ZOBAR "KÖY ENSTİTÜLERİ AYDINLATICI PROJEYDİ"

Eğitim-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Nedim Zobar, Köy Enstitüleri’nin 85. kuruluş yıldönümü dolayısıyla bir açıklama yayımladı.

ZOBAR "KÖY ENSTİTÜLERİ AYDINLATICI PROJEYDİ"

Eğitim-İş Sendikası Edirne Şube Başkanı Nedim Zobar, Köy Enstitüleri’nin 85. kuruluş yıldönümü dolayısıyla bir açıklama yayımladı.

VATANDAŞ
VATANDAŞ
17 Nisan 2025 Perşembe 00:00
ZOBAR "KÖY ENSTİTÜLERİ AYDINLATICI PROJEYDİ"

Zobar, Köy Enstitülerinin Cumhuriyet tarihinin en özgün ve aydınlanmacı eğitim projelerinden biri olduğunu söyledi.

Zobar açıklamasında, 17 Nisan 1940’ta Hasan Âli Yücel ve İsmail Hakkı Tonguç’un öncülüğünde kurulan Köy Enstitülerinin, yalnızca öğretmen değil, aynı zamanda köy yaşamını dönüştürecek öncüler yetiştirdiğini belirtti. Enstitülerde bilginin ezberletilmediğini, üretimle, sanatla ve yaşamla harmanlanarak öğretildiğini ifade etti.

Köy Enstitüleri’nin laik, ilerici ve halkçı yapısı, zamanla bağnaz çevrelerin hedefi olmuş ve ‘dinsel değerleri zayıflatıyor’ gerekçesiyle kapatılmıştır” diyen Zobar, bu kapatılmanın Türkiye’nin aydınlanma sürecine büyük bir darbe vurduğunu söyledi.

Bugün eğitim sisteminde yaşanan birçok sorunun, bilimsellikten ve laiklikten uzaklaşmanın sonucu olduğuna dikkat çeken Zobar, Köy Enstitülerinin felsefesinin hâlâ yol gösterici olduğunu belirtti. Eğitim-İş olarak hedeflerinin bu ruhu yeniden canlandırmak olduğunu ifade etti.

Zobar, “Atatürk’ün ‘fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür’ nesillerini yetiştirme idealinden asla vazgeçmeyeceğiz. Aydınlık geleceğimiz için yeniden Köy Enstitüsü ruhuyla yola devam edeceğiz” diye konuştu.

Haber Merkezi

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.