ARTAN YAKIT FİYATLARI BİSİKLETE GERİ DÖNDÜRDÜ

Yakıt fiyatlarındaki artış, insanları yeniden bisiklete yöneltti. Uzun yıllardır depolarda kalan bisikletler son günlerde bir bir çıkarılarak bakımları yapılıyor. Birçok insan işine veya şehir içinde kullanmak için bisikleti tercih etmeye başlasa da ketin bisiklet dostu bir kent olması için önünde uzun bir yol var. Bisiklet bakımı ve satış konusunda uzun yıllardır hizmet veren Mahmut Arı, “Bisiklete çok hızlı bir dönüş var. Kömürlüklerde, depolarda, sığınaklardaki bisikletler çıkıyor artık’ dedi.

ARTAN YAKIT FİYATLARI BİSİKLETE GERİ DÖNDÜRDÜ

Yakıt fiyatlarındaki artış, insanları yeniden bisiklete yöneltti. Uzun yıllardır depolarda kalan bisikletler son günlerde bir bir çıkarılarak bakımları yapılıyor. Birçok insan işine veya şehir içinde kullanmak için bisikleti tercih etmeye başlasa da ketin bisiklet dostu bir kent olması için önünde uzun bir yol var. Bisiklet bakımı ve satış konusunda uzun yıllardır hizmet veren Mahmut Arı, “Bisiklete çok hızlı bir dönüş var. Kömürlüklerde, depolarda, sığınaklardaki bisikletler çıkıyor artık’ dedi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
01 Ağustos 2022 Pazartesi 06:01
ARTAN YAKIT FİYATLARI BİSİKLETE GERİ DÖNDÜRDÜ

Yakıt fiyatlarındaki artış, insanları yeniden bisiklete yöneltti. Uzun yıllardır depolarda kalan bisikletler son günlerde bir bir çıkarılarak bakımları yapılıyor.

Uzun süredir kentte bisiklet tamiri, bakımı ve satığı yapan bir firmanın Satış Sorumlusu Mahmut Arı  yaşanan akaryakıt zamlarının insanları yeniden bisiklete yönelttiğini dile getirdi. Pandemide de toplu ulaşım sistemi yerine bisikleti tercih edenlerin sayısının azımsanmayacak kadar arttığını dile getiren Arı,  sözlerini şöyle sürdürdü:

DOLAR ARTIŞI FİYATLARI ARTTIRDI

 “2022 yılında şöyle bir şey oldu. Bizim sektörümüz ekonomiyle direkt bağlantılı dolarla. Fiyatlar tabii biraz yüksek. Ekonominin yüksek olmasıyla birlikte tabii insanlar alım güçleri düşse de bu tarz mobil ulaşım araçlarını seçiyorlar. Motosiklet gibi, bisiklet gibi. Tabi ülkemizde petrol fiyatları, benzin fiyatları da yükseldi. Bu yıl. Hali hazırda elinde bisiklet olup kullanılmayan insanlar bisikletlerini gün yüzüne çıkardılar. Yani bisiklete bir dönüş var. Onun haricinde işine şehir içinde arabasıyla gidip gelen insanlar bisikleti tercih etmeye başladı. Hani bu bisikletimi, arabam yok gidemiyorum, toplu  taşıma kullanmıyorum demek için değil de hani yakıttan tasarruf etmek için, ekonomi yapmak için. Biraz da bizim sektöre bir artısı oldu. Bunun tabii motosiklete yönelik de elektrikli mobil ürünleri artısı da çok fazla var. Sadece bisiklet için değil. Yani bu her yıl böyle karnesini alan genç yaş ilk bisikletini ilk büyük bisikletine geçen çocukların aldığı bu modeller bu popülasyon hep var. Bu hiç değişmiyor.

