“YIKILMADIK, AYAKTAYIZ”

2019-2020 eğitim-öğretim sezonunun başlamasına günler kala basın toplantısı düzenleyen ETUS Başkanı Hakan Giyik, 180 araç ve 203 şoförle yeni eğitim-öğretim dönemine tamamen hazır olduklarını belirtti. Giyik, kamuoyunda çıkan ‘ETUS batıyor mu?’ söylentilerine de, “Belli bir kitle algı yaratmaya çalışıyor. Burası bir kooperatif. Bir sürü firma konkordato ilan ederken biz ayaktayız. Batma gibi bir durum yok. Eğer böyle bir şey olursa toplanırız 226 ortak ve koyarız 50’şer bin lira kurtarırız. Kimse buna izin veremez. Batmasına izin vermeyiz.” şeklinde cevap verdi. Ayrıca bir gazetecinin sorusu üzerine ETUS sistemini değerlendiren Giyik, “Bence bizim sistemimiz dört dörtlük.” ifadelerini kullandı.

“YIKILMADIK, AYAKTAYIZ”

2019-2020 eğitim-öğretim sezonunun başlamasına günler kala basın toplantısı düzenleyen ETUS Başkanı Hakan Giyik, 180 araç ve 203 şoförle yeni eğitim-öğretim dönemine tamamen hazır olduklarını belirtti. Giyik, kamuoyunda çıkan ‘ETUS batıyor mu?’ söylentilerine de, “Belli bir kitle algı yaratmaya çalışıyor. Burası bir kooperatif. Bir sürü firma konkordato ilan ederken biz ayaktayız. Batma gibi bir durum yok. Eğer böyle bir şey olursa toplanırız 226 ortak ve koyarız 50’şer bin lira kurtarırız. Kimse buna izin veremez. Batmasına izin vermeyiz.” şeklinde cevap verdi. Ayrıca bir gazetecinin sorusu üzerine ETUS sistemini değerlendiren Giyik, “Bence bizim sistemimiz dört dörtlük.” ifadelerini kullandı.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
06 Eylül 2019 Cuma 09:04
“YIKILMADIK, AYAKTAYIZ”

ETUS Başkanı Hakan Giyik, 2019-2020 eğitim-öğretim sezonunun açılmasına günler kala basın toplantısı düzenleyerek ETUS faaliyetleri hakkında bilgi verdi. ETUS Yönetim Binası’nda gerçekleştirilen basın toplantısında konuşan Giyik, 25 yeni güzergahın çok yakın zamanda faaliyete geçeceğini ifade etti. Giyik ayrıca toplantıda kamuoyunda çıkan birçok iddiaya da cevap verdi.

“25 YENİ GÜZERGAH AÇACAĞIZ”

ETUS Başkanı Hakan Giyik burada yaptığı açıklamada, “2019-2020 eğitim-öğretim yılı öncesi bazı vatandaşlar algı yaratmaya çalışıyor. Biz ETUS olarak yeni döneme hazırız. Sosyal medyada ve bazı gazetelerde çıkan haberlere vatandaşlarımız itibar etmesin. Bazı yerlerde 130 aracımız olduğunu, şoförümüz olmadığını ve mazotumuz olmadığı yönde aslı astarı olmayan dedikodular var. 180 aracımız ve 203 şoförümüzle eğitim dönemine hazırız. Tüm vatandaşlarımız bunu bilsin. Bu ayki belediye meclisi gündeminde 25 yeni güzergahla ilgili bir rapor var. Eğer mecliste kabul edilirse, belli süre içinde bu güzergahlarda hizmet vermeye başlayacağız. Tüm güzergahlarımızla, araçlarımızla ve şoförlerimizle yeni döneme hazırız. Çok güzel bir çalışma oldu. Yeni güzergahlardan halkımız memnun kalacaktır.” dedi.

