Milli Eğitim, daha önce köy okullarını kapatmakla eğitime büyük bir darbe vurulduğunu bu işin uzmanları söylüyor.
Bugün ilk öğretimde uygulanan taşımalı sistem ,öğrencilerin köyden köye taşınması eğitime büyük ket vurdu.Köylerde bir okulun çok görülmesi hangi akla göre yapıldı.?
Buna sebep olan ,eğitimi bu hale getirenler şimdi eserleri ile övünsünler.Her köyde bir öğretmenin olması köylerimize bir güzellik,çağdaş bir görüntü kazandırıyordu.
Öğretmenlerimiz köylerde en önemli cumhuriyet temsilcileriydi. Halkımız çözemediği bazı konuları öğretmenlere danışırdı.
Milli bayram günlerinde köy halkı da bayram törenlerine katılıp orada yapılan konuşmalardan ülkenin hangi koşullarda kurtulduğunu, buna sahip çıkmanın önemini anlardı.Öğrenciler,öğretmenler ve veliler her zaman iç içeydi,sorunlar paylaşılıp çözülürdü .Veliler öğrencilerin durumunu yakından takip ediyordu.Öğretmenler de nerede yetişmiş olsa da köy hayatına alışıyordu.Şimdi taşımalı sistemin olduğu yerlerde bakıyorsunuz öğretmenler ders biter bitmez şehir merkezinde soluğu alıyor..Velilerle ilişkileri sınırlı.Başarısız da olsa öğrencileri sınıf geçmesi kolaylaştı.Bu eğitime kalite getirir mi?
Köy okullarının açılmasıyla köylerimize tekrar ayrı bir güzellik geleceği gibi eğitimde başarı düzeyi de artacaktır.Onun yanında köylerde tarım elemanlarının da bulunması köylülerin daha bilimsel tarım yapmalarını ,daha çok verim almalarını sağlar.Demokrasisi gelişmiş ülkelerde yöntem bu.
Dileğimiz o ki, yeni oluşacak parlamentoda bu konu gündeme gelir, lafta kalmaz.Köylerimiz tekrar okullarına kavuşur.Köylülerin de bu konuda talepte bulunmaları gerekir.
Nasıl camisiz bir köy olmuyorsa okulsuz da bir köy olmamalı.Biri dini eğitimin merkezi diğeri ise milli eğitimin uygulama alanı konumunda olduğu unutulmamalı.