“KİTAPÇIĞA GİRMEMİŞ ÜRÜNÜMÜZ KALMASIN”

‘Türkiye ve Trakya’da Coğrafi İşaretler’ seminerinde konuşan Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin, “Hedefimiz, Trakya Bölgesi’nde 2020 yılına kadar ürünü alınmamış, başvurusu yapılmamış ve tanıtım noktasında kitapçığa girmemiş ürünümüz kalmasın.” Dedi.

“KİTAPÇIĞA GİRMEMİŞ ÜRÜNÜMÜZ KALMASIN”

‘Türkiye ve Trakya’da Coğrafi İşaretler’ seminerinde konuşan Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin, “Hedefimiz, Trakya Bölgesi’nde 2020 yılına kadar ürünü alınmamış, başvurusu yapılmamış ve tanıtım noktasında kitapçığa girmemiş ürünümüz kalmasın.” Dedi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
07 Kasım 2018 Çarşamba 09:17
“KİTAPÇIĞA GİRMEMİŞ ÜRÜNÜMÜZ KALMASIN”

Trakya Kalkınma Ajansı, Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma ağı ile Edirne Ticaret ve Sanayi Odası işbirliğinde ‘Türkiye ve Trakya’da Coğrafi İşaretler’ konulu seminer düzenlendi. Seminerde coğrafi etiket almış veya alacak olan yöresel ürünlerin, daha iyi tanıtılması için yapılması gerekenler görüşüldü. Edirne Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Recep Zıpkınkurt da düzenlenen seminere katılımın düşük olmasına tepki gösterdi.

“HEDEFİMİZ 2020”

Seminerin açılış konuşmasını gerçekleştiren Trakya Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Mahmut Şahin, 2020 yılına kadar Trakya’da kitapçığa girmemiş ürün kalmaması için çalıştıklarını belirtirken, “Ortak akıl oluşturalım. Trakya’nın değerini ortaya çıkaralım, hak ettiği konuma getirelim. Hep beraber maddi hem manevi olarak kazanalım. Hedefimiz, Trakya Bölgesi’nde 2020 yılına kadar ürünü alınmamış, başvurusu yapılmamış ve tanıtım noktasında kitapçığa girmemiş ürünümüz kalmasın. El birliğiyle bu değerlerimizi ortaya çıkarıp, Türkiye de istifade etsin. Değerlerimizi, potansiyelimizi tüm Türkiye’ye hatta Avrupa ve dünyaya satma ve tanıtma potansiyelimizi harekete geçirelim. Bundan sonra da yanınızda olmaya, destek vermeye, işbirliği yapmaya hazırız.” Dedi.

“BÜYÜK POTANSİYEL VAR”

Yöresel Ürünler ve Coğrafi İşaretler Türkiye Araştırma Ağı Başkanı Prof. Dr. Yavuz Tekelioğlu da “Edirne çok hoş ve etkileyici bir kent. Bizim açımızdan önemli olan Edirne’nin coğrafi şartları. Nihayet yıllar sonra Edirne tava ciğerini tanıma mutluluğuna ulaştım. Büyük potansiyel var. Amacımız Türkiye’de coğrafi şartlar konusunda farkındalık yaratmak. Ülkemizde coğrafi şartlar sisteminin kurulabilmesi için çaba harcamak. Bizim hiçbir şeyimiz yok, kasada paramız yok. Türkiye sevgisi var ve ayak basmadık yer bırakmadık. Türkiye için atan bir kalbimiz var. İnancımız Türkiye coğrafi işaretlerinin gerçekten kayıt altına alınması, değerlendirilmesi, korunması, geliştirilmesi, gelecek nesillere bırakılmasıyla Türkiye’nin çok önemli bir ekonomik açıdan ivme kazanacağına inanıyor ve bunun için çalışıyoruz. Yaşanan gıda krizlerinden sonra endüstriyel beslenme tipine tüketicilerin güveni sarsıldı. Dünyada yöresel ürünler talebi hızla artıyor. Türk halkının beslenebilmesi için yöresel ürünler coğrafi şartlar gıda güvenliğini oluşturuyor. Bu bakımdan büyük şansımız var dünyanın hiçbir ülkesinde sahip olduğumuz coğrafi şart potansiyeli yok. Bunlara gereken önemi vermek özellikle tescil aldıktan sonra yönetmek denetim mekanizmalarını yaşama geçirmek lazım.”  Dedi.

ZIPKINKURT’TAN KATILIMCI SAYISINA TEPKİ

Katılımın düşük olmasına tepki gösteren Edirne Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Recep Zıpkınkurt da, “20 gün önce Odada coğrafi işaretlerle ilgili toplantı yapıldığını anımsattı ve Edirne’de dört tane coğrafi işaretli ürün olduğunu Trakya Üniversitesi’nin desteklediğini söyledi. Trakya Üniversitesi tam kadro oradaydı. Coğrafi ürün üretenlerle üniversiteyi buluşturalım dedik. Edirne’de il ve ilçelerle dört tane coğrafi ürünümüz var. Bunlarla ilgili çalışan firma sayısı yaklaşık 50 tanedir burada üzülerek söylüyorum 5 kişi var. İstediğimiz kadar toplantılar yapalım, coğrafi işaretle ilgili çalışmalar yapalım, değerli hocamız gönüllülük esasına göre seminerler versin ama konudan faydalanacak olan, ticari olarak para kazanan insanlar salonda yok üzülüyorum. Ülkemiz zengin bir coğrafyaya sahip. Çok coğrafi konumumuz itibarı ile ülkemizde 3 bin 300 tane coğrafi işaret almış ürün var. Koskoca Avrupa’da 3 bin tane var. Bu ürünlere sahip çıkarsak coğrafi işaretler alırsak, markalaştırırsak marka parayı kazanıyor. Coğrafi işaretli ürünlerimize sahip çıkarsak, arttırırsak, marka değerini yükseltiriz daha değerli satarız. Bulunduğumuz yöreye ve ülkemize katkıda bulunuruz.” Diye konuştu.

Barış Karapaça

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.