TÜKETİCİ HAKLARINI ANLATTILAR

Edirne Ticaret İl Müdürlüğü, Dünya Tüketici Haftası dolayısıyla Saraçlar Caddesi’nde vatandaşlara bez torba dağıttı ve tüketici haklarıyla ilgili bilgi verdi.

TÜKETİCİ HAKLARINI ANLATTILAR

Edirne Ticaret İl Müdürlüğü, Dünya Tüketici Haftası dolayısıyla Saraçlar Caddesi’nde vatandaşlara bez torba dağıttı ve tüketici haklarıyla ilgili bilgi verdi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
21 Mart 2019 Perşembe 08:33
TÜKETİCİ HAKLARINI ANLATTILAR

Edirne Ticaret İl Müdürlüğü Dünya Tüketici Haftası dolayısıyla Saraçlar Caddesi’nde vatandaşlara bez torba dağıttı ve tüketici haklarıyla ilgili bilgi verdi.

Dünya Tüketici Haftası hakkında bir açıklamada bulunan Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, “Önceki Anayasalarda doğrudan ve dolayı olarak tüketici hukukunu ilgilendiren düzenlemeler bulunmakla beraber, İlk defa 1982 Anayasasının 172 maddesinde "devlet tüketicileri koruyucu, aydınlatıcı, tedbirleri alır ve tüketicilerin bu konuda kendilerini koruyucu girişimlerini de teşvik eder.

Anayasanın bu maddesinden 13 yıl sonra, 08.03.1995 tarihinde yürürlüğe giren 4077 sayılı Tüketicinin korunması hakkında kanun ve bu kanunun bazı maddelerini değiştiren ve ilaveler yapılan 4822 sayılı Kanun 06.03.2003 tarihinde yürürlüğe girmiş ancak Türk Ticaret Kanunu, Borçlar Kanunu ve diğer Kanunlarda olan değişiklikler ve ekonomik gelişmeler karşısında anılan kanunlar ihtiyaçları karşılayamayınca yeni bir düzenleme ile 28.05.2014 tarihinde 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun yürürlüğe girmiştir. 

Ülkemiz genelinde 1995 yılında Bakanlığımızca kurulması talimatı verilen Hakem Heyetlerinin sayısı il ve İlçe merkezlerinde 31.12.2018 itibariyle 1011’e ulaştı. Yürürlüğe giren yeni Kanun finans kuruluşlarını disiplin altına aldı ve alacağı ücret kalemlerini belirleyince sikayet sayısı 2014 den sonra hızla düşmeye başladı ve sistem yeniden gözden geçirildi.  31.12.2018 tarihinden sonra Türkive genelinde Tüketici Hakem Heyetlerinin sayısı 211'e düşürüldü. İlimizde 01 01 2019 tarihi itibariyle sadece merkez İlçede Tüketici Hakem Heyeti karar alma konusunda yetkilendirildi. İlçelerdeki vatandaşlarımız yine Kaymakamlığa müracaatlarını yapmakta ve kaymakamlıktaki görevli şikayeti TÜBlS sistemi üzerinde anında merkeze aktarmaktadır.

İlimizde Tüketiciler tarafından 2018 yılında 2322 adet başvurudan  1992’si karara bağlanmış ve kararlan  yüzde 60’ı tüketici lehine sonuçlanmıştır.  Mahkemelere itiraz yüzde 2 oranındadır.  Müracaatların karara bağlanma süresi 6 ay + 6 ay iken biz çalışarak bu süreyi 3 ayın altına indirdik. Bizim hizmet anlayışımız hızlı ve doğru kararla bir an önce vatandaşımızın mağduriyetini gidermektir.” İfadelerine yer verdi.

Barış Karapaça

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.