BİSİKLETE DÖNENLERDE ARTIŞ OLDU

Uzun bir aradan sonra bir dönüş yapmak isteyen insan sayısı çok fazla. Özellikle sağlık sektöründe. Hemşire ve doktorlar özellikle bisiklete dönüş yapıyorlar. Hatta kendi aralarında küçük böyle gruplar kurup tur düzenleyebiliyorlar. Hastane bünyesinde burada fakültemizde belli bir sağlık personeli ekibi var. Bunu yapıyorlar yani. Şehrin uygun olması nedeniyle bir de Edirne düz bir coğrafya. Bisiklet sürüşüne çok uygun. Bizim burada desteğimiz nedir? Her bütçeye, her isteyene uygun bisiklet sunabiliyoruz. Yani bünyemizde 7-8 farklı marka var. Yerli ve ithal olmakla birlikte. Yani bir genç yaş grubu, işte 2 ila 6 yaş grubuna çok rahat böyle bin 400, bin 500 lira bandında bisikletler verilebilir. Bir yetişkin olarak bakılırsa 2 bin, 2 bin 500 aralığından başlıyoruz. Bunlar tabii bisikletin özelliklerine göre fiyat yukarı çıkabiliyor. Aynı zamanda bisiklet kültürü olarak da bizim hani firmamız servis ve garanti hizmeti de vermekte. Müşteri müşterimiz geldiğinde rahatlıkla oturup aksesuar ve ekipman seçebilir. Burada tabii bisiklete özendirme anlamında yapılan da bir şey. Yani dükkanımızın önünde istediğiniz zaman ticaret alışverişi yapmasanız bile oturup zaman geçirebiliyorsunuz. Böyle bir avantajı var. Hani Edirne'de bu tarz yerlerin çoğalması ümidimiz var. Ama ülkemizdeki belli şartlar bizi kısıtlıyor.

BİSİKLET YOLLANA ULAŞMAK İSTİYORUZ

Hedeflerimiz. Bisiklet yollarına ulaşmak. Bisikletli ulaşımın artması Tabii bu bencilce değil. Yani mikro mobilite diye geçiyor artık. Yani araç olmayan tek kişi taşıyan böyle küçük araçlar, bisiklet, scooter elektrikli scooter, normal motosiklet gibi araçların yaygınlaşması araç trafiğinin azalması. Tabii bununla birlikte trafikte yeni düzenlemelerin olması kesinlikle gerekiyor. Burada tabii belediyemize, hükümetimize iş düşüyor.  Burada bizim hani temel hedefimiz bisiklete dönüş.

DEPOLARDAN BİSİKLETLER ÇIKTI

Son birkaç yıldır bunun pandeminin inanılmaz etkisi var. Bisiklete çok hızlı bir dönüş var. Yani kömürlüklerde, depolarda, sığınaklardaki bisikletler çıkıyor artık. bunu seven, devam ettiren insanlar daha iyi bir modele geçmek istiyor çoğu zaman. Bu noktada orta yaş bitsek kullananı inanılmaz artmış durumda. Yani genç yaş ve yetişkin aralığındaki bu kullanıcı yaş aralığı daha yukarı çıkmaya başladı. Yani otuz kırk yaş grubu çok daha fazla bir set kullanmaya başladı artık.

Birkaç yıldır yatar bisiklet. Ve iyi bir ortamda saklanmaz. Bu da tabii istediğim belli malzemelerini yıpratıyor. Yani şu anda bir depoda yatan bir bisikletin ayağa kalkması işte bisikletin nedir?

Pandemide ETUS’a binmemek için bisiklet aldı insanlar. İş yerine, hastaneye gidip gelmek için. Şimdi o topluluk yavaş yavaş bu senemizin krizi de petrol olduğu için hızlı bir dönüş var. Yani burada insanlar şuna bakmıyorlar, ben diyor şehiriçi ulaşımı her gün kullanıyorum. Arabamı bu kadar masraf yapıyorum. Bir bisiklet aldığımda bunu ben 2 ya da 3  ayda amorti edebilirim deyip böyle çok rahatlıkla birkaç araç benzin deposuna verdiği paraya çok güzel bisiklet alabiliyor. Yani onu uzun süre idare edecek bir set alabiliyor. Burada tabii tedbir anlamında bisikletli sayısının artması da aslında bir önlem tedbir de gerektirir ama daha çok yavaşız yani. Şu an bebek adımlarıyla gidiyor. Çok daha arttığında çok daha güzel olur. O zaman bisiklet yollarına ulaşmak için çaba olur yani. Şu an sokakta burada geçtiğimizde. Ben de şimdi tabii sokaklarda devam işte evime gidiyorum. Her sokakta bisikleti var. Ama doğru bisiklet değil. Doğru bir yol değil. Yani bir yerden bir yere gidebileceği en kestirme yolu kullanıyor. Bisikletin aslında ana arterde kullanılması lazım. Bir araç gibi en kestirme şekilde. Ama şu anda siz bile bir bisiklet versem size burayı değil dimdik böyle ara sokağa kullanırsın. O da tabii biraz riskli. Her zaman problem yaşatabiliyor. “

Yavuz Göktaş

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.