Halkımızda çoğu kez kendisini doğrudan ilgilendirmeyen konulara karşı ilgi ve tepki alışkanlığı olmuyor.”Beni sokmayan yılan bin yıl yaşasın” anlayışı ile hareket ediyoruz.
O sorunun zamanla kendimizi  de ilgilendirebileceğini  dikkate almıyoruz.Toplumun  genelini kapsayan   konulara karşı   halkımızın  tavır  alma  gerektiğinde tepki gösterme  alışkanlığımız  yok.
Halkımızın  genelinde kendisi ile doğrudan ilgisi bulunmayan  sorunlarda “Bana ne”  anlayışı ile  hareket etme  görüşü hakim .
Toplumun bu yapısını iyi tahlil eden yönetimler çıkaracakları yasalara  halkın genelinin  tepkisine neden olmayacak maddeleri de  ilave ederek istedikler yasaları çıkarabilir.
Bugün anayasa tartışması ve eğitim yasası gündemde. 
Mevcut yasaların uygulanması dahi yapılmayan bir ülkede yeni yasaların gelmesi ne yarar sağlar.
Önemli olan yasalardan öte   onları uygulama anlayışıdır. Yasaların yoruma açık maddeleri lehine kullanmada başarılı olan yönetimler yasa maddelerini istediği gibi yorumlayarak amacına ulaşabilir.
Yasama,Yürütme , Yargı üçgeni sağlıklı bir şekilde halkın yararına işlemediği sürece yasalara yönelik yakınmalar bitmez.
Bugün ülkenin çok önemli sorunların gündemde olduğu bir dönemde anayasa konusunun gündeme gelmesi,günlerce tartışılması  aslında asıl konuları unutturma , suni gündem yaratma  anlamına gelmiyor   mu?
Aynı şekilde okullardaki uygulamaya konulacak müfredat sorunundaki  amaç  da  eğitimde  gündemde olmayan sadece çağdaş eğitimin dışında bir arayışın ürünü olacağı yolunda iddialar var.
Ülke geleceği için çok önemli bir bakanlık  ne yazık ki  bugüne kadar eğitim sorununa  köklü bir çözüm bulamadı.
Bu iktidar döneminde 8 milli eğitim bakanı değişmiş.Şöyle bir geçmiş yılları hatırlayalım. eğitimde hangi  yöntemler uygulamaya konulmak istendi.Daha sonra bunlar unutulup gitti.
Milli eğitim gibi ülke geleceğini belirleyecek yönetici kadroların yetişeceği bir alanda her bakanın kendine göre eğitim politikası ile nasıl gelişebilir.
Bugün baktığımızda eğitim düzeyimiz dünyada Afrika ülkeleri seviyesine indiğini bu konunun uzmanları iddia ediyor.
Yaz  boz tahtasına dönen eğitim sistemi ile nasıl Atamızın arzuladığı muasır medeniyetler düzeyine ulaşacak ve onları aşacağız.
Eğitimdeki kalite düşüklüğü halkı özel okullara yönlendirdi,Günümüzde  parası olan iyi eğitim alacak konuma geldik.Bu ikili eğitim ülkeyi  bize ne  yarar sağlar.Ülkemizde  her ile üniversite ve diğer okulları açmakla  bu soruna çare bulunamıyor,olmadığı da ortada.
Ülkemizde acil olarak çözümlenmesi  gereken sorunların başında eğitim geliyor.
Bugün ,80 yıl öne uygulanan ,eğitimde bir  devrim   yaratan Köy Enstitülerini arar hale geldik.
Bizim beğenmediğimiz eğitim sistemini uygulayan ülkeler  eğitimde  bizden kat kat ,ilerdeler.
Kısaca, diğer  yasalarda olduğu gibi eğitimde de  uygulayıcılar önemli.En kötü yasalarla dahi iyi uygulama ile olumlu sonuç alınıyor.Dünyada bunun örnekleri var .Siz istediğiniz kadar yasa değiştirin uygulayıcıların  amacı değişmediği sürece  başarılı olmak mümkün olmuyor.  

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.