Geride bıraktığımız hafta Macaristan yarışında yine tecrübeli bir pilottan beklenmedik derecede bir acemilik hatası gördük. Ve nedense Hamilton’u en çok zorlayacak pilotlar yarış dışı kaldı ya da hasarlı araçlarla  zorlayamayacak hale geldiler.

Herhangi bir imada bulunmak istemiyorum ancak Bottas’ın bu tarz bir acemilik yapacağı aklımın ucundan bile geçmezdi.

Macaristan yarışı son derece olaylı geçti. Türkiye’nin önde gelen otomobil ve motor sporları sitesi motorsport.com’un anlatımıyla yarışı inceleyelim. Parantez içlerinde de benim yorumlarımı okuyabilirsiniz.

5 kırmızı ışığın sönmesinin ardından pole pozisyonundan başlayan Lewis Hamilton yerini korurken 2. sıradan başlayan Valtteri Bottas geriledi. (Bu gerileme de çok doğal gözükmedi beni gözüme.) Max Verstappen 2. sıraya yükseldi. İlk viraja gelirken ön tarafta Bottas, arka tarafta ise Aston Martin pilotu Lance Stroll'ün yaptığı büyük hatalar yarışın kaderini tamamen değiştirdi.

Hamilton ilk virajı lider tamamlarken frenlemede hata yapan Bottas iyi kalkış yapan McLaren pilotu Lando Norris'e arkadan vurdu ve bu temas, Norris'in daha önde bulunan Max Verstappen'e çarpmasına neden oldu. Bottas, ardından da Red Bull'un diğer pilotu Sergio Perez'e de vurdu.

Bu isimlerin dışında arka tarafta yine geç frenle kontrolünü kaybeden Stroll, ikinciliğe yükselecek gibi görünen Ferrari pilotu Charles Leclerc'e çarptı. Leclerc, bu temasın etkisiyle aynı şekilde McLaren'dan Daniel Ricciardo'ya vurdu.

İlk virajda yaşanan kazaların ardından lider Hamilton'ın arkasında sürpriz bir sıralama oluştu. Perez, Stroll, Leclerc ve Bottas yarışa veda ederken Esteban Ocon ve Sebastian Vettel, Hamilton'ın arkasında ikinci ve üçüncü sıraya yükseldiler. Çok geçmeden yarış kırmızı bayraklarla durduruldu.

Yarışın kırmızı bayrakla durdurulduğu bölümde araçlar tamir edilme fırsatı bulsa da bu hafta sonuna şampiyona lideri olarak gelen Verstappen'in aracının sağ tarafında büyük hasar vardı ve kırıklar bantlarla tutturuldu. Diğer taraftan Norris de yarışa veda etmekten kurtulamadı.

Bir süre duraklamanın ardından kırmızı bayrak kaldırıldı ve araçlar güvenlik aracı arkasında piste çıkarak gridden yeniden start için dizildiler. Yeniden start öncesinde sıralama Hamilton, Ocon, Vettel, Sainz, Tsunoda, Latifi, Alonso, Russell, Raikkonen, Schumacher, Gasly, Ricciardo, Verstappen, Mazepin ve Giovinazzi şeklindeydi.(ve acemice hataların ardından Hamilton’ın en büyük rakibi Verstappen hasarlı aracıyla arka sıralarda, tehlike oluşturacak diğer pilotların çoğu da yarış dışı kalmış oldu).

Pilotlar gride doğru ilerlerken lider Hamilton son virajı dönerken arkasındaki tüm pilotlar kuru zemin lastikleri için pite doğru yöneldiler ve çok ilginç bir görüntü ortaya çıktı. Hamilton gridden tek başına start alarak tarihi bir görüntü verirken, diğer tüm pilotlar kuru zemin lastiklerine geçtiler.

Hamilton pit yolunu geçtikten sonra pit yapan pilotlar yarışa dahil olmaya başladılar ve Williams pilotu George Russell, Ocon ve Vettel'in önünde piste çıkan ilk isim oldu!

Hamilton tek turun ardından pite gelirken sonrasında sıralama Russell, Ocon, Vettel, Latifi, Tsunoda, Sainz, Alonso, Raikkonen, Schumacher, Gasly, Ricciardo, Verstappen, Mazepin ve Giovinazzi şeklinde oldu.

Russell bir anda kendisini çok iyi bir noktada bulsa da aracında yaşanan bir sorunla art arda sıralar kaybetti ve Ocon yarışın liderliğine yükseldi. Russell bu bölümde 8. sıraya kadar geriledi ancak Hamilton'ın pitiyle 7. sırada kalmış oldu. Hamilton ise pitten son sırada çıktı.

Ön bölümde art arda yaşanan sürprizlerin ardından yarışın ilk bölümünde Ocon, Vettel ve Latifi sıralaması oluştu.

Hamilton'ın Sainz'ı geçmesi çok uzun sürmedi. Mercedes pilotu, 67. turda Sainz'ı geçerek podyuma çıkabileceği pozisyona geldi. Hamilton, Sainz'ı geçtiğinde önündeki Vettel ile yaklaşık 8 sn fark vardı. Şampiyon pilot, sadece 3 turda aradaki farkı kapattı ve damalı bayrağı Vettel'in sadece 0.8 sn arkasında görerek geriye düştüğü yarışta güçlü bir sonuç elde etti.

