EDİRNE’DE BİR İLK!

Kentin en büyük kanayan yarası olan altyapı sorununu çözmek için çalışmalara başlayan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, altyapı çalışmalarında önemli bir noktaya geldiklerini belirtti. Tren Yolu Hemzemin Geçidi’nin Edirne’de hiç yapılmayan yatay delgi sondaj yöntemiyle geçileceğini ve tüm ana hatların yerin 6 metre altında toplandığını belirten Gürkan, “Bu iş gerçekten büyük bir iş. Edirne’de ilk defa uygulanan bir yöntem. Çok meşakkatli, çok yorucu bir iş. Ama bunu tamamlayıp hedefimize ulaşacağız.” dedi.

EDİRNE’DE BİR İLK!

Kentin en büyük kanayan yarası olan altyapı sorununu çözmek için çalışmalara başlayan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, altyapı çalışmalarında önemli bir noktaya geldiklerini belirtti. Tren Yolu Hemzemin Geçidi’nin Edirne’de hiç yapılmayan yatay delgi sondaj yöntemiyle geçileceğini ve tüm ana hatların yerin 6 metre altında toplandığını belirten Gürkan, “Bu iş gerçekten büyük bir iş. Edirne’de ilk defa uygulanan bir yöntem. Çok meşakkatli, çok yorucu bir iş. Ama bunu tamamlayıp hedefimize ulaşacağız.” dedi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
18 Mart 2020 Çarşamba 06:08
EDİRNE’DE BİR İLK!

Kentin en büyük kanayan yarası olan altyapı sorununu çözmek için çalışmalara başlayan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, altyapı çalışmalarında önemli bir noktaya geldiklerini belirtti. Tren Yolu Hemzemin Geçidi’nin yatay delgi sondaj yöntemiyle geçileceğini ve tüm ana hatların yerin 6 metre altında toplandığını belirten Gürkan, kanalizasyon ve yağmur suyunu en kısa sürede İleri Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi ile buluşturacaklarını söyledi.

Bosnaköy-Olin Kavşağı’nda gerçekleştirilen çalışmaları yerinde inceleyen Belediye Başkanı Recep Gürkan, altyapı çalışmalarında önemli bir noktaya geldiklerini ve Tren Yolu Hemzemin Geçidi’nin yatay delgi sondaj yöntemiyle geçeceklerini söyledi. Aynı bir tünel yapımı gibi gerçekleştirilen bu çalışmanın oldukça meşakkatli bir iş olduğu belirten Gürkan, “Edirne’nin yıllardır en büyük problemi Abdi İpekçi Caddesi, Kocasinan Mahallesi’nde, Dr. Sadık Ahmet Caddesi’nde, Hoca Ahmet Yasevi’de, İlhami Ertem Caddesi’nde kanalizasyon borularıyla geçmişte birbirine bağlanmış olması nedeniyle en küçük bir yağışta her tarafın su altında kalmasıydı.  2019 Aralık ayında altyapı çalışmalarına büyük bir hızla başladık. Edirne’nin yeni yerleşim bölgesinin en büyük sorunu olan Kanalizasyon ve Yağmur Suyu Toplama hatlarını Paşaçayırı Mevkii’ndeki bulunan İleri Biyolojik Atık Su arıtma Tesisine bağlayacağız. Bu bağlamda 2,5 aydır söz konusu mahallerimizde 1200’lük buhar kürlü contalı beton borularla hatlarımızı döşedik. Şimdi arkamızda Tren Yolu Hemzemin Geçidi var. Tren yolunu kaldıramadığımız için yatay delgi sondaj yöntemi ile geçmemiz gerekiyordu. Yarın altından 6 metrelik kottan 1600’lük çelik borularla, yatay delgi sondajla burasını geçiyoruz. Bu borular aynı tünel yapımı gibi. Yerin 6 metre altında yer alacak. Karşıya geçecek ve sonra bu 1600’lük çelik boru kılıflarının içerisine beton buhar kürü boru imalatları yapılacak ve kalıcı bir şekilde şehrin bütün ana hatlarını yağmur suyu, kanalizasyonu, buradan bu sistemle taşıyarak, Paşaçayırı’ndaki İleri Biyolojik Atık Su Arıtma Tesisi ile buluşturmuş olacağız.” dedi.

Bu yöntemin Edirne’de ilk defa kullanıldığına dikkat çeken Gürkan, “Edirne’nin inşallah kanayan yarası olan bu sorun da bitmiş olacak. Yağmur Suyu Toplama hattının hemen bitişiğinden bir tane daha 1600’lük bir hat gelecek. O da kanalizasyon hattını taşıyacak. 15 gün sürecek bu çalışma. 15 gün boyunca Bosnaköy-Olin Kavşağı yolu kapalı olacak. Vatandaşlarımızın diğer alternatif ulaşım güzergahlarını kullanmalarını istiyoruz. Bu iş gerçekten büyük bir iş. Edirne’de ilk defa uygulanan bir yöntem. Çok meşakkatli, çok yorucu bir iş. Ama bunu tamamlayıp hedefimize ulaşacağız.” şeklinde konuştu.

Haber Merkezi

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.