EDİRNE GELECEĞİNİ KURUYOR

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB), Türk Hava Yolları (THY), Sofya ve Makedonya Türkiye Büyükelçiliği ile Ticaret Odaları’nın düzenlendiği Türkiye Tanıtım Etkinlikleri ’ne ‘Edirne’ damgasını vurdu.

EDİRNE GELECEĞİNİ KURUYOR

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB), Türk Hava Yolları (THY), Sofya ve Makedonya Türkiye Büyükelçiliği ile Ticaret Odaları’nın düzenlendiği Türkiye Tanıtım Etkinlikleri ’ne ‘Edirne’ damgasını vurdu.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
14 Mart 2018 Çarşamba 10:52
EDİRNE GELECEĞİNİ KURUYOR

          Edirne’nin tarihi, turizm ve doğal yapısı Balkanlardaki turizm acentelerinin dikkatini çekerken, Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, “Edirne’deki yaklaşık 3 milyon ziyaretçi sayısını önümüzdeki ilk 5 yıl içerisinde 5 milyon, 10 yıl içinde 10 milyona çıkartmayı hedeflemekteyiz. Edirne’nin geleceğini turizm üzerine kuruyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımızı, hedeflerimizi şimdiden belirledik” dedi. 

             Türk Hava Yolları Sofya Müdürlüğü ve Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği işbirliğinde Bulgaristan’ın Sofya şehrinde, ‘Türkiye’ temalı tanıtım etkinliği ve B2B Workshop da Edirne Valiliği ve Edirne Belediyesi de yer aldı.

            Türkiye Sofya Büyükelçisi Hasan Ulusoy, THY Sofya Müdürü Mehmet Gürkaynak ve TÜRSAB Kurumsal İlişkiler Direktörü Ela Atakan’ın açılış konuşmasını yaptığı etkinlikte Edirne Belediye Başkan Danışmanı Aydemir Ay,  Edirne’yi ve turizm potansiyelini tanıtan bir sunum gerçekleştirdi. TÜRSAB Kurumsal İlişkiler Departmanı’ndan Berna Akar da Türkiye – Bulgaristan Turizm İlişkileri isimli bir sunum gerçekleştirerek, Türkiye’deki turizm potansiyelini anlattı. Bulgaristan’ın çeşitli yerlerinden birçok acente yetkilisi, Türkiye’nin ve Edirne’nin turizm destinasyonları hakkında TÜRSAB yetkililerince yapılan sunumları ilgiyle izledi.

            Daha sonra ise THY Üsküp Müdürlüğü, Makedonya Turizm Ticaret Odası ve TÜRSAB işbirliğinde Makedonya’nın Üsküp şehrinde, ‘Türkiye ve Edirne Turizm Potansiyeli Tanıtım Etkinliği ve B2B Workshop’ düzenlendi. Türkiye Üsküp Büyükelçiliği Ticaret Baş Müşaviri Bünyamin Kutlu, Makedonya Turizm Ticaret Odası Başkanı Arkan Kerim, THY Üsküp Müdürü Pınar Ayvaz ve TÜRSAB Kurumsal İlişkiler Direktörü Ela Atakan açılış konuşması ile başlayan tanıtım etkinliği,  ‘Edirne’ sunumu ile devam etti.

            EDİRNE Betpas SUNUMU BÜYÜK İLGİ ÇEKTİ

            Türkiye ve Edirne sunumu sonrasında verilen kısa bir aradan sonra ise Makedonya’nın çeşitli bölgelerinden gelen acenteler ile B2B toplantısı yapıldı. Türkiye’den  ise sadece 2 masa hazır bulundu. Edirne Valiliği Kültür ve Turizm Müdürü Ahmet Hacıoğlu ve Edirne Belediyesi’nden Aydemir Ay, B2B toplantıya gelen her acenteye Edirne tanıtım kitabı, Edirne tanıtım CD’si hediye etti, Edirne otelleri hakkında bilgiler verdi. Katılımcılara Edirnekari, Edirne Çini Tabağı içerisinde Badem ezmesi ve lokumlar ikram edildi. Ziyaretçilere, Edirne hakkında çeşitli videolar izletildi.

            TÜRK HAVA YOLLARI VE TÜRSAB TARAFINDAN TÜRKİYE ÇEKİLİŞİ YAPILDI

            Türk Hava Yolları ve TÜRSAB tarafından Türkiye çekilişi de yapıldı.  Yapılan çekilişte THY Üsküp – İstanbul gidiş dönüş uçak bileti, İstanbul’da bir otel 2 kişi 3 gece konaklama ve Edirne’den toplantıya katılım sağlayan bir otelde 2 kişi 2 gecelik konaklama hediyesi kazandı.

            AMACIMIZ TÜRKİYE VE DÜNYA TURİZMİNDE GÜÇLÜ BİR YER EDİNMEK

            Yurt dışında yapılan Türkiye tanıtım etkinliklerine katılmanın Edirne için önemine değinen Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, “Edirne için potansiyel olabilecek düzeyde olan her ülkede bu tanıtımlara katılmak gerektiğini düşünüyorum. Bu projemize öncelikle bize yakın olan komşu ülkelerden başladık. Türkiye’ye tur düzenleyen acenteler ile birebir ilişkilerin kurulması, Edirne’nin tanıtımının birebir gerçekleştirilmesinin faydası ilerleyen zamanlarda görülecek; bugün yaptığımız bu yatırım ilerleyen günlerde turizm olarak bize geri dönecektir. Amacımız bu tür etkinliklere katılarak, Edirne’nin Türkiye ve Dünya turizminde güçlü bir yer edinmesini sağlamak istiyoruz. Edirne, yüksek sezonda (Kakava – Hıdırellez,  Kırkpınar Yağlı Güreşleri Festivali, yaz ayı ve resmi tatiller) boyunca taşıma kapasitesini zorlayan bir yoğunluk yaşamakta, fakat yüksek sezonun sona ermesiyle turistler için konaklamalı çekiciliğini bir nebze olsun kaybetmekte ve turizm pastasından yeterli konaklamalı payı alamamaktadır. Bu tür sorunları çözmek için THY ve TÜRSAB’ın diğer ülkelerde organize ettiği Türkiye Tanıtım Programlarına öncelikle sınır komşularımız ve bize sürekli ziyaretçi ve turist gönderen ülkeler olan Bulgaristan, Makedonya ve Yunanistan’da da Edirne tanıtımını ve seyahat acenteleri ile birlikte B2B toplantılarına katılarak Edirne’ye konaklamalı turist getirmelerini sağlama amacındayız” diye konuştu.

            EDİRNE GELECEĞİNİ TURİZM ÜZERİNE KURUYOR

            Gürkan, “Edirne’deki yaklaşık 3 milyon ziyaretçi sayısın,ı önümüzdeki ilk 5 yıl içerisinde 5 milyon, 10 yıl içinde 10 milyona çıkartmayı hedeflemekteyiz. Edirne’nin geleceğini turizm üzerine kuruyoruz. Bununla ilgili çalışmalarımızı, hedeflerimizi şimdiden belirledik. Hürriyet Gazetesi ve Edirne Ticaret Odası ile birlikte organize ettiğimiz Edirne Turizm Zirvesi / Turizm panelinden de birçok dersler çıkardık. İnanıyoruz ki; Edirne her geçen gün yükselmeye devam edecek, hak ettiği noktaya gelecektir. Edirne’de eksikliklerimizi turizm sektörü çalışanlarını ve turizm sektöründen kazanç sağlayanlar ile sürekli görüşmekte ve eksikliklerimizi giderme aşamasındayız” dedi.  

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.