RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME NASIL OLUR?

Özel Trakya Hastanesi Diyetisyeni Selin Başkurt, Ramazan ayında kilo almadan sağlıklı bir şekilde beslenmenin ipuçlarını verdi. Başkurt, sahurda ve iftarda çok ağır yiyeceklerden kaçınılması gerektiğini belirterek, besinlerin yavaş bir şekilde tüketilmesi gerektiğinin de altını çizdi.

RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME NASIL OLUR?

Özel Trakya Hastanesi Diyetisyeni Selin Başkurt, Ramazan ayında kilo almadan sağlıklı bir şekilde beslenmenin ipuçlarını verdi. Başkurt, sahurda ve iftarda çok ağır yiyeceklerden kaçınılması gerektiğini belirterek, besinlerin yavaş bir şekilde tüketilmesi gerektiğinin de altını çizdi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
23 Mayıs 2019 Perşembe 09:24
RAMAZANDA SAĞLIKLI BESLENME NASIL OLUR?

Başkurt, yorgunluk, bitkinlik hissetmemek için kesinlikle sahura kalkılması gerektiğini belirterek; sahurda hamur işleri, kızartma, tatlı ve tuz içeriği fazla olan besinlerin tüketilmemesi gerektiğini ifade etti. İftarda ise molalar vererek yavaş yavaş yiyeceklerin tüketilmesi gerektiğini söyleyen Başkurt, yemeğin hemen ardından tatlı yenilmesinin de doğru bir davranış olmadığını dile getirdi.

“KESİNLİKLE SAHURA KALKMAK GEREKİYOR”

Özel Trakya Hastanesi Diyetisyeni Selin Başkurt, Ramazan ayında yapılan en büyük hatalardan birisinin sahura kalkmamak olduğunu söyleyerek, “Kesinlikle sahura kalkmak ve doğru besinleri tüketmek gerekiyor. Sahurda; hamur işleri, kızartma, tatlı ve tuz içeriği fazla olan besinler tüketilmemeli. Bu tür besinlerin sahurda tüketilmesi, gün içerisinde hem daha fazla acıkmaya hem de daha fazla susamaya neden oluyor. Bu besinlerin yerine yumurta, peynir, ceviz; çiğ sebzelerden domates, salatalık, marul; posa ihtiyacının karşılanması için tahıllı ekmek; meyve ve süt grubundan bir ürün kullanılması, günün çok daha rahat geçirilmesini sağlayacaktır. Bunun yanında su tüketimine de dikkat etmemiz gerekiyor. Tek seferde çok su içmek yerine, aralıklarla yavaş yavaş içmek çok daha sağlıklı hissedilmesine neden olacaktır.” dedi.

“İFTARDA İRADELİ DAVRANILMALI”

Yaklaşık 17 saat aç ve susuz kaldıktan sonra, iftarda da biraz iradeli davranılmasını ve yiyeceklerin yavaş yavaş tüketilmesini öneren Başkurt, “Oruç açılırken su içildikten sonra, belki bir kase çorba, birkaç zeytin ve hurma yenilebilir. Sonrasında 15 dakika mola verilmeli. Sindirim sistemine çok fazla yüklenilmemesi için bunun yapılması gerekiyor. İftarda bir anda bütün yiyecekleri yemek, uyuyan bir insanı bir kova suyla uyandırmak gibi. Bu şekilde kimse uyanmak istemez, dolayısıyla midemizi de o şekilde uyandırmamalıyız. Sonrasında sebze ya da etli sebze yemeği, yine kişinin ihtiyaçlarına göre alması gereken et, tavuk, balık tercih edilebilir. Bunların yanında salata ile beraber yoğurt veya ayrana da yer verilmesi doğru bir beslenme oluşturmamızı sağlayabilir. Yemeğin hemen ardından tatlı yenilmesi de doğru bir davranış değildir. 1-1,5 saat beklenilmesini öneriyorum. İftardan sonra 40-45 dakikalık bir yürüyüş yapılabilir. Sonrasında çok ağır olmamak kaydıyla tatlı yenilebilir. Kurulan iftar sofralarına baktığınız zaman birçok besin israf ediliyor. İsraf yapılmaması gerekiyor. Bu şekilde tüketmeye ve israf etmeye devam edersek; Dünyada tüketebileceğimiz hiçbir şey kalmayacak.” ifadelerini kullandı.

Kerem Filiz

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.