Tüm Acil Çağrılar 112 de Toplandı

Edirne’de Sağlık, Polis, Jandarma, İtfaiye,  112 Acil Çağrı Merkezinden hizmet vermeye başlarken, AFAD, 177 Ormanyangın ihbar çağrı numaraları da önümüzdeki günlerde sisteme dahil edilecek.

Acil müdahaleyi gerektirecek bir olayda; ambulans, trafik, asayiş ekipleri ve itfaiye birimlerinin olay yerine en kısa zamanda intikal etmesi ve bunların aynı anda doğru bir şekilde koordine edilmesi çok büyük önem taşımaktadır. Bu kapsamda en önemli unsuru Çağrı Alıcılarınçağrılara cevap verme süreleri oluşturmaktadır. Sekiz aylık süreçte çağrı alıcılar tarafından acil çağrıya yanıt verme süresi 2.56 saniyeye olarak gerçekleşti.

7 AYDA 110 BİN 975 ÇAĞRI GERÇEKLEŞTİ

Vatandaşların acil yardım çağrısında bulunduğu 112 acil çağrı merkezinde yaşanan en büyük sorun ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor. Vatandaşların her an kendilerinin de acil bir durum içinde olabileceği gerçeğini akılda tutarak, 112 Acil Çağrı Merkezini gereksiz yere meşgul etmemeleri gerekiyor. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü Acil Çağrı Merkezine 2019 yılının ilk sekiz aylık döneminde toplam 116 bin 029çağrı geldi. Bunların 51 bin 945’ini vakaya dönüşen çağrılar oluştururken, 64 bin 084’ünü, vakaya dönüşmeyen çağrılar oluşturmaktadır. Vakaya dönüşen çağrıların oranı %38,38, vakaya dönüşmeyen çağrıların oranı ise %61,62’tır.Bu vakaya dönüşmeyen asılsız çağrı oranı gerçekten kabul edilebilir bir oran değildir. Vatandaşlarımızın bu konuda çok duyarlı olmaları gerekiyor.Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul eden 20 kişiye Valilikçe İdari Yaptırım Kararı uygulanmış ve toplam 4.146,00 Türk Lirası ceza kesildiği belirtildi.

Haber Merkezi

banner8
Haberler