Edirne gittikçe önemi artan, bölgesinde örnek  olacak bir turizm kenti olmaya en büyük  aday.

Bunun sağlanmasında işverenlerimiz, odalarımız ,demokratik  kurumlarımız kısaca bu ilde ikamet eden herkes bu  alanda,kentimizin turizm alanında gelişmesi için  hizmette katkı yapmalı.

Kentimizin tanıtımına  herkes destek vermeli. Başka illerde olduğu gibi kamuoyunun dikkatini çekecek ulusal düzeyde ses getirecek  yeni projeler üretilmeli.

Bunlar kamuoyu ile paylaşılmalı. İşverenlerimiz  medyada  gereksiz tartışmaları nemelazımcı tavırları sergileme  yerine birbiri ile dayanışma içinde ve Edirne kalkınmasına kol kanat gerecek görüntüsü verilmeli. Kentimizin tanıtımı bir iki firma sahibinin  sırtında olmamalı. Medya’da ve farklı etkinliklerde  kentimizin tanıtımının çok yararı olduğu  göz ardı edilmemeli.

İşverenlerimiz de bu tanıtımda her zaman  önderlik etmeli. Ne yazık ki,  bu alanda Edirneli işverenlerimiz yeterli gayreti gösteremiyor.”Armut piş ağzıma düş” anlayışı ile  bu kenti kalkındıramayız.

Parlamenterlerimizden en küçük meslek kuruluşuna,  burada yaşayan  herkes  kentimizin kalkınmasına katkı  yapmak zorundayız.Yoksa bu yarışta başarılı olamayız.Edirne  konumu itibarıyla   şeker hazır un hazır helva yapacak kişiler konusunda çaba gerekiyor.Bu  ,çaba konusunda ne yazık ki bugüne kadar yeterli  gayreti gösterilmedi. İmkanları kısıtlı olan Anadolu kentleri  turizm ve kalkınma alanında Edirne’yi aştı. Bu kentleri gördüğünüzde bu farkı görüyor ve kentiniz adına üzülüyorsunuz.

Bu gelişme futbol  dahil her alanda olmalı.Bugün bakıyorsunuz Edirnespor Futbol Takımı 3. Ligden mücadele ediyor.Bizden daha az ekonomik imkanı olan Kırklareli  ise 2. Ligi  ortalarında  bu bize yakışıyor mu?

Kırklareli’nin iki katı nüfusa  sahip olan bir ilin sporda  bu  durumda olması ,bir futbol takımına gereken desteği veremediğimiz anlamına gelmiyor mu?

Bunu misal olarak verdim.İş adamlarımız,esnaflarımız ve diğer demokratik kitle örgütlerimiz kentin sorunlarını sahiplenmede   el ele vermelidir .Bunun için gerektiğinde kendi çıkarlarından fedakarlık yapmalıdır.Bu alanda çaba harcayanlara baktığımızda bir elin parmakları kadar yok.Yıllardır Edirne’nin tanıtımında  gayret gösteren ,bunun için çıkar beklemeyen Ciğerci Bahri ve Arslanzade sahibi Arif Meriç’ in çabasını diğer işverenlerimiz de gösterse Edirne adı daha geniş alana yayılacak.Bu tanıtımın ne denli etkili olduğunu başka illere gittiğinizde  görüyorsunuz.Tanıtımda çabası olanlarla Edirne anılıyor.

Bulgarların kentimiz ekonomisine katkı yapması kimseyi aldatmasın. Bir gün o imkanlar da kesilir.Üstelik gelen yabancılar nedeniyle yerli müşterilerin ihmal edildiği, onların yüzünden esnafların fiyatlarını yüksek tuttuğu yönünde yakınmalar var.

Pazaryerleri, örneğin Cumartesi Pazarı  Bulgarlara   göre düzenlendi.Pazarın bir yanı tekstil ürünleri , bazı yerler turistlerin isteğine göre satış yeri oldu.Halkın ihtiyacı olan yerler  pazarın yarısında kaldı.

Edirne halkı ve esnafları dikkate alınmadan yüksek kira karşılığında yerlerini başka illerden gelen esnaflara kiralıyor.

Bu bir anlamda yöre esnaflarının çalışma alanlarını daraltma anlamına gelmez mi?

Tüm bu konular dikkate alınıp bölge halkının yararı doğrultusunda gözden geçirilmeli.

İş işten geçtikten sonra ah vah etmenin yararı olmaz.    

Hatırlatırım……

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.