutulmamalıdır ki; Meslek Liseleri olmaksızın ülkemizin kalifiyeli ara eleman yetiştirmesi mümkün olmayacaktır. Eğitim öğretimdeki her çocuğumuza eşit imkân ve haklar sunmak, İl Milli Eğitim Müdürlüğümüzün başlıca görevidir.”

“YURTLARINDAN EDİLEN KIZLARA ÜCRETSİZ SERVİS SAĞLANMALI”

“Selimiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin kız yurdunda önceki yıllarda kalan 18 kız öğrenci bu yıl bu yurdun Hasan Sezai İmam Hatip Lisesine devredilmesi ve erkek yurdu olarak tahsis edilmesinden dolayı Eski TOKİ mevkiindeki Dr. Sadık Ahmet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Turizm Otelcilik) yurduna yerleştirilmişlerdir. Bu kız öğrencilerin Selimiye Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine gidiş gelişleri ciddi sıkıntı teşkil etmektedir. Bu kız öğrenciler özellikle günlerin iyice kısalacağı kış günleri sabah ve akşam saatlerinde geliş gidiş yaparlarken tekinsiz diyebileceğimiz yerlerden geçmek zorundadırlar. Yurtlarından edilen bu kız öğrenciler için okullarına geliş gidişini ücretsiz sağlamak üzere bir an önce servis hizmeti verilmelidir ve öğle yemekleri de okul yemekhanesinden ücretsiz verilmelidir. Bu kız öğrencilerimizin başlarına istenmeyen bir durum gelmeden bu konu öncelikle çözüme kavuşturulmalıdır.”

“BÜROKRATİK ENGELLER AŞILAMIYOR”

“80. Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesi’nin, İlhami Ertem Anadolu Lisesi’ne geçici olarak taşınması deprem etütlerinin bilimsel sonuçları noktasında bir zorunluluktur. Ancak bürokratik süreçlerin bir an önce aşılması ve 80. Yıl Cumhuriyet Anadolu Lisesi öğrenci ve öğretmenlerinin bir an önce okullarına dönmeleri en büyük arzumuzdur. İki lisenin aynı binada eğitim görecek olmasından dolayı yaşanabilecek muhtemel sıkıntılar sebebiyle çocuklarını özel okula göndermek zorunda kalan aileler olmaktadır. Geçen yıl ilk defa öğrenci alan Edirne Kırkpınar Spor Lisesi geçen eğitim öğretim yılından beri Süheyl Ünver Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Sağlık Meslek Lisesi) ile aynı bina altında eğitimlerine devam etmektedir. Binaları hazır olmasına karşın yine aşılamayan bürokratik engellerle karşı karşıyadır. Spor eğitimi alacak fiziki imkânlardan mahrum olan öğrencilerimiz, öğretmen ve velilerimiz bu konunun bir an önce çözüme kavuşturulmasını beklemektedirler.”

“ TARIM LİSESİ AÇILMALIDIR”

“Edirne verimli ovalarıyla bir tarım şehridir. Bu şehre ise yakışacak olan bir ‘Tarım Lisesi’dir. Köylerdeki çocuklarımız; topraklarına, hayvanına, bağına bahçesine sahip çıkacak bir eğitimden geçirilmeli ve bu kültürün aşılanabileceği bir okulda yetişmelidir. Toprağı, hayvanı olan köylümüz çocukları satış elemanı ya da güvenlik görevlisi olduğunda sigortalı artık diye yarım bir sevince mahkum edilmemelidir.”

“EDİRNE MODERN BİR ÖĞRETMENEVİNİ HAK EDİYOR”
“Edirne’de depreme dayanıksız raporu sebebiyle yıkılan ve yerine henüz yenisinin yapılması için hiçbir adım atılmadığı bilinen Edirne Öğretmenevi konusu belirsizliğini korumaktadır. Öğretmenevleri, öğretmenlerin bir araya gelebileceği içerisinde birçok bölümün olduğu sosyal tesislerdir. Edirne’de yıkılan öğretmenevinin arazisi de hali hazırda boş durmaktadır. Avrupa’ya açılan kapımız Serhad şehri Edirne’miz çağın imkânlarına cevap veren modern bir Öğretmenevini hak etmektedir. Edirne halkı, bu konuda yetkililerimizin bir an önce adım atmasını, öğretmenlerimizin ve Edirne’mizin modern bir Öğretmenevine kavuşturulmasını beklemektedir.”

Kerem Filiz

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.