SANAYİ ESNAFININ DERDİ YEDEK PARÇA

Uzun yıllardır Sanayi’de oto tamirciliği yapan İsmail Kutlu, yedek parça sıkıntısının her geçen gün büyüdüğünü dile getirdi. Yedek parçaya gelen zamların çok fazla olduğunu dile getiren Kutlu, “Yedek parça temin ettiğimiz toptancılar yurtdışından parça temininde zorlandıklarından dolayı bu fiyatların yükseldiğini söylüyorlar. Biz fiyat artışları konusunda insanlara kendimizi anlatamıyoruz, fiyatları söylerken korkuyoruz” şeklinde konuştu.

SANAYİ ESNAFININ DERDİ YEDEK PARÇA

Uzun yıllardır Sanayi’de oto tamirciliği yapan İsmail Kutlu, yedek parça sıkıntısının her geçen gün büyüdüğünü dile getirdi. Yedek parçaya gelen zamların çok fazla olduğunu dile getiren Kutlu, “Yedek parça temin ettiğimiz toptancılar yurtdışından parça temininde zorlandıklarından dolayı bu fiyatların yükseldiğini söylüyorlar. Biz fiyat artışları konusunda insanlara kendimizi anlatamıyoruz, fiyatları söylerken korkuyoruz” şeklinde konuştu.

VATANDAŞ
VATANDAŞ
31 Ocak 2022 Pazartesi 06:21
SANAYİ ESNAFININ DERDİ YEDEK PARÇA

28 yıldır Edirne Sanayisi’nde oto tamir üzerine dükkan işleten İsmail Kutlu, enflasyon sebebiyle parçalara yüzde 200’e varan zam geldiğini bildirdi. Müşterilerini mağdur etmemek için kendi kar marjlarından düştüklerini de hatırlatan kutlu, yedek parça firmalarının yurtdışından parça temininde zorlanması sebebiyle elde olan parçaların aşırı pahalı olduğunu da sözlerine ekledi. Kutlu ayrıca otomobil sahiplerini araçlarının bakımları konusunda da uyararak, araçlarının korunması için bazı püf noktalarını anlattı.

İsmail Kutlu, uzun yıllardın Edirne Sanayisinde hizmet verdiğini dile getirerek, “Bu dükkan 28 yıldır benim. Genel enflasyondan dolayı insanlarımız bir korku içinde. Eskisi kadar Edirne Sanayisi’ne gelip arabalarını yaptıramıyorlar. Bazen gelip parasını veremiyorlar. Diyelim enflasyon yüzde 50, gelen parçalar yüzde 150-200’e varan zamlar uygulandı. Euro 20 liraya çıkmıştı, Euro 15 liraya inmesine rağmen bizim sektördeki parça fiyatları bir türlü aşağı inmedi. Mesela benim 6 ay önce 500 liraya satmış olduğum triger kayışını bin 400 liraya satıyorum. Bu bizim için üzücü. Ben fuara gittiğim zaman ithalatçı firmanın sahibi ile görüştüm. Yurtdışından parça temininde zorlandıklarından dolayı bu fiyatların yükseldiğini ve yurtdışında üretimin düştüğünden dolayı bu fiyatlar oluştuğunu söyledi. Biz bundan dolayı insanlara kendimizi anlatamıyoruz, fiyatları söylerken korkuyoruz. Aynı zamanda motor yağlarında da aynı şekilde. Ben 100 koli yağ aldım. Zamlardan önce anca 20 kolisini alabildim” şeklinde konuştu.

“DİZEL ARAÇ SAHİPLERİNE UYARI”

Dizel araç sahiplerine büyük masraflarla karşılaşmaması için uyardı bulunan İsmail Kutlu “Aşırı zamlardan sonra yurtdışı kaynaklı malzemelerin gelmemesinde dolayı Türkiye’deki enflasyondan sonra insanlarımız araçlarına yeterince yakıt alamıyor.  Özellikle dizel araçlar için söylüyorum. Vatandaşlarımız bunu bilsin önemli bir konu, dizel araç kullanan insanlar yakıt depolarına çeyrekten aşağı düşürmesinler. Genelde yarım ve üstü kullanmaya çalışırsalar daha faydalı olur. Çünkü az yakıtla giden araçların, dizeldeki yakıtta su katkısı fazla olduğu için alt tabakada birikiyor. Bu sefer az yakıt kalınca suyla beraber pompa ve enjektöre geçiyor. Enjektör pompayı bozuyor, 15-20 bin lira masraf çıkıyor. Ama yakıt depoda fazla olur ise onunla karışıp buhar olup daha çabuk dışarı atılıyor. Bu konuyu özellikle vatandaşlarımızın dikkat etmesini istiyorum. Onların faydasına” dedi.

Araç sahiplerinin arada bir ustalarına araçlarını kontrol ettirmelerinin faydalı olacağını, yaz ve kış aylarında anti frizin önemli olduğuna değinen İsmail Kutlu şunları söyledi;

“Yeni nesil araçlarda her yıl bakım olması gerekiyor. Özellikle bu kış aylarında. Geçtiğimiz gün bir markanın servisinden müşteri geldi. Bakım yapılan araca anti frizz konulmamış. Motor burda dondu. Anti frizz yaz ve kış muhakkak olmasını istiyorum. Erken ısıtma ve erken soğutma işine yarıyor. Motor içindeki kireçlenmeyi de engelliyor. Araç bakımlarında yüzde yüze varan zamlar var. Biz bunun yüzde yüz değil, yüzde 60’ına yakını uygulamaya çalışıyoruz müşteri zorlanmasın diye. Kar marjımızdan aşağı çekiyoruz, mağduriyet yaşanmasın diye. Araç sahipleri araçlarındaki sıkıntı ileri düzeye gitmeden kontrole girmeli. Arada bir ustalarına uğrayıp yağını, suyunu sağı solunu kontrol etmelerini tavsiye ederim. Her 20 bin kilometrede müşterilerimize arabalarını rot balans ayarına götümelerini söylerdik. Şimdi yeni nesil araçlarda kimse yapmıyor. Ancak araç arıza yaptığı zaman götürüyorlar. Erken kontrol ile hem lastik ömrü uzun olur hem yolda emniyetli giderler.”

Yavuz Göktaş

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.