YILMAZ, “ EDİRNE’YE GELEN ÖĞRENCİLERE SAHİP ÇIKMALIYIZ”      

Edirne Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Edirne Şube yönetim kurulu Başkanı  Hasan Tahsin Yılmaz yeni Eğitim - Öğretim yılının başlayacağı derneğin çalışmaları ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, Edirne’de yüksek öğrenim görmek amacıyla başka illerden gelen öğrencilere Edirne halkının sahip çıkması gerektiğini, gelen öğrencilerin bu kentin çağdaş yapısı nedeniyle tercihlerini bu ile yaptıklarını belirterek, dernek olarak da başka illerden gelen öğrencilere imkanlar oranında yardımcı olduklarını söyledi.

YILMAZ, “ EDİRNE’YE GELEN ÖĞRENCİLERE SAHİP ÇIKMALIYIZ”      

Edirne Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği Edirne Şube yönetim kurulu Başkanı  Hasan Tahsin Yılmaz yeni Eğitim - Öğretim yılının başlayacağı derneğin çalışmaları ile ilgili olarak yaptığı açıklamada, Edirne’de yüksek öğrenim görmek amacıyla başka illerden gelen öğrencilere Edirne halkının sahip çıkması gerektiğini, gelen öğrencilerin bu kentin çağdaş yapısı nedeniyle tercihlerini bu ile yaptıklarını belirterek, dernek olarak da başka illerden gelen öğrencilere imkanlar oranında yardımcı olduklarını söyledi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
13 Eylül 2019 Cuma 07:53
YILMAZ, “ EDİRNE’YE GELEN ÖĞRENCİLERE SAHİP ÇIKMALIYIZ”      

Hasan Tahsin Yılmaz’ın açıklaması şöyle,” Bizler dernek olarak eğitim öğretim yılını değerlendirmeye çalışıyoruz. Bilindiği gibi 12 Eylül Askeri darbesinin 39. Yıldönümü  nedeniyle akşam bir televizyon kanalında ilginç bir tartışma vardı. Odada belirtildiği gibi 12 eylül ülkemize yaptığı tahribatlar henüz bitmedi.  O dönemin ürünü YÖK, anayasa  devam ediyor. Şu anda 12  eylül döneminden çok daha ağır koşullar içeren anayasa değişikliği yapıldı. Cumhuriyet koçuluşlarının birçoğu  ortadan kaldırıldı. Bazı kuruluşlarda T.C adı geçse dahi,bunlar sadece tabelalardan ibaret” dedi.

TÜRKİYE’DE  BİR GERİYE DÖNÜŞÜM YAŞANIYOR

Şu anda ülkede geriye doğru bi dönüşüm yaşandığını belirten Yılmaz, “ Bazılarının ifade ettiği gibi “ Cumhuriyet bir reklam arasındır” diye bir iddia ortaya atıldı. Yine “Tarihimizle Barışmak” iddiasında olanlar Osmanlı dönemini geri getirme sevdasında. Ülkemizde burjuvazide buna uyum içinde. Halkın kullandığı malzemelere  “ padişah halıları, şehzade halılar” gibi unutulan şeyleri yeniden canlandırılmaya halka sunulmaya çalışılıyor. Bilindiği gibi dünya liderleri arasında Mustafa Kemal’in ayrı bir yeri vardır. O ne bir Lenin’e,  ne de Mao’ya  ne de ülkesinde devrim yapmaya çalışan liderlere benzer.  Atatürk  sadece yok olan bir devlet içinde bir devlet yaratmaya çalışmadı toplumu da dönüştürdü. Ülkemizde doğuya bağlı statik bir toplumu dinamik bir toplum halene dönüştürmeye çalıştı.Atatürk’ün dediği gibi bilim neredeyse oraya dönülmesi gerekir. Toplum ışık olan yere yönelir"dedi.

TOPLUM DÖNÜŞTÜRÜLMEK İSTENİYOR

Ülkede toplumun dönüştürülmeye çalışıldığını belirten Yılmaz, “Onu niçin  buna çocuklarda başladılar. Daha önce çıkarılan 4+4+4  adındaki inadım inat yasasıyla, çocukların eğitimine darbe vurdular.Bilindiği gibi bir ülkede eğitim o toplumu geleceğe hazırlar, ona göre planlar yapılır. Sözlük anlamında da eğitim eğmekten gelmektedir. Toplumları en iyi kontrol altına almanın yolu dindir. Bir de bizim ülkemizde hangi başlık atarsanız atın eğimin güvencesi kalmadı.  Eğitim neden yapılır; çocuğu yetiştirirken ne yapmak istediğinize göre eğitim düzenlenir. Bu sürede çocuklara yaşamayı ve gelecekte karşılaşacağı zorluklarla mücadele etme yolları öğretilir” dedi.

 İKTİDAR EĞİTİMDE ÖLÜMÜ ÖĞRETMEK İSTİYOR

İktidar partisinin eğitimde ölümü öğretmeye çalıştığını belirten Yılmaz, “ Bakıyoruz yapılan incelemeye göre Türkiye eğitime en az kaynak ayıran ülkelerden birisi. Sadece öğrenci başına beş bin dolar. Bunu 16 yılla çarptığınızda 60-70 dolarla çocuğu yetiştirmek istiyorsunuz.  Aslında topluma en az lise seviyesinde fen dersleri, fizik kimya matematik öğrenmesine ihtiyaç var . Günlük yaşantılar bunu zorunlu kılıyor. Yeni eğitimde bu amaçlanmıyor. Bazı profesörler eğitimsiz insanlar güvendiklerini belirttiler. Bunlar üst düzey eğitimciler, böyle bir iddia olur mu? Eğiticileri aşağılama , cehaleti yükseltme iddialarına bu dönemde yaşıyoruz. Şiddet olayları bu dönemde yükseldi. Bunlar plansız değil planlı olarak uygulanıyor.  Bu uygulamalar halkı kışkırtarak onu da içine sokarak  bu planlar uygulanmak isteniyor. İmam Hatip okulları başarısız oldu. Şimdi de orta öğretimde başarılı öğrencileri İmam hatiplere yönlendiriyorlar. İmam Hatip okullarının başına başarı göstergesi olarak Anadolu Lisesi ibaresini koyuyorlar” dedi.

 EĞİTİM YAŞAMI ÖĞRETMEK İÇİN YAPILIR ÖLÜMÜ ÖĞRETMEK DEĞİL.

Toplumda rıza üretme çabası üretildiğini bunun için öteki dünyaya rıza üretildiğini   belirten Yılmaz, “ toplum manevi şeyle ve cennet  vaadi ile yönlendirilmek isteniyor. Böyle bir dönemde eğitim başlıyor. Öğrencilerin yiyeceği ucuz ürünler  sağlıksız, sağlıklı olanlar ise çok pahalı. Sağlıksız yiyecekler hayati tehlike oluşturuyor. Çocuklar bulundukları yerlerden uzak okullara yönlendiriliyor. Köylerimizde artık  bayrak ve öğretmen yok. Devleti  temsilen sadece muhtarlar ile imamlar kaldı. Kırsal kesimde görev alan öğretmenler ise  dersin bitiş saatini beklemeden şehre geliyor. Öğrencisini,velisini tanımadan görev yapan öğretmenlerimiz var. Bu  setsem aslında planlı yapılan işler.Biz bu durumu  gördüğümüzde iktidarın başarısız olduğunu sanıyoruz. İktidar başarıyı bu yönde arıyor. Eğitimde yeni bir düzen amaçlanıyor. Bunun için eskiyi ortadan kaldırmak gerekiyor. Eski denilen Cumhuriyet değerleri. Bir bakıyorsunuz eğitimde yeni sistem gelmiş. Bunu neye göre yapıyorlar belirsiz. Keyfi yönelimle eğitim yönlendiriliyor” dedi

DİYANET’E AYRILAN PARA EĞİTİMDEN SAYILACAK

Ülkede eğitime ayrılan paranın bir süre sonra Diyanet İşlerine ayrılan paranın da eklenmesiyle daha çok gösterileceğini belirten Yılmaz, “ Bizler Edirne’ye başka illerden gelen öğrencilerimize yardımcı olmamız gerekiyor. Edirne’ye çeşitli illerden öğrenciler geliyor. Bu çocuklarımız burs ve kalacak yer arıyorlar. Biz Edirne halkımızdan bu gelen öğrencilere sahip çıkmalarını istiyoruz. Gelen öğrenciler ev tutmak istediklerinde elektrik, su , doğal gaz aboneliği peşinde koşuyorlar . Bir de bu öğrencilerde  depozit istenmesi  dar gelirli öğrencileri zora sokuyor. Gelen öğrencilerin dar gelirli aile çocukları olduğunu unutmayalım.Bir milli eğitim bakanımız  Türkiye’de okulların  ancak %10’u  niteliklidir  dedi. Niteliksiz bir okula giden okula giden  bir çocuğa  sen toplumun en önemli bir parçasısın  denilebilir mi ? Bu çocuk baştan etiketleniyor. Eğitimde böyle ayrım olur mu?. Edirne’nin son yıllarda ilk öğretimde gerilediği söyleniyor. Tüm bu olumsuzluklara rağmen gelen öğrencileri sahiplenmeliyiz. Öğrenciler Edirne’nin çağdaş yaşamını seviyor gitmek istemiyor. İlimizi tercih etmeleri de bu yüzden.Edirne’nin diğer illere oranla ayrıcalığı var.Biz Çağdaş Yaşam olarak dedik ki ; gelen öğrencilerimizi geçici bir süre için bir  konuk bulalım. Belediyemiz böyle bir yer sağlasın.

Bu konuda biz de destek veririz . Bu arada emekli öğretmenlerimizi de orada görevlendiririz.dedi

ÇAĞDAŞ YAŞAM OLARAK KAPIMIZ HER ZAMAN AÇIK OLACAK

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği olarak her zaman kapılarını açık tutacaklarımı belirten Yılmaz, “  Amacımız buraya  farklı illerden gelen çocuklarımız birbiriyle kaynaşsınlar dostluklar kursunlar.Bu arada derneğimizin imkanlarıyla kendi yeteneklerini geliştirsinler. Geçin gün   geçenin geç saatlerine kadar  derneğimizde toplanan öğrenciler  çeşitli enstrümanları çaldı.Böylece çöküklerimiz birbiri ile tanıştılar, kendi yeteneklerini ortaya koydular. Gelen öğrencilerle ilgili listeler hazırlıyoruz ve kendilerine “ hangi yeteneğiniz var” diye soruyoruz. İnsanlar varsa muhakkak yeteneği de vardır. Eğer yeteneği yoksa Milli Eğitim sistemi o çocuklara yeteneksiz olduğunu kabul ettirmişler. Öğrenciler burada konuştukça yetenekleri de ortaya çıkıyor” dedi.

Fikri Yalın

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.