Her yıl  ülkemizde 15-22 Nisan tarihleri arasında Turizm Haftası kutlanıyor.

Bu hafta süresince  daha önceki yıllarda olduğu gibi  yine  turizme yönelik bazı etkinlikler yapılıyor, sergiler açılıyor turizm konusunda söyleşiler gerçekleştiriliyor.

Bu resmi törenlerle Edirne turizminin  fazla yol aldığı söylenemez. 

Edirne turist akışına bakıldığında resmi kurumlarımızın etkinliklerinin turizme katkılarının, bu yönde kendi çabaları medya’da yaptıkları tanıtım programlarıyla,  bir elin parmaklarından az olan bazı   fedakar insanların  kişisel çabaları kadar etkili olmadığını görüyoruz. Bunu Edirne’ye gelen turistler ifade ediyor.

Turizm  konusunda daha radikal kalıcı ve ses getirecek etkinlikler   yapılmalı.

Böyle  her yıl tekrarlanan sade törenlerle geçiştirilen  fazla  ses  getirmeyen kutlama törenleri yerine  ulusal ve uluslar arası seviyede ses getirecek bir etkinliği gündeme taşımalı.

Bu resmi kuruluşlarımızın, odalarımızın, mahalli yöneticilerimiz ve esnaf derneklerimizin siyasilerimizin  ortak kararı ile belirlenir.

Böyle yapılmadığı takdirde  bu tür  resmi törenlerin Edirne turizmine fazla katkısı olmaz. Olmadığını da görüyoruz.

-----------------------------------

KUTLAMALARDA  MESLEK KURULUŞLARI ESNAFLAR NEREDE

Kutlama programına baktığımızda turizmle yakından ilgili olan meslek kuruluşları esnaflarımızın yer almadığını görüyoruz.

Onların yer almadığı  bir etkinlikte turizmi nasıl geliştireceksiniz.

Onun için meslek kuruluşlarının da  yer aldığı bir panel düzenleyip  turizmden beklentisi olan kesimlerin fikirlerinin alınması ona göre turizm konusunda  yöntem geliştirilmesi daha doğru olmaz mıydı,?

Edirne turizminden en çok etkilenen esnaflarımız ve ticaret erbabımız.Onların görüşleri Edirne’de turizmde atılım yapılması   için  yapılan bu  göstermelik törenlerden daha etkili olmaz mı?

Bundan bir süre önce EDSİAD’ın bir toplantısında  Saray Oteli sahibi  Mehmet Eren bir görüş ortaya atmıştı.

Eren, önerisinde” Edirne’ye özellikle  turistler hafta sonunda geliyor. Hafta arasında Edirne’ye gelen turist sayısı yok denecek kadar az. 

Yerli ve yabancı turistleri hafta içinde Edirne’ye çekmek için yöntem geliştirilmeli.

Bunlardan biri   mesela:  Hafta içinde  otel ücretlerinde  indirim yaparak kente gelecek  turistlerin Edirne’de  konaklamalarını sağlamak.  çalışmayan,emekli turistler, için bu çok cazip bir teklif olabilir.

Geceyi Edirne’de geçiren turistler çarşı pazarda alışveriş yaparak ekonomiye katkı sağlar.

Bu amaçla bazı esnaflarımız da  böyle günlerde sattıkları ürünlerde indirim yaparlarsa onların da  iş hacimleri artar. Bu uygulamayı  bazı yayın kurumları  veya farklı yöntemlerle duyurduğumuz zaman  Edirne’ye hafta arasında gelecek turist sayısında  büyük artış olacağı kuşkusuz.

Bu  durum meslek kuruluşları arasında  yapılacak toplantılarla somutlaştırılabilir” Eren’in önerisi bu. Bu teklifler daha da çeşitlendirilebilir.

Edirne’de un hazır şeker hazır”  geriye helva yapmak kalıyor.

Edirne’ye günübirlik gelip giden turistlerin kentimiz ekonomisine  fazla getirisi yok. Özellikle ramazan ayında gruplar halinde gelenler yiyeceklerini dahi yanında getiriyorlar.

Ayrıca burada iftar sofralarına katılıp dua ederek Edirne’den ayrılıyorlar.

Bunları sayarak “ Edirne’de turist sayısı artıyor” hayaline kapılmayalım.

--------------------------------

EN BÜYÜK KATKI KOMŞU ÜLKELERDEN

Ekonomik dar boğazın yaşandığı şu günlerde Edirne ekonomisine en büyük katkıyı komşu ülkelerimiz Yunanistan ve Bulgaristan’dan gelen günübirlik turistler yapıyor.

Esnaflarımızın yüzünü güldüren onlar.

O da Türk parasının değer kaybedip kendi paralarının kıymetlenmesinden kaynaklanıyor.

Yoksa  paralarda denge sağlansa Türk parası daha çok değer kazansa korkarım bu gelirden de mahrum kalacağız

Gerek yurtiçi gerekse yurt dışından gelecek turistler için farklı imkanlar yaratmalıyız.

Onların geceleri Edirne’de kalmalarına yönelik  otel sorunu büyük oranda yeterli  . Bu turistlerin ihtiyacına göre eğlenecekleri  yerler, onların ilgi duyacağı işletmeler açılmalı.

Edirne bir iki ürünle kendini tanıtmamalı, ürün çeşitleri arttırılmalı. Bu konuda gelişmiş illerden örnek alınarak turistlere sunulacak ürün türünü çoğaltmak zorundayız.

Bakıyoruz. Edirne’deki tarihi eserlerin maketleri dahi başka illerden geliyor.Bunlar kentimizden  temin edilmeli. Başka iller farklı yöntemlerle peynir  üretiyor. Biz de bunu değerlendirmeliyiz.

Yine Trakya Üniversitemiz  geliştireceği projelerle Edirne turizmine daha büyük katkı yapmalı. Edirne’nin tanıtımında aktif rol almalı.

Bunun yeterli olduğunu kimse savunamaz.

UNESCO’nun  kapsamında bulunan  Selimiye gibi  değerli eserin ve Kırkpınar gibi dünyada olimpiyatlardan sonra en eski spor organizasyonunun  yapıldığı bir ilde turizm gelirleri daha yüksek düzeyde olmalı.

Tüm imkanlarımızı seferber ederek bu seferberliğe herkesin katkısını sağlayarak Edirne’nin turizm gelirlerinin artmasına katkı yapmalıyız.

Yoksa öyle resmi törenlerle işi geçiştirirsek  soruna çözüm bulamayız.

FIKRA

ONLAR GUŞ DEĞİL KUŞ

Büyük kente gelen  bir Kayserili  çevreyi seyrederken havada uçun bir kuş sürüsü görmüş şöyle mırıldanmış:

 “Vay be guşlara  guşlara  bah ne güsel de uçuyorlar”

O anda yanından geçen bir bayan  Kayseriliye seslenmiş;

“ Havada uçanlar guş değil Kuş.”

 Kayserili  şaşkınlıkla mırıldanmış

“ Allah , Allah halbuki  amma da guşa benziyorlar

HEPSİ BU KADAR MI?

 Küçük Aygün’e teyzesi 5 lira para verdi

 Küçük, teyzesine bir şey demeden parayı cebine attı.

Bunun üzerine annesi söze karıştı

“ Aygün, parayı aldın  teyzene ne demen lazım?”

Aylin cevap vermedi.

Annesi bunun üzerine  kızına yardım etmek istedi.

“ Baban bana para verdiği zaman ben ne diyorum?”

 Bu söz üzerine gözleri parlayan Aylin:

“ Hepsi bu kadar mı” diyorsun.

ÖZLÜ SÖZ

Geçmiş bir dert için  yakınmak, yeni dertler edinmektir.

SHAKESPEARE

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.