“BATMASINA İZİN VERMEYİZ”

Kamuoyunda ‘ETUS batıyor mu?’ şeklinde söylentiler olduğunu belirten Giyik, konuyla ilgili olarak “Belli bir kitle algı yaratmaya çalışıyor. Burası bir kooperatif. Bir sürü firma konkordato ilan ederken biz ayaktayız. Batma gibi bir durum yok. Eğer böyle bir şey olursa toplanırız 226 ortak ve koyarız 50’şer bin lira kurtarırız. Kimse buna izin veremez. Batmasına izin vermeyiz. Çalışanlar maaşını da ticketlarını da alıyor. Bir sıkıntı yok. Bu kooperatif Edirne’ye hizmet için 50 milyon liralık yatırım yaptı.” ifadelerini kullandı.

“AKGÜN OLAYI BENİ ÜZDÜ”

Geçtiğimiz günlerde yaşanan ve sosyal medyada da oldukça gündem yaratan Erdal Akgün olayıyla ilgili de konuşan Giyik, “Maarif Caddesi’nde aracı park halindeymiş. Şoför genç arkadaşımız yolun sıkışık olduğunu görmüş. Orada bulunan polisler geç dediği için heyecan yapmış ve geçerken Erdal Akgün’ün aracının aynasını kırmış. Duruyor ve aşağı iniyor. Oradaki polisler de ‘Devam et’ diyor ve plakasını yazıp sileceğe koyacağını söylüyor. Bende o esnada köydeydim. Erdal Bey beni aradı. Ben de kendisine kırılan yerin tamir ettirileceğini ve tüm masrafı karşılayacağımızı söyledim. Konu böyle kapandı. 3-4 saat sonra beni arkadaşlar Erdal Akgün’ün paylaşımlarda bulunduğunu söyledi. Daha sonra ben kendisine mesaj attım. O da bana mesajlar attı. Çok ağır ithamlarda bulundu. Esrarkeşler, eroinmanlar ETUS’taymış gibi ağır ithamlarda bulundu. Bunlarla ilgili dava açılacak. Zaten böyle bir şey olsa şoförler belediyenin verdiği kartı alamaz. Böyle aslı astarı olmayan ithamlarla bu kurumu yıkamaz. En kötüsü, o da esnaf. Bu olay beni üzdü. Derdi ne, bilmiyorum.” dedi. 

“ŞOFÖR DAVRANUŞLARI KONUSUNDA ÇOK HASSASIZ”

Şoförlerin yolculara karşı davranışları hakkında çok hassas davrandıklarını belirten Giyik, “Yolculara yapılan davranışlarla ilgili çok hassasız. 15-20 gün önce yaşanan bir olay kameraya alındı. Bu olayı anlatayım; Yaşlı bir teyzemiz araca biniyor ve şoföre, ‘Kartım yok ne yapmam gerek’ diyor. Şoför de ‘Koltuğa otur, varsa 3 lira atarsın’ diyor. Yanda bulunan hanımefendi de ‘Yok atmıyorsun, Edirne’yi soyup soğana çevirdiler’ diyor. Şoförü tahrik ediyor. Keşke şoför orada tahrik olmasaydı. Şoföre gerekli uyarılar yapıldı. Bu anlamda tüm vatandaşlarımızla ilgili uyarıyoruz. Gerekli eğitimler veriyoruz. Bu konuda çok hassasız.” şeklinde konuştu.

“SİSTEMİMİZ DÖRT DÜRTLÜK”

ETUS sistemini nasıl değerlendirdiğinin sorulması üzerine ise Giyik, “Bence bizim sistemimiz dört dörtlük. Belediye otobüsleri ne katar bilemeyiz. Ama zaten biz belediyenin denetiminde bir yapıyız. Onlarla birlikte bir düzen içinde hareket ediyoruz. Onların istediklerinin dışında bir şey yapmıyoruz. Belediye otobüsü olan yerler özele devretmeye çalışıyor. Büyükşehirler bir yerden destek veriyor. Oralarda sıkıntı yok. Ama küçük şehirlerde destek yok. Biz 65 yaş üstü için araç başına 800 lira alıyoruz bize maliyeti 4 bin 500 lira. Bir yılda ücretsiz taşıma için 1 milyon 500 bin lira aldık 6 milyon 500 bin liralık taşıdık. En azından yarısını verse yeter.” şeklinde cevap verdi.

Kerem Filiz

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.