Pandemi nedeniyle verilen bir yıl aradan sonra  öğrenciler okullarına kavuştu. Sokaklar ve okullar öğrencilerimizle  şenlendi.Geçen öğretin yılımda özel okullarda okuma imkanı olan öğrenciler  bugün devlet okullarında okuyanlardan bir yıl ileride.Ne yazık ki özel okullara sağlanan imkanların bir bölümü devlet okullarında okuyan öğrencilerimize sağlanmış olsa onların da bir  öğretim  yılı heba olmayacaktı.

Eğitimde gelinen nokta “Paran varsa okuyacaksın”  düzeyine  geldi.Devlet okullarında okuyan öğrencilerimize sağlanan imkanlar yeterli değil.Okula giden çocuklarımızı gördükçe siyah önlükle okula gittiğimiz o günler aklıma geldi.

Tüm öğrenciler aynı kıyafetle okula gidiyorlardı .Zengin fakir ayrımı yoktu.Yine aynı koşullarda okullarına devam ediyorlardı. Bu eşitlik anlayışı o yıllarda ülkemizin eğitimde bugünkünden daha başarılı duruma gelmesini sağladı.Günümüzde eğitim imkanları çok daha uygun olmasına karşın eğitimin de aynı başarıyı yakaladığını söyleyebilir miyiz.?

Sınavlarda fen ve matematik alanında sıfır çeken öğrenciler  eski  dönemde yoktu.Fırsat eşitliği sağlandığı  için bu alanda başarılı öğrenciler ön plana çıkıyordu.Bugün o dönemde yetişen eğitimcilerden faydalanıyoruz.Daha önceki yıllarda Köy Enstitülerinin başarısı bir süre eğitimde devam etti :Eğitimin adeta ticarete dönüştüğü ,ülkemizin dünya sıralamasında alt sıralara düştüğü bir zamanda gençlerimizin geleceğinin güvence altında olduğunu, onların gelişmiş ülkelerle rekabet edecek seviyede olduğunu söyleyebilir  miyiz?

Eğitimde aşama yapıp daha üst seviyeye ulaşacağımız yerde bazı politik nedenlerle daha alt seviyeye inmemiz ülkemize ne kazandırır?

Eğitimdeki bu açmaz bu işin uzmanları tarafından da dile getiriliyor. Fakat,  gerekli önlemler alınamıyor:Bu arada olan gençlerimize oluyor.

---------------------

MODERN OKULLAR YAPMAKLA EĞİTİM GELİŞMİYOR

Yetkililer okulların her türlü donanıma sahip, modern şekilde hizmet verdiğini öğrencilerin çok iyi şartlarda eğitim gördüğünü iddia etseler de  görünen köy kılavuz istemiyor.Okulların modern olması eğitimin gelişmesi için yeterli  değil. Eğitimi üst seviyeye çıkaracak,gelişmiş ülkelerle rekabet edebilecek  öğretim kadrolarına ve bu doğrultuda eğitim programlarına ihtiyaç var . Bu sağlanmadığı zaman istediğin kadar lüks binalarda eğitim yap  bunun eğitime katkısı olmaz.

Edirne düzeyinde eğitimi ele alalım.Daha önceki yıllarda orta ve yüksek öğretim seviyesi ülkenin  en ön sıralarında yer alan kentimiz  şu anda çok daha alt  düzeye  indi.Eğitime gönül veren insanların olduğu bir kentte eğitim seviyesinin bu düzeye gelmesinin sorumlusu kim?

Öğretmenlerimizin  de bu  duruma gelmesinde suçları yok mu?

 En güç koşullarda  ve birkaç sınıf bir arada  eğitimin yapıldığı eski idealist  öğretmenlerin öğrencileri olan bugünkü eğitimcilerimiz bu başarısızlıkta kendilerinin de payı olduğunu düşünmüyorlar mı?

--------------------

VELİLERE BÜYÜK GÖREV DÜŞÜYOR

Eğitimde gördükleri aksaklıklara veliler müdahale etmeli. Yapılan veli toplantılarında eğitimde eksikliğini gördükleri eğitimcileri uyarmayı ihmal etmemeli.

Eğitimin başarılı olmasında her zaman bu alanda duyarlı olan velilerimizin büyük katkısı olmuştur.Çünkü onları en büyük idealleri evlatlarının başarılı olması, iyi öğreti görmesidir.Bu konuya sekte vuran her kim olursa olsun teşhir edilmeli.

Bugünkü eğitim sistemine  bazı çevrelerin sıcak bakmadığını , adeta  başarısızlığa çanak tuttuklarını unutmayalım.

  Bunu önlemek için  velilerimiz çok duyarlı olmalı.  

------------------

ÖZLÜ SÖZ

İnsanoğlunun bütün yaptıkları,düşündükleri,elde ettikleri ve başından geçenler kitapları sayfalarında yatmaktadır.

CARYLE

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.