Türkiye’nin halen yapımı süren 229 kilometrelik Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı, Modern İpek Yolu projesinin önemli bir parçası olarak doğu ile batı arasında hızlı, güvenli ve konforlu bir bağlantı kurmayı hedefliyor. Neredeyse tamamlanmak üzere olan hat, Kırklareli sınırlarından geçerek Edirne üzerinden Kapıkule’ye ulaşıyor.
Bulgaristan’ın planladığı yeni demiryolu hattı, Yambol şehrinden başlayarak Elhovo üzerinden Lesovo Sınır Kapısı’na kadar uzanacak. İki etap halinde inşa edilecek hattın Yambol–Elhovo bölümü 39 kilometre, Elhovo–Lesovo bölümü ise 32 kilometre uzunluğunda olacak.
Proje tamamlandığında yolcu trenleri saatte 160 kilometre, yük trenleri ise 120 kilometre hızla çalışabilecek. Hatta toplam 6 durak ve 3 istasyon yer alacak.
AB FİNANSMANI İLE HAYATA GEÇECEK
Bulgaristan Ulusal Demiryolu Altyapı Şirketi, hattın Türkiye ile olan ulaşım bağlantısını ve taşıma kapasitesini ciddi ölçüde artıracağını açıkladı. Etüt çalışmaları tamamlanan proje, Avrupa Birliği tarafından finanse edilecek.
Türkiye’nin Avrupa’ya açılan en önemli kara ve demiryolu geçişlerinden biri olan Kapıkule Sınır Kapısı, bu yatırımlar sayesinde önümüzdeki yıllarda hem yolcu hem de yük taşımacılığında çok daha stratejik bir konuma gelecek.
Bülent Sarıçiçek
