Halkımızda çoğu kez kendisini doğrudan ilgilendirmeyen konulara karşı ilgi ve tepki alışkanlığı olmuyor.”Beni sokmayan yılan bin yıl yaşasın” anlayışı ile hareket ediyoruz.
O sorunun zamanla kendimizi de ilgilendirebileceğini dikkate almıyoruz.Toplumun genelini kapsayan konulara karşı halkımızın tavır alma gerektiğinde tepki gösterme alışkanlığımız yok.
Halkımızın genelinde kendisi ile doğrudan ilgisi bulunmayan sorunlarda “Bana ne” anlayışı ile hareket etme görüşü hakim .
Toplumun bu yapısını iyi tahlil eden yönetimler çıkaracakları yasalara halkın genelinin tepkisine neden olmayacak maddeleri de ilave ederek istedikler yasaları çıkarabilir.
Bugün anayasa tartışması ve eğitim yasası gündemde.
Mevcut yasaların uygulanması dahi yapılmayan bir ülkede yeni yasaların gelmesi ne yarar sağlar.
Önemli olan yasalardan öte onları uygulama anlayışıdır. Yasaların yoruma açık maddeleri lehine kullanmada başarılı olan yönetimler yasa maddelerini istediği gibi yorumlayarak amacına ulaşabilir.
Yasama,Yürütme , Yargı üçgeni sağlıklı bir şekilde halkın yararına işlemediği sürece yasalara yönelik yakınmalar bitmez.
Bugün ülkenin çok önemli sorunların gündemde olduğu bir dönemde anayasa konusunun gündeme gelmesi,günlerce tartışılması aslında asıl konuları unutturma , suni gündem yaratma anlamına gelmiyor mu?
Aynı şekilde okullardaki uygulamaya konulacak müfredat sorunundaki amaç da eğitimde gündemde olmayan sadece çağdaş eğitimin dışında bir arayışın ürünü olacağı yolunda iddialar var.
Ülke geleceği için çok önemli bir bakanlık ne yazık ki bugüne kadar eğitim sorununa köklü bir çözüm bulamadı.
Bu iktidar döneminde 8 milli eğitim bakanı değişmiş.Şöyle bir geçmiş yılları hatırlayalım. eğitimde hangi yöntemler uygulamaya konulmak istendi.Daha sonra bunlar unutulup gitti.
Milli eğitim gibi ülke geleceğini belirleyecek yönetici kadroların yetişeceği bir alanda her bakanın kendine göre eğitim politikası ile nasıl gelişebilir.
Bugün baktığımızda eğitim düzeyimiz dünyada Afrika ülkeleri seviyesine indiğini bu konunun uzmanları iddia ediyor.
Yaz boz tahtasına dönen eğitim sistemi ile nasıl Atamızın arzuladığı muasır medeniyetler düzeyine ulaşacak ve onları aşacağız.
Eğitimdeki kalite düşüklüğü halkı özel okullara yönlendirdi,Günümüzde parası olan iyi eğitim alacak konuma geldik.Bu ikili eğitim ülkeyi bize ne yarar sağlar.Ülkemizde her ile üniversite ve diğer okulları açmakla bu soruna çare bulunamıyor,olmadığı da ortada.
Ülkemizde acil olarak çözümlenmesi gereken sorunların başında eğitim geliyor.
Bugün ,80 yıl öne uygulanan ,eğitimde bir devrim yaratan Köy Enstitülerini arar hale geldik.
Bizim beğenmediğimiz eğitim sistemini uygulayan ülkeler eğitimde bizden kat kat ,ilerdeler.
Kısaca, diğer yasalarda olduğu gibi eğitimde de uygulayıcılar önemli.En kötü yasalarla dahi iyi uygulama ile olumlu sonuç alınıyor.Dünyada bunun örnekleri var .Siz istediğiniz kadar yasa değiştirin uygulayıcıların amacı değişmediği sürece başarılı olmak mümkün olmuyor.
BANA NE DEMEKLE OLMAZ
FİKRİ YALIN