Bir yıldan bu yana devam eden  bu  hastalık kısıtlamasından en çok küçük esnaflarımız ve kahveci esnaflarımız mağdur oldu.

Kısıtlı imkanlarla hizmet sunan esnaflarınız  toplumun evlere kapatılması sonucu ve alınan karar gereği işyerlerini kaypatmak zorunda kaldı.

İnsanlar böyle dar zamanında evlerinden çıkma imkânı bulduğunda gidecekleri yeriler kahvehaneler oluyor.

Bizim millet olarak kahvehane alışanlığı kültürümüzde var, oralarını ikinci bir adres olarak benimsiyoruz.

İnsanlar oralarda sohbet etme dertleşme imkanı buluyor.Kahvehaneler özelikle  dar gelirli halkımız için stres atılan eş dostu ile buluşma  dertleşme yerleri.

Tarih boyunca da kahvehaneler  bu görevi üstlenmiştir.Evinden çıkan halkımız  hemen kahvehanenin yolunu tutar  orada kendini bekleyen arkadaşlarıyla  zaman geçini.bazen de kare kurup çayına oyun oynar.

Bizim halkımızın vazgeçilmez geleneğidir kahve sohbetleri.

----------------------

ESNAFLAR SESLERİNİ DUYURAMIYOR

Ekonomideki bu dar boğazdan en çok zorluk çeken esnaflarımız ne yazık ki seslerini yeterince duyuramıyor.Kendilerini savunmak amacıyla seçtikleri üst yöneticiler.Ankara’da sefalarını sürüyor. Ara bir kamuoyuna  yaptıkları açıklamaları ile sözde tabanının sesini savunuyor görünüyorlar.

Bu arada geçim sıkıntısı çekip evine ekmek götüremeyen küçük esnaflarımız kaderleri ile baş başa kalıyor.

Bakıyorum Edirne’de işyerini kapatan ve devretmek isteyen işyeri sayısı her geçen gün artıyor.İşyerinde kazanç sağlayamayan esnaflarımız daha fazla zarara girmemek için işyerlerini kapatmak zorumda kalıyor.

Bir işyerinin açılmasının kaça mal olduğunu ancak o işin içinde olanlar bilir.

İşyeri kapatmak insana evlat acısı gibi gelir.Başka bir geliriniz yoksa bunalıma girersiniz .Ülke ekonomisinin can damarı ,kılcal yapısını oluşturan esnaflarımız yetkililerden destek ve ilgi bekliyor.

-------------------------------

YEMEKLİK YAĞ FİYATLARI ALDI BAŞINI GİDİYOR

Son aylarda bakıyoruz mutfakların en önemli ihtiyacı, olmazsa olmazı olan ay çiçek yağı fiyatındaki yükseliş durmak bilmiyor.Beş kiloluk yağ elli liradan neredeyse iki katı fiyata yaklaştı.Üreticiden ucuza alınan ayçiçeği yağa dönüştüğünde aynı zamanda üretici olan tüketiciye  yüksek maliyetle ulaşıyor.

Aslında yağlık ürün üretiminde imkanları ülke ihtiyacını karşılayacak konumda olan ülkemiz izlenen yanlış tarım politikası sonucu  yağ ve yağlık ürün ithal eder konuma geldi.

Bütçeden çiftçilere destek olarak GSMH (gayri safi milli hasılanın)  yüzde birinin  ayrılması gerektiği halde ancak bunu yarısı veriliyor.

Desteksiz kalan üreticiler girdi fiyatlarının yüksek olması nedeniyle tarlalarını ekemiyor.Böylece daha önceleri tarımda kendi kendine yeterli ülkeler arasında yer alan ülkemiz  hemen hemen tarım ürünlerinin tamamını ithal eden bir ülke konumuna geldi

Çok yazık.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.