Yapılan bir anket sonucunda 2 milyon Trakyalı, ekonomik kalkınmalarını turizmde görüyor.

Bu konuda hazırlanan anket çok sayıda Trakyalının yaşadığı İstanbul’da yapıldı. Trakya için potansiyel hedef kitle olduğu için, Anket İstanbul’da yaşayan 1000 Trakyalı üzerinden yapıldı. Anket, son bir yıl içerisinde akraba ziyareti dışında Trakya’ya seyahate giden ve  İstanbul’da yaşayan kişilere olmak üzere hem Anadolu hem de Avrupa yakasında Kadıköy, Üsküdar, Beşiktaş, Sarıyer, Bakırköy, Eminönü, Beyoğlu, Bahçeşehir ve Avcılar ilçelerinde uygulandı. Anket soruları, katılımcıların Trakya ile ilgili algılarını, ziyaret niyetlerini ve katılmak istedikleri turizm türleri ile birlikte seyahat etme alışkanlıklarını içeriyor. Ek olarak da, Trakya’da turizm ile ilgili akıllarına ne geldiğini ölçmeye yönelik bir açık uçlu soru katılımcılara yöneltildi.

Katılımcıların % 57.9’u erkek, çoğu üniversite yüksek okul mezunu. Yaş grubu ve uğraştığı iş açısından farklı kesimlerden oluşan bir katılımcı profili elde edildi. Gelir açısından katılımcıların % 10’u üst gelir grubundan geliyor.

Ankete katılanların % 57.4’ü daha önce Trakya Bölgesini ziyaret etmişler. Ve etme nedenlerinin  arasında da ilk sırada iş ziyareti geliyor. İkinci ve üçüncü sıraları ise doğa için yürüyüş, eko-turizm ve kültürel aktivitelere katılmak için bölgeyi ziyaret etme nedenleri geliyor. Ayrıca Trakya’ya daha önce gelenlerin önemli bir bölümü Trakya Bölgesini yeme-içme için % 20, veya şarap turizmi için % 5 ziyaret etmişler. Katılımcıların çoğu ise, bölgeyi yılda bir kez ziyaret ettiklerini söylemişler ve ziyaretlerinde de 3-14 gün arasında kalmışlar.  Trakya ile ilgili bilgilere, en çok kendi ziyaretlerinden elde ettikleri deneyimler ile kulaktan duydukları bilgilerden ve gazete ve dergilerden ulaşmışlar.

Trakya Bölgesini başkalarına öneren katılımcıların, yüzdeleri çeşitli turizm türleri açısından ise şöyle: Yeme-içme için yüzde 71.8, deniz için yüzde 67.6, kültürel faaliyetler için  yüzde 65.2, doğa turizmi için yüzde 63.4, şarap turizmi için yüzde 53 ve doğa sporları için yüzde 51.2. Ayrıca katılımcıların Trakya'yı tekrar ziyaret etme niyetleri ise, oldukça yüksek. Tekrar ziyaret etme niyetleri faaliyet çeşitlerine göre sırası ile şöyle: yeme-içme için yüzde 69.6, deniz için  yüzde 68.2, doğa turizmi için yüzde 64.9, kültürel faaliyetler için yüzde 64.4, şarap turizmi için yüzde 52.2 ve doğa sporları için yüzde 51.5.

Katılımcıların Trakya Bölgesini turizm açısından değerlendirmelerinde en olumlu buldukları özellikler arasında yerel halkın misafirperverliği, güvenlik, et ürünleri, peynir ve süt ürünleri ile birlikte  Trakya’da üretilen rakı ortaya çıkıyor.  En olumsuz özellikler ise altyapı hizmetleri ile birlikte trekking alanlarının, kampçılık  ve karavan alanlarının, alış-veriş mekanlarının ve arkeolojik alanların mevcut durumu. Ayrıca, daha önce ziyaret eden katılımcılar Trakya ile ilgili daha olumlu bir algı taşıyorlar.  Çeşitli gelir gruplarının algıları açısından farklılıklara da rastlandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.