MANİPÜLASYON OLABİLİR AMA…!

Bulgar turistlerin Çorlu’nun Edirne’den daha ucuz olduğunu belirterek sosyal medya platformu Facebook’ta kurdukları ‘Çorlu’da Alışveriş’ grubunu, gazetemizde ‘Komşu Çorlu’ya Kayıyor’ haberiyle gündeme getirmiştik. Konu hakkında muhabirimizin sorusu üzerine açıklama yapan Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Başkanı Bülent Bacıoğlu, “Özellikle Yunan ve Bulgar vatandaşlar tarafından en çok tercih edilen markalar üzerinden algı yaratma çabası var. Yunan ve Bulgar vatandaşların bu manipülasyonla Çorlu’ya yönlendirilme çabası var. Ama bu demek değildir ki şehrimiz turizm anlamında dört dörtlük. Mevcut sorunlara da tüm kurumların çok ciddi önlemler alması gerekir ki Edirne’nin turistik imajı zedelenmesin.” dedi.

MANİPÜLASYON OLABİLİR AMA…!

Bulgar turistlerin Çorlu’nun Edirne’den daha ucuz olduğunu belirterek sosyal medya platformu Facebook’ta kurdukları ‘Çorlu’da Alışveriş’ grubunu, gazetemizde ‘Komşu Çorlu’ya Kayıyor’ haberiyle gündeme getirmiştik. Konu hakkında muhabirimizin sorusu üzerine açıklama yapan Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Başkanı Bülent Bacıoğlu, “Özellikle Yunan ve Bulgar vatandaşlar tarafından en çok tercih edilen markalar üzerinden algı yaratma çabası var. Yunan ve Bulgar vatandaşların bu manipülasyonla Çorlu’ya yönlendirilme çabası var. Ama bu demek değildir ki şehrimiz turizm anlamında dört dörtlük. Mevcut sorunlara da tüm kurumların çok ciddi önlemler alması gerekir ki Edirne’nin turistik imajı zedelenmesin.” dedi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
16 Ocak 2020 Perşembe 06:59
MANİPÜLASYON OLABİLİR AMA…!

Döviz kurundaki hareketlenmenin ardından Yunan ve Bulgar turistler uzun süredir Edirne ekonomisine adeta ‘can’ veriyor. Bir süredir alışveriş anlamında turistlerin sıkıntılar yaşadığı ve çevre il ve ilçelere alışveriş için gitmeye başladıklarını kamuoyunun gündemine getiriliyor. Önceki gün Bulgar turistlerin Çorlu’nun Edirne’den daha ucuz olduğunu belirterek sosyal medya platformu Facebook’ta kurdukları ‘Çorlu’da Alışveriş’ grubunu, gazetemizde ‘Komşu Çorlu’ya Kayıyor’ haberiyle gündeme getirmiştik. Durumun gerçeği yansıtıp yansıtmadığı konusunda sorular sorduğumuz Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Başkanı Bülent Bacıoğlu, konu hakkında ticari kaygılarla bazı manipülasyonlar yapılabileceğini ifade ettikten sonra; Edirne’nin de özellikle trafik, park, fiyat tarifeleri konusunda bir an önce tedbirler alması gerektiğini belirtti.

“TURİST ARTIŞINA AYAK UYDURAMADIK!”

Edirne Tanıtım ve Turizm Derneği Başkanı Bülent Bacıoğlu, konu hakkında gazetemize yaptığı açıklamada, “Bu tür grupların hiçbirine dahil değilim ama sosyal medyayı çok iyi takip ettiğimiz için bu grupları çok iyi biliyorum. Bu tip gruplarda genellikle ticari kaygılar, bazı ticari eğilimlere yönlendirme de söz konusudur. Edirne’de esnafla, alışverişle, sosyal yaşamla ilgili hiçbir sorun yok demiyoruz; bilakis biz bunu birçok defa ifade ettik. Çok sıkı denetimlerin yapılması gerekiyor. Seyyar satıcılar, gıda ürünleri, fiyat tarifeleri gibi her türlü denetimin çok sıkı yapılması gerekiyor bu şehirde. Çünkü olumsuzluklar bize geri dönüyor ve şehir hakkında turizm açısından kötü bir imaj oluşmasına sebep oluyor. Mevcut sorunları ele almamız gerekiyor. Örneğin; Kapıkule’den 2015 yılında 200 tane otobüs giriş yaparken; bugün bu rakam 20 binin üzerinde. Bunların bir kısmı Çorlu’ya gidiyor, bir kısmı Kuşadası’na gidiyor, bir kısmı İstanbul’a gidiyor, büyük bir kısmı da Edirne ve ilçelerine gidiyor. Bu büyük artışta önlemler alınması gerekiyordu; otobüs park yerleri, duraklar, otobüslerin şehir içine ulaşımı, yolcu indirme-bindirme noktaları gibi. Bunlara çok hızlı önlemler aldığımızı söyleyemeyiz.” dedi.

“YÖNLENDİRME OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM”

Söz konusu grupta paylaşılan markaların genellikle büyük markalar olduğunun altını çizen Bacıoğlu, “Bunlar Türkiye’nin her yerinde aynı fiyatları olan markalar. O markalara da; ‘Aynı ürünü Çorlu’da farklı, Edirne’de farklı mı satıyorsunuz?’ diye sormak lazım. Pazarda, perakende olarak satılan ürünlerde belki olabilir bu ama büyük markalarla ilgili böyle bir şeyin teknik olarak mümkün olmadığını düşünüyorum. Ama özellikle Yunan ve Bulgar vatandaşlar tarafından en çok tercih edilen markalar üzerinden algı yaratma çabası var. Yunan ve Bulgar vatandaşların bu manipülasyonla Çorlu’ya yönlendirilme çabası var. O grupta açıkçası biraz yönlendirme olduğunu düşünüyorum. Çünkü o tür sayfalarla uğraşan insanlar komisyon da alıyor.” ifadelerini kullandı.

“SORUNLAR ACİLEN ÇÖZÜLMELİ”

Turizm anlamında yaşanan sorunlara acilen önlemler alınması gerektiğini söyleyen Bacıoğlu, “Dolayısıyla manipülasyon olabilir ama bu demek değildir ki Edirne’de her şey çok mükemmel. Mevcut sorunlara da her zaman söylediğimiz gibi tüm kurumların çok ciddi önlemler alınması gerekir ki Edirne’nin turistik imajı zedelenmesin. Çünkü Edirne sadece alışveriş şehri değil. Burası aynı zamanda kültür turizmine, eğlence turizmine gelen insanların eğiliminin olduğu bir şehir. O anlamda önlemler de alınması gerekiyor. Otobüs indirme-bindirme yerleri konusunda Kaleiçi’nde çok ciddi problemler mevcut. Çünkü tur şirketleri otobüsleri rahat ulaşım sağlayamadıkları zaman başka şehirdeki AVM’yi tercih edebiliyor. Edirne olarak çıtayı çok yükseltmemiz, turistlerin burada geçirdiği zamanın kalitesini çok daha fazla arttırmamız gerekiyor. Kesinlikle sinyal veren büyük sorunlar var. Bu sinyaller iyi değerlendirilip tüm sorunlara çözüm bulunmalı. Sorun analizi yapılmalı ve önlemler acilen alınmalı. Bu tür manipülasyonların yapılıyor olması şehrimizde turizm anlamında her şeyin dört dörtlük olduğu anlamına gelmiyor.” şeklinde konuştu.

Kerem Filiz
 

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.