DENGESİZ BESLENME, OKUL BAŞARISINI DÜŞÜRÜYOR!

Özel Trakya Hastanesi Diyetisyeni Selin Başkurt, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin öğrenmede güçlük yaşadığını ve dolayısıyla okul başarılarının düşük olduğunu ifade etti.

DENGESİZ BESLENME, OKUL BAŞARISINI DÜŞÜRÜYOR!

Özel Trakya Hastanesi Diyetisyeni Selin Başkurt, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin öğrenmede güçlük yaşadığını ve dolayısıyla okul başarılarının düşük olduğunu ifade etti.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
19 Eylül 2017 Salı 08:44
DENGESİZ BESLENME, OKUL BAŞARISINI DÜŞÜRÜYOR!

    2017-2018 Eğitim-Öğretim yılının başlamasıyla öğrencilere ve ailelerine okul dönemindeki beslenmenin önemini Özel Trakya Hastanesi'nde görev yapan  Diyetisyen Selin Başkurt anlattı. Başkurt, yetersiz ve dengesiz beslenmenin okul başarısıyla doğrudan ilgili olduğunu belirtirken, kahvaltının en önemli öğün olduğunu dile getirdi. 

    "DENGESİZ BESLENME, OKUL BAŞARISINI DÜŞÜRÜYOR!"
    Diyetisyen Selin Başkurt, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin okul başarılarının düşük olduğunu söyleyerek; "Evinden, ailesinden bağımsız bir hayata adım atan çocuk, çevresiyle iletişiminin arttığı bir döneme girer ve kendi tercihlerini yapmasını öğrenir. Okul çağı çocukları bu dönemde hayatlarının sonuna kadar devam edecek alışkanlıklar kazanırlar.  Sosyal kimlik gelişiminin yanı sıra  bu dönemde antropometrik büyümenin de hızla devam ettiği ve dolayısıyla doğru beslenme alışkanlıklarının kazandırılması ve sürdürülmesinin gerekli olduğu bir dönemdir. Hayat koşulları ve ebeveynlerin çalışma saatleri çocuklarda sağlıksız atıştırmalara ve böylelikle çoğunlukla yüksek kalorili, şekerli yiyecek ve içeceklerin tüketilmesine neden olmaktadır. Yapılan çalışmalarda, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin dikkat sürelerinin kısaldığı, algılamalarının azaldığı, öğrenmede güçlük ve davranış bozuklukları çektikleri, okulda devamsızlık sürelerinin uzadığı ve okul başarılarının düşük olduğu ortaya konmuştur.Aileler çocuklarının yalnızca okul başarılarıyla değil, onların büyüme ve gelişmelerini izleme ve sağlıklı beslenme davranışları geliştirmeleriyle de yakından ilgilenmeli ve kendi beslenme alışkanlıkları ile örnek olmalıdırlar." dedi.

    "4 BESİN GRUBUNDAN YETERLİ MİKTARDA BESLENİLMELİ"
    Başkurt, öğrencilerin dört besin grubunda bulunan besinlerden yeterli miktarda tüketmesi gerektiğini belirterek, "Çocukların sağlıklı beslenmesi için dört besin grubunda bulunan çeşitli besinlerden yeterli miktarlarda ve dengeli bir şekilde tüketmeleri gerekmektedir. Süt grubunda yer alan süt, yoğurt, et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta, peynir, kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ve tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinlerin her öğünde yeterli miktarlarda tüketilmesi önerilmektedir. Çocukların özellikle kemik ve diş gelişimi için günde 2-3 su bardağı kadar süt veya yoğurt, 1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir tüketmeleri önemlidir. Günlük enerji ihtiyacını karşılayabilmek için sağlıklı kompleks karbonhidratlara ve tahıllar beslenmede yer verilmelidir. Hastalıklara karşı daha dirençli olmaları, göz, cilt ve sindirim sistemlerinin sağlıklı olması için her gün 5 porsiyon taze sebze veya meyve tüketmeleri gereklidir." ifadelerini kullandı. 
    "EN ÖNEMLİ ÖĞÜN: KAHVALTI”
    Kahvaltının en önemli öğün olduğunuvurgulayan Başkurt; "Gün boyu fiziksel ve zihinsel performansın en üst düzeyde tutulabilmesi, düzenli olarak ara ve ana öğünlerin tüketilmesi ile mümkündür. Bu nedenle, öğün atlanmamalıdır. Günlük tüketilecek besinlerin 3 ana, 2 ara öğünde alınması en uygun olanıdır. Öğrenciler için en önemli öğün kahvaltıdır. Bütün gece süren açlıktan sonra, vücudumuz ve beynimiz güne başlamak için enerjiye gereksinim duymaktadır. Kahvaltı yapılmadığı takdirde, dikkat dağınıklığı, yorgunluk, baş ağrısı ve zihinsel performansta azalma olmaktadır. Bu nedenle, güne yeterli ve dengeli yapılan bir kahvaltı ile başlamak öğrencilerin okul başarısının artmasında son derece önemlidir. Çocukların her sabah düzenli olarak kahvaltı yapma alışkanlığı kazanmalarına özen gösterilmelidir. Peynir, haşlanmış yumurta, zeytin,ceviz ,ekmek(tam buğday/tam tahıllı),mevsimine uygun sebze ve yeşilliklerden oluşan bir tabak çocuklar için yeterli ve dengeli bir kahvaltı örneğidir." şeklinde konuştu. 
    "ATIŞTIRMALIKLARA DİKKAT EDİLMELİ!"
    Başkurt, atıştırmalıklara dikkat edilmesi gerektiğini ve fiziksel aktivitenin çok önemli olduğunu belirterek, "Okulda veya evde dinlenirken ve ders çalışırken açlık hissedildiğinde tüketilen besinlere dikkat edilmelidir. Örneğin, şeker ve şekerli besinler, cips, gazlı içecekler yerine süt, yoğurt, sütlü tatlılar, ekmek arası peynir, tost, taze sıkılmış meyve suları, kuru meyvelerin, ceviz badem, fındık gibi atıştırmalıkların tüketiminin tercih edilmesi çocukların sağlıklı beslenmeleri açısından daha yararlıdır. Vücudun düzenli çalışması, tüketilen besinlerin vücuda yararlılığının artırılması, çocukların fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerine olumlu katkı sağlamaları açısından fiziksel aktivitenin artırılmasına da önem verilmelidir. Bu nedenle, çocukların gerek okul yönetimi gerekse de ebeveynleri tarafından sevdikleri herhangi bir spor dalı ile ilgilenmeleri teşvik edilmelidir." ifadelerini kullandı.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.