Köylerimizde ilkokulların kapanmasının eğitime olumlu katkı yaptığını kimse iddia edemez.

Köyleri okulsuz bırakmanın köy halkına eğitimin ötesinde toplum olarak da büyük zararı oldu.

Gençlerin eğitimi amacıyla yetişen bir öğretmenin köylülerin arasında olması,  onların sorunları ile ilgilenmesinin sayısız yararları olduğunu köylülerimiz  daha önceki yıllarda Köy Enstitüleri döneminde  gördü.

O dönemde köylülerimiz çözümlenmeyen bir çok sorununu köylerindeki öğretmenlerin aracılığı ile çözüme kavuşturuluyordu.

Öğretmenler köylülerin en çok güven duydukları devlet görevlileriydi. Kız istemelerinde, hukuki  ve diğer sorunlarda öğretmenlere danışılıyordu.

Köylerde okulların bulunduğu dönemde milli bayram günleri milli duygularla  bir başka güzellikte kutlanıyordu.Bayram törenlerine  veliler de katılıp yapılan konuşmalar, öğrencilerin okuduğu şiirlerle  kurtuluş bayramı ve Ulusalsal Kurtuluş Savaşı konusunda bilgi sahibi oluyor,milli duygularını tazeliyorlardı.

Bayramlarda  İstiklal  Marşını  öğrenciler velileri ile birlikte söylüyordu.

--------------

OKUL ETKİNLİKLERİNE VELİLER DE KATILIYORDU

Köy okullarında yapılan etkinliklere, müsamerelere veliler de katılıyordu.Öğretmenler , veli ve öğrenciler bir bütünlük halindeydi.Okulların devlet tarafından karşılanmayan ihtiyaçları köylülerin ortak çabasıyla sağlıyordu.Gerektiğinde  öğrenciler sobalarında kullanılan  yakacağı evlerinden getiriyorlardı.

O zamanlar okul bahçeleri çok  bakımlı ve parