“YKS BAŞARISIZLIĞI MEB’E AİTTİR”

Eğitim İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Murat Akçay, YKS başarısızlığının öğrencilere değil Milli Eğitim Bakanlığına(MEB) ait olduğunu savundu.

“YKS BAŞARISIZLIĞI MEB’E AİTTİR”

Eğitim İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Murat Akçay, YKS başarısızlığının öğrencilere değil Milli Eğitim Bakanlığına(MEB) ait olduğunu savundu.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
30 Temmuz 2021 Cuma 06:39
“YKS BAŞARISIZLIĞI MEB’E AİTTİR”

Akçay, yaptığı basın açıklamasında öğrencilerin itirazlarına, velilerin isyanlarına, sendikaların ve eğitim uzmanlarının uyarılarına rağmen YKS’nin, uzaktan eğitime erişemeyen öğrencilerin içinde bulunduğu koşullar dikkate alınmadan yapılmasının, milyonlarca gencin ve ailelerinin hayallerini yıktığını dile getirdi.

YKS sonuçlarına ilk bakışta bile eğitimin ‘ben yaptım oldu’cu tavra kurban edilmemesi gerektiği anlaşılacağını hatırlatan Akçay, açıklamasını şöyle sürdürdü:

“Eğitim-İş olarak pandemiyle birlikte daha da derinleşen fırsat eşitsizliğine ve korona tehlikesine rağmen sınava girmeye mecbur bırakılan öğrencilerin fazladan stres yaşayacaklarını vurgulamıştık. ÖSYM’nin açıkladığı sayısal veriler bu endişelerimizi haklı çıkarmış, başvurduğu halde, TYT’ye 175.416, AYT’ye ise 154.533 aday girmemiştir. Bu durum on  binlerce kontenjanın boş kalmasına neden olacaktır.

Başarı ortalamasının düşüklüğü bu sınava da damgasını vurmuştur. TYT’de 150 ve üzeri puan alan yani barajı geçen aday yüzdesi 68’dir. Üniversite adaylarının,  en çok sayısal alanda zorlandığını ortaya koyan AYT ortalamaları ise:

Türk Dili ve Edebiyatı: 24/5.932

Matematik:40/5.294

Fizik:14/1.564

Kimya:13/1.991

Biyoloji:13/2.502 şeklindedir.

Her zaman olduğu gibi kulağını öneri ve uyarılarımıza kapatan MEB hüsranla biten bu sürecin tek sorumlusu olmuştur.  Her sınavda ve eğitim sisteminin genelinde yaşanan sorunun kaynağında, eşitsizlikler yatmaktadır. Uzaktan eğitimde, bilgisayarı, interneti ve hatta televizyonu olmadığı için derslere katılamayan öğrencilerin yok sayılması ve sınavda sorumlu oldukları müfredatın yüz yüze eğitime göre değerlendirilmesi bu tabloyu yaratmıştır.

Çocuklarımızın eşit şartlarda eğitim olanaklarından faydalanamadıkları ve eşit şartlarda sınavlara hazırlanamadıkları gerçeği varlığını korumaktadır. Özel okulların eğitim sistemindeki varlığı büyüyerek devam ettiği sürece de sistemin yarattığı eşitsizlikler varlığını artırarak devam ettirecektir.

Eğitim politikaları konusunda iktidarın ve eğitimden sorumlu kurumların, görevlerini yerine getiremedikleri ortadadır. Eğitim-İş olarak velilerimize de sesleniyoruz: Beklediğinizden düşük puan alan evlatlarınızı daha da sıkmaktan lütfen geri durunuz. Biliniz ki, bu YKS’de barajın altında kalan MEB’in kendisi olmuştur.”

Yavuz Göktaş

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.