Ferrari'nin kendisini pit stopa çağırdığında buna karşı çıkarak pistte kalan Sainz, bu sayede podyuma çıkma fırsatı yakalamış oldu. Hızlı turlarla Vettel'le aradaki farkı kapatan Sainz, 32. turun sonunda pite geldi ve kendisinden önce pite gelen Latifi ile Tsunoda'yı geçerek 3. sıraya yükseldi. Sainz, uzun süre yerini korusa da kendisinden sonra pite gelen Alonso ile iki pit stop yapan Hamilton farkı kapattılar. Alonso'yu geçen Hamilton'ı arkasında tutamayan Sainz, son turlarda Alonso'dan gelen baskıya cevap verdi ve yarışı 4. sırada tamamladı.

Sainz'ı kovaladığı dönemde podyum yapabilecek gibi görünen Alonso, Hamilton'ı kendisini hızlı bir şekilde yakalaması nedeniyle Sainz'a karşı gerçekçi bir atak yapma şansı bulamadı ve savunma moduna geçti. Hamilton'a uzun süre direnen Alonso, yarışı 5. sırada noktaladı ve yarışın ardından pit yolunda, ilk galibiyetini elde eden takım arkadaşı Ocon'u alkışladı.

AlphaTauri pilotları Pierre Gasly ve Yuki Tsunoda, kaostan uzak durarak sağlam bir yarış geçirdiler. Yeniden startın ardından 13. sıraya kadar gerileyen Gasly, çok iyi bir yükseliş gerçekleştirdi.

Son anlarda pite gelerek yeni lastiklere geçen Gasly, 6. sırada yarışı tamamlarken aynı zamanda yarışın en hızlı turunu atan isim oldu. Yarışın başında Latifi'nin arkasında 4. sırada yer alan Tsunoda, onu geçmeyi başaramadı ve bir ara spin atmasına rağmen sorunsuz bir şekilde yarışa devam etmeyi başardı. Tsunoda'nın 7. olmasıyla AlphaTauri iki pilotuyla birden puan almış oldu.

Yarışın en başarılı takımlarından birisi Williams oldu. Yeniden startta Russell ve Latifi ile çok iyi pozisyonlar elde eden Williams, pistin geçişe pek izin vermeyen yapısını da iyi değerlendirdi. Latifi, ilk planlı pite kadar Ocon ve Vettel'in arkasında 3. sıradaki yerini korumasının meyvelerini yarışın ikinci bölümünde aldı. Kanadalı pilot 8. olarak Formula 1'deki ilk puanlarını kazanırken takımın yıldız ismi Russell da 9. olarak Williams ile ilk puanlarına ulaştı.

Macaristan'da son puan, bu hafta sonuna lider olarak gelen ancak ilk virajda büyük darbe alan Verstappen'in oldu.

İlk turda Norris'in kendisine vurmasıyla aracının sağ tarafında tabanda, bargeboardda ve sidepodda hasar alan Verstappen'in birçok parçası bant ile sağlamlaştırıldı ve Red Bull pilotu yarışa bu şekilde devam edebildi.

Yarışın ilk bölümünde geçiş yapmakta zorlanan Verstappen, bir türlü ilk 10'a giremedi. Verstappen, yarışın ilk bölümünde takip ettiği Schumacher'i sonunda geçmesinin ardından 9. sıraya kadar yükseldi. Verstappen ve önündeki McLaren pilotu Daniel Ricciardo, Hamilton'ın pitine çok geçmeden cevap verdiler ancak ikisi de Hamilton'a geçilmekten kurtulamadılar. İki pilotun performansı Hamilton'ın performansının çok gerisindeydi. Pit stoptan sonra Hamilton yükselmeyi başarırken Ricciardo ve Verstappen, kendilerinden bir tur sonra pite gelen Russell'ın arkasında takılı kaldılar. Russell da henüz pite gelmeyen Schumacher'in arkasında kaldı ve uzun süre bu isimler arka arkaya gittiler ve ön bölümden tamamen koptular.

Verstappen, bu isimlerden önce ikinci planlı pitine gelirken diğerleri pite yönelmediler. Verstappen, 2. pitten sonra 12. sıraya kadar gerilemişti ancak diğerleri pite gelmeyince kısa sürede hızlı turlarla farkı kapatmayı başardı. Red Bull, önündeki Williams ve McLaren pilotlarının pite gelmesini bekliyordu ancak bu beklentisi hemen olmadı. Verstappen, pitini yaptıktan sonra Raikkonen'i pist üstünde geçerek 11. sıraya yükseldi ve bir kez daha Ricciardo'nun arkasına geldi. Verstappen, çok uzun süren takibin ardından bitime yaklaşık 10 tur kala sonunda geçerek 10. sıraya yükseldi. Verstappen Russell'ı yakından takip etse de geçmeyi başaramadı ve 10. sırada yarışı noktalamış oldu.

ALONSO FARKI

F1’in pistteki en tecrübeli iki pilotundan biri olan Alonso, uzun süre Hamilton’a karşı zayıf kalan aracıyla muhteşem bir savunma yaptı. Bu savunma sayesinde de hem takım arkadaşı Ocon yarışı Hamilton tehlikesi olmadan birinci bitirdi, hem de Alonso izleyenlerin gönlünde yine taht kurdu ve günün pilotu seçildi.

Bu hafta yazım biraz uzun oldu. Umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur. Tekerinize taş gelmesin.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.