"GÜLÜMSEMEK HİÇBİRİMİZİN CİDDİYETİNİ BOZMAZ"

Edirne Belediyesi, Edirne Valiliği, Edirne İl Emniyet Müdürlüğü, Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile başlatılan Trafik Adabı Projesi kapsamında 250 ticari araç sahibine eğitim verildi.  Eğitimde şoför esnafıyla biraya gelen Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, şoförlerden yolculara sert ve kaba davranmamalarını istedi. Gürkan, “Bu konuda zaman zaman bazı arkadaşların iş akitlerini feshetmek zorunda kalıyoruz. Gülümsemek hiçbirimizin ciddiyetini bozmaz. Sizlerden rica ediyorum” dedi.

"GÜLÜMSEMEK HİÇBİRİMİZİN CİDDİYETİNİ BOZMAZ"

Edirne Belediyesi, Edirne Valiliği, Edirne İl Emniyet Müdürlüğü, Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile başlatılan Trafik Adabı Projesi kapsamında 250 ticari araç sahibine eğitim verildi.  Eğitimde şoför esnafıyla biraya gelen Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, şoförlerden yolculara sert ve kaba davranmamalarını istedi. Gürkan, “Bu konuda zaman zaman bazı arkadaşların iş akitlerini feshetmek zorunda kalıyoruz. Gülümsemek hiçbirimizin ciddiyetini bozmaz. Sizlerden rica ediyorum” dedi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
15 Şubat 2019 Cuma 09:59
"GÜLÜMSEMEK HİÇBİRİMİZİN CİDDİYETİNİ BOZMAZ"

Edirne Belediyesi, Edirne Valiliği, Edirne İl Emniyet Müdürlüğü, Edirne İl Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliği ile başlatılan Trafik Adabı Projesi kapsamında Edirne Belediyesi Kültür Merkezi’nde ETUS ve taksi şoförü 250 araç sürücüsüne eğitim verildi. Eğitim öncesi bir konuşma yapan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, eğitime yoğun bir katılım olmasından dolayı duyduğu mutluluğu dile getirdi. Ulaşımın bütün dünyada hem mutlak olması gereken bir iş hem de bütün dünyanın sorun kısmını bir türlü sıfıra indiremediği bir sektör olduğunu ifade eden Gürkan, “Ben dünyanın neredeyse 3’te 2’sini dolaştım. Nereye giderseniz toplu ulaşımda sorunlar, sıkıntılar var. Ülkeler, belediyeler, insanlar hep bu sorunlara daha küçültmek için çözüm arayışındadırlar.  Bu arayışlar hiç bitmiyor. Edirne’de en büyük sorunlarımızdan birisi ulaşımda alternatiflerinin olmayışı.   Örneğin bir raylı sistemimiz; deniz yolu ulaşımımız yok. Ulaşım alternatiflerimiz olmayınca minibüsleri ve taksileri hedefe koyuyoruz. İnsanlar hep bunu konuşuyor. Çünkü başka seçenek yok elimizde. Vatandaşın hedefi haline geliyorsunuz. Vatandaş bütün şikayetlerini sizlerle ilgili yapıyor. Bunda hep vatandaş haklı da esnafın hiç mi haklı olduğu yön yok. Elbette var. Ama ticaretin bütün dallarında olduğu gibi müşteri her zaman haklıdır. Son 5 yılda çok önemli, tüm Türkiye’ye örnek olan kararlar aldık. Ama sorunları sıfıra indirdik mi? İndiremedik, indirmek de mümkün değil. Edirne’de toplu ulaşımda günlük 60 bin kişi taşıyoruz. 180 bin nüfuslu bir şehir için ciddi bir rakam” diye konuştu.

BENİM BOYNUMU BÜKMEYİN

Gelen en büyük şikayetin şoförlerin yolculara kaba ve sert davranışları olduğunu belirten Gürkan, “Böyle bir durumda benim sizleri savunmam mümkün değil.  Gerekçeniz ne olursa olsun; ne kadar haklı olursanız olun, yolcuya karşı böyle davranışları savunmak doğru değil. Size çok rica ediyorum. Zor ve meşakkatli bir iş yapıyorsunuz. Ekonomik sıkıntılar sizi boğuyor ama ne olur, Allah aşkına şu sert davranışları bırakalım. O araçlara binenler, sizin olmasa da arkadaşınızın amcası, teyzesi, kardeşi. Bu konuda zaman zaman bazı arkadaşların iş akitlerini feshetmek zorunda kalıyoruz. Ekmeğinden olmak zorunda kalıyor. Bu bizim de vicdanımızı rahatsız ediyor. Ama bu göz yumulacak bir şey değil.  Çok rica ediyorum, gülümsemek hiçbirimizin ciddiyetini bozmaz. Biz hizmet sektöründe çalışan insanlarız. Ben de öyleyim. Ben de hizmet sektöründe çalışıyorum. Benim de zaman zaman çok sıkıntılı anlarım, moralimin bozuk olduğu anlar oluyor ama gülümsemeye çalışıyorum. “Edirne’de başka bir alternatif yok mecbur minibüse binecekler” diye düşünüyorsanız, yanlış düşünüyorsunuz. Lütfen bu konuda hassasiyet, dikkat gösterin. Bunu düzelttiğiniz de şikayetler yüzde 95 ortadan kalkacak” dedi.

Taksicilerden çok fazla şikayet gelmediğini ifade eden Gürkan, taksi duraklarını da daha modern hale getireceklerini söyledi.

Şoförlük mesleğini yapan ve yapmak isteyen katılımcıların yoğun ilgi gösterdiği derslerde, korna kullanımı, durma ve duraklama, araç bakımlarının düzenli yapılması, emniyet şeridinin ihlal edilmemesi, takip mesafesinin korunması, yayaların geçiş hakkı, geçiş önceliği, trafik ışıklarının kullanımı, araçta yüksek sesle müzik dinlenmesi, dönüş ışıklarının kullanımı, araçtan karayoluna çöp vs atma, makas atma, selektör yakma, trafikte hoşgörü, doğru iletişim kurabilmek gibi ana başlıklarda konular işleniyor.

EĞİTİME KATILMAYANA VİZE YOK

Edirne Belediyesi Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü yetkilileri, M,T, S VE J plakalarda çalışan ticari araç sürücülerine bu eğitimleri verdiklerini belirtti. Özgecan cinayetinin ardından Edirne Belediyesi’nin Türkiye’de ilk olarak Şoför Kartı uygulamasına başladıklarını belirten yetkililer, eğitime katılmayanlara Şoför Kartı vermediklerini, dolayısıyla da ticari araç kullanamayacaklarını söyledi.

Haber Merkezi

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.