BAKAN ERSOY GURBETÇİLERİN SORUNLARINI DİNLEDİ

Kapıkule Sınır Kapısı’nı ziyaret ederek gurbetçi vatandaşların sorunlarını dinleyen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, uygulanmaya başlanan otopark ve rezervasyon sisteminin önümüzdeki yıllarda daha da geliştirileceğini belirterek, “En azından Bulgaristan hükümetinin kapasitesine uyumlu bir rahatlatıcı geçiş sağlayabilirsek; gurbetçilerimizin de bekleme sürelerini azaltmış oluruz.” dedi.

Kapıkule Sınır Kapısı’nı ziyaret eden Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Edirne Valiliği tarafından yaptırılan araç otoparkında incelemelerde bulundu. Kapıkule’de sıra bekleyen gurbetçi vatandaşlarla da sohbet eden Bakan Ersoy, sınır kapılarındaki kuyrukların azalması adına yapılan uygulamaların önümüzdeki yıllarda geliştirileceğinin de müjdesini verdi. Bakan Ersoy’a burada Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Başkanı Abdullah Eren, Edirne Valisi Ekrem Canalp, AK Parti Edirne Milletvekili Fatma Aksal ve Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürü Yaşar Yaman Ocak da eşlik etti.

“UYGULAMALARI HER SENE DAHA DA GELİŞTİRECEĞİZ”

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy burada yaptığı açıklamada, “Edirne’ye gelmişken Kapıkule Sınır Kapısı’nı da görmek istedik. Biliyorsunuz her yıl yurtdışındaki çok sayıda Türk vatandaşımız tatillerini Türkiye’de geçiriyorlar. Onların da sorunlarını dinlemek açısından ziyaretimiz faydalı oldu. Kapıkule, Meksika’dan sonra dünyanın en büyük sınır kapılarından biri. Yoğunluk açısından da birinci sırada yer alıyor. Burada Valiliğimiz birçok çalışma yaptı.  Bu sene özellikle yeni otopark ve rezervasyon sistemine geçti. Hem TIR’lar hem de vatandaşlar yollarda beklemek yerine buradaki otoparkta bekliyorlar. Yurtdışı Türkler Başkanlığı tarafından da ikramlarda bulunuluyor vatandaşlarımıza. Bunları her sene daha da geliştireceğiz. Vatandaşlarımızın uygulamalardaki ilave taleplerini de gündeme alarak iyileştirmeler yapacağız. Tabi biz ne kadar yaparsak yapalım, bizim kapıyı ne kadar rahatlatırsak rahatlatalım; sonuçta başka bir devletle sınır geçişi burası. Dolayısıyla Bulgaristan aynı hızla yapamadığı için her zaman bu kuyruk, gurbetçilerimizin yoğun trafik oluşturduğu aylarda maalesef oluyor. Biz Bulgaristan tarafıyla da görüşerek; onlarda da hızlandırıcı birkaç çalışma yaparak bu trafiğin rahatlaması için veya burada beklemek zorunda olan insanların sırayla geleceklerini sağlayacak yeni sistemler, yazılımlar üzerinde de çalışacağız. Otopark uygulaması da bunlardan biriydi. Bir dahaki sene biraz daha geliştirerek, en azından Bulgaristan hükümetinin kapasitesine uyumlu bir rahatlatıcı geçiş sağlayabilirsek; gurbetçilerimizin de bekleme sürelerini azaltmış oluruz.” ifadelerini kullandı.

Kerem Filiz

banner8
Haberler