Sağlık Müdürlüğü'nce düzenlenen programda öğrencilere, İl Sağlık Müdürlüğü tarafından sunulan sağlık hizmetleri tanıtılırken, 112 Acil Sağlık Hizmetleri ve UMKE ekiplerinin görevleri hakkında da bilgi verildi.
Çocuklara ayrıca sağlıklı yaşam alışkanlıkları, kişisel hijyen, dengeli beslenme, fiziksel aktivite, ağız ve diş sağlığı ile sağlık okuryazarlığı konularında yaş gruplarına uygun eğitimler sunuldu.
Program sayesinde öğrencilerin sağlık çalışanlarıyla güvenli okul ortamında bir araya gelmeleri ve erken yaşta sağlık bilinci kazanmaları hedeflendi. Eğitimlerde hem eğlenceli hem de öğretici içeriklerle çocukların sağlık konusunda farkındalıklarının artırılması amaçlandı.
Eğitim programına katılan Edirne İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa İshak Yıldırım da öğrencilerle sohbet ederek sağlıklı nesiller yetiştirilmesinde koruyucu sağlık hizmetlerinin taşıdığı öneme dikkat çekti.
Yetkililer, çocukların sağlık konusunda bilinçlenmesinin gelecekte daha sağlıklı bir toplumun temelini oluşturacağını vurgularken, benzer eğitim faaliyetlerinin kent genelinde devam edeceğini belirtti. Eğitim programı, öğrencilerden ve öğretmenlerden büyük ilgi gördü.
Bülent Sarıçiçek




