Denetimlerde, işletmelerde oluşan kullanılmış bitkisel yağların mevzuata uygun şekilde toplanıp depolanıp depolanmadığı, lisanslı firmalara teslim edilip edilmediği ve çevreye zarar verebilecek uygulamaların bulunup bulunmadığı kontrol edildi.

TEKEL BAYİLERİNDE “GÖRÜNÜRLÜK” DÖNEMİ SONA ERİYOR
TEKEL BAYİLERİNDE “GÖRÜNÜRLÜK” DÖNEMİ SONA ERİYOR
İçeriği Görüntüle

Yetkililer, lavabolara veya kanalizasyon sistemine dökülen atık yağların ciddi çevre sorunlarına yol açtığını belirterek, bir litre atık yağın milyonlarca litre suyu kirletebildiğine dikkat çekti. Bu nedenle işletmelerin atık yağ yönetimi konusunda yasal yükümlülüklerini yerine getirmelerinin büyük önem taşıdığı ifade edildi.

Edirne Belediyesi ekipleri tarafından gerçekleştirilen kontrollerde işletmelere hem bilgilendirme yapıldı hem de atık yağların doğru şekilde bertaraf edilmesinin çevre ve insan sağlığı açısından taşıdığı önem anlatıldı. Denetimlerin belirli periyotlarla devam edeceği bildirildi.

Sıfır Atık hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sürdüren Edirne Belediyesi, çevre bilincinin artırılması ve doğal kaynakların korunması amacıyla denetim, eğitim ve farkındalık faaliyetlerine ağırlık veriyor.

Belediye yetkilileri, daha temiz, daha yaşanabilir ve sürdürülebilir bir Edirne için çalışmaların kararlılıkla sürdürüleceğini belirterek, vatandaşların ve işletmelerin çevre konusunda göstereceği duyarlılığın gelecek nesiller için büyük önem taşıdığını belirtildi.

Bülent Sarıçiçek