AKÇAY, “2022, EĞİTİMİN TÜM PAYDAŞLARI İÇİN KARA BİR YIL OLARAK TARİHE GEÇTİ”

Eğitim İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Murat Akçay, “2022 yılı eğitim emekçileri başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşları için kara bir yıl olarak tarihe geçti” dedi.

AKÇAY, “2022, EĞİTİMİN TÜM PAYDAŞLARI İÇİN KARA BİR YIL OLARAK TARİHE GEÇTİ”

Eğitim İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Murat Akçay, “2022 yılı eğitim emekçileri başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşları için kara bir yıl olarak tarihe geçti” dedi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
31 Aralık 2022 Cumartesi 06:00
AKÇAY, “2022, EĞİTİMİN TÜM PAYDAŞLARI İÇİN KARA BİR YIL OLARAK TARİHE GEÇTİ”

Eğitim İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Murat Akçay, yaptığı yazılı açıklamada, yılın son iş gününde eğitim sisteminde bir yılı değerlendirdi. Akçay, açıklamasında şunlara yer verdi:

“Bakanlığın söylemlerinin aksine 2022, eğitim emekçileri başta olmak üzere eğitimin tüm paydaşları için kara bir yıl olarak tarihe geçti. Ekonomik krizin derinleşmesiyle neredeyse açlık sınırında ücretler alarak çalışan eğitim emekçilerinin karşısına bir de uzmanlıklarını yok sayan ÖMK çıkarıldı. Mesleğe hakaret niteliğindeki bu kanuna karşı itirazı örgütleyen sendikamız hakaretvari söylemlerle hedef alındı. Güvenceli istihdam Anayasal bir hak olmasına rağmen sözleşmeli ve ücretli öğretmen sömürüsü devam ettirildi. Ataması yapılmayan öğretmenler ordusu daha da büyüdü. Bilimin yuvası olması gereken üniversitelerde siyasi baskı arttı, antidemokratik yöntemlerle rektörler atandı; üniversitelerimizin uluslararası eğitim arenasındaki saygınlığı ve gelişmiş ülkelerdeki üniversitelere kıyasla başarı oranı, bu sene biraz daha düşürülmüş oldu.

Eğitim sistemi de bu kötü gidişattan payını aldı: İkili ve taşımalı eğitim garabetleri ile kalabalık sınıflarda eğitim sorunu devam etti. Öğrencilerin pandemi sürecinde yaşadıkları öğrenme kaybı giderilmedi. Derin yoksulluk yaşayan veli ve öğrenciler, sosyal devlet ilkesine uygun politikalar belirlemeyen yöneticiler yüzünden çok zor bir yıl yaşadı. Çocuklarımız musluklardan su içti, aç karnına derslere girdi. Ailesi varlıklı öğrenci ile ailesi yoksul öğrenci arasındaki makas, kapanması çok zor bir biçimde açıldı.

Tablo bu iken, Bakanlığın “2022’de tüm hedeflerimize ulaştık” söylemi, kendi içinde acizlik barındırıyor. Çünkü hem o hedeflerin çoğu eğitimin asıl sorunlarını görmezden gelerek belirlenmişti hem de hedeflerde gelinen noktaya da başarı demek için aptallık derecesinde iyimser olmak gerekir.

2022 YILINDA EĞİTİMİN KRONİK SORUNLARI DEVAM ETTİ

2022 yılında eğitimin kronik sorunları devam ettirilmiş, eğitimin paydaşları bu sorunlar karşısında daha da çaresiz hale getirilmiştir. Şimdi bu sorunların yaratıcısı olan MEB, iç kanaması olan bir hastaya yara bandı yapıştırmaktan ibaret olan politikalarıyla bizden alkış ve taktir beklemektedir. Bizden alacağı tek şey ise gerçekleri yüzüne vuracak olmamız ve ülkenin geleceğini karartan bu politikalara karşı, 2023 yılında da emeğin onuru, emekçinin hakkı için kararlılıkla mücadele etmeye devam etmemiz olacaktır.”

Yavuz Göktaş

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.