Köylere Hizmet Götürme Birliğince yapılar ve yapım bedeli olan 7 milyon 129 bin 389 liranın Özel İdarece karşılandığı Enez Gümrük Limanı’nın yeri ve projesindeki hataların olduğu ve bu nedenle de buranın işletmeye verilemediği ileri sürüldü.
İl Genel Meclisi Temmuz ayı olağan toplantılarına devam etti. İl Genel Meclisi Başkan Vekili Erdoğan Gümülcineli başkanlığında başlayan toplantıda, evre ve Sağlık Komisyonu ile İdari ve Mali İşler Komisyonu raporu, Sivil Savunma ve Tabii afetler komisyonu raporları okundu.
Ayrıca İl Genel Meclisi Üyesi Turizm Komisyonu Başkanı Çiğdem Gegeoğlu da okuduğu raporda Enez’e yapılan Enez Gümrük Limanı yatırımı hakkında bilgiler verdi.
Enez Gümrük Limanının son durumu hakkında bilgiler veren Gegeoğlu, şunları söyledi:
“1993 yılında yapılan ve 2019 yılında tüm altyapı eksiklikleri tamamlanan ülkemizin sayılı büyük limanlarından olan Edirne Valiliğimizin İçişleri Bakanlığına 27.08.2020 tarihinde Enez Limanında geçici deniz hudut kapısı kurulması talebini içeren yazısı ile başlayan süreçte, 2021 yılında sözleşmesi imzalandı. Yapılan iş 7 milyon 129 bin 389 lira 93 kuruşa mal oldu.
Türkiye’nin Avrupa’ya açılan kapısı Edirne’mizde 1 demir, 4 kara sınır kapısı bulunmakta. Enez için yarım asırlık hikaye ve dahi masallara konu olan Enez Deniz Gümrük Kapısının açılması ile Edirnemizi uluslararası sulara da açmış olacağız.”
YANLIŞ YERE Mİ YAPILDI?
Komisyon raporunun okunmasının ardından İl Genel Meclis Üyesi Şenol Kılıç, Enez Gümrük Limanının yapımının kendisi ve bölgesi için bülük bir memnuniyetle karşılandığını hatırlatarak, ama ne yazık ki günümüzde gümrük limanın yanlış yere yapıldığının ortaya çıktığını ileri sürdü. Kılıç, “Enez’e yapılan liman o bölgenin insanı olarak bizi çok mutlu etti. Burada bir yanlış var. O yanlışın yapılmasından dolayı duyduğumuz üzüntüyü anlatıyorum.
Biz teknik eleman değiliz. Yerin seçildiği bölge yanlış. Valimiz (H. Kürşat Kırbıyık) geldiğinde buranın bir an önce işletilmesi için çalışmalar yaptı. Buraya bizim hesabımızın üzerinde maliyet yapıldı. Yaklaşık 8-9 milyonluk bir yatırım. Ama yapıldığı nokta yanlış. Şimdi araba vapurları veya yolcu vapurlarının buraya yanaşmada sıkıntıları var. istemiyorlar. Bu baştan beri belliymiş. Derinlik ve seçilen alanda sorunlar var. Üç kısımdan oluşuyor bu alan. Araba vapurları orta kısmı istiyor. Oradaki balıkçılar da bunu istemiyor. Burada 500’e yakın balıkçı veya özel tekne var. Burada bir aksaklık var. Keşke bu daha önceden planlansaydı” şeklinde konuştu.
Bülent Sarıçiçek





