DEVA PARTİSİ GENEL BAŞKAN YARDIMCISI ERGEN, EĞİTİM POLİTİKALARINI ANLATTI

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Eğitim Politikaları Başkanı Mustafa Ergen, partilerinin “Öğretim Eylem Planı” hakkında bilgiler verdi. Ergen, yeni dünyanın hammaddesinin gençler olduğunu vurgulayarak, eğitimin sistemimizi iyi bir şekilde belirlememiz gerektiğini vurguladı.

DEVA PARTİSİ GENEL BAŞKAN YARDIMCISI ERGEN, EĞİTİM POLİTİKALARINI ANLATTI

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve Eğitim Politikaları Başkanı Mustafa Ergen, partilerinin “Öğretim Eylem Planı” hakkında bilgiler verdi. Ergen, yeni dünyanın hammaddesinin gençler olduğunu vurgulayarak, eğitimin sistemimizi iyi bir şekilde belirlememiz gerektiğini vurguladı.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
22 Temmuz 2022 Cuma 06:02
DEVA PARTİSİ GENEL BAŞKAN YARDIMCISI ERGEN, EĞİTİM POLİTİKALARINI ANLATTI

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Ergen, DEVA Partisi Edirne İl Başkanı Kerem Arda ve Partililerin de hazır bulunduğu basın toplantısında DEVA Partisi Eğitim Politikaları lansmanını yaptı.

Ergen, toplantıda yaptığı konuşmada, eğitimi Türkiye’nin ana gündemi yapmak istediklerini vurguladı. Dünya’nın değiştiğini ve bu değişen dünyada ekonomik ve toplumsal bir devrime gidildiğini dile getiren Ergen, şunları söyledi:

“Daha girişimci ve teknolojik temelli yepyeni bir dünya ile karşı karşıyayız. Artık sizin, benim yaşımdaki insanlar Türkiye’nin en değerli şirketlerini kurdular, dünyanın en değerli şirketlerini kuruyorlar. Bu devrime ayak uydurmak içinde eğitimin reform olması gerekiyor. Çünkü yeni dünyanın ham maddesi gençler, genç nüfus. Eskisi gibi altın, petrol değil, yerin altından çıkanlar değil. Türkiye nüfusu genç bir toplum, yaşlanmamış bir toplum. Japonya, Almanya gibi yaşlı bir toplum değil. Bu gençleri doğru bir eğitim sistemiyle birleştirmemiz lazım. Aksi halde her geçen gün yaşlanıyoruz ve bu fırsatı kaçıracağız. Yeni dünyanın bir parçası olmamız gerekiyor. Bu fırsatlar yüz yılda bir geliyor. Biz yüz yıl öncede kurduğumuz Cumhuriyet ile beraber eğitim sistemini değiştirdik. Daha modern bir eğitim anlayışının içine girdik. Halbuki orada geç kalmıştık çünkü eğitim sistemi 250 yıl önce değişmişti. Bütün dünya bu işe kafa yorarken bizimde yormamız gerekiyor. Bizimde kendimize özgü bir eğitim sistemini yaratmamız lazım. Eskisi gibi A ya da B ülkesinden alacağımız eğitim sistemi de yok çünkü onlarda şuanda bu çalışmanın içindeler. Onlarda gelecekteki dünyaya kendilerini hazırlamak için çalışıyorlar. Bir öğrenci üniversiteye girdiği zaman seçtiği mesleğin belki 4 sene sonra kaybolma ihtimali var yeni dünyada. Artık teknoloji, otomasyon, yapay zeka birden meslekleri ortadan kaldırabiliyor. Ya da karşılaşmayacağı meslek tanımlarını mezun olduğu zaman görebilecek bir ortamın içine girecek. Böyle bilinmeyen bir dünyaya ilerlerken üniversitelerin tek merkezden yönetilmesi, tek merkezden karar alınması bizi doğru bir şekilde hazırlamayacağını düşünüyoruz. Artık üniversiteleri serbest bırakmak gerektiğini düşünüyoruz. Üniversiteyi üniversite yapan akademisyenleridir, üniversiteyi üniversite yapan öğrencileridir, mezunlarıdır, bulunduğu bölgedir, oradan istihdam sağlayan endüstridir, oraya AR-GE projesi veren sanayidir. Bu ekosistemin üniversiteleri kendi başına yönetmesini istiyoruz. 200 tane üniversitemiz var gerekirse 200 tane farklı modelimiz olsun. Ama 1-2 model öne çıkacaksa hepimiz o modellerin peşinden gidelim.”

İl Başkanı Kerem Arda ise Türkiye’nin en köklü sorununun ve bundan sonraki süreçteki sorununun eğitim olduğunu ifade ederek, “YÖK’ü kaldıracağız diyoruz kesin bir şekilde, mülakat kalkacak diyoruz. Bunlar çok iddialı ve kesin çözümler” şeklinde konuştu.

Bülent Sarıçiçek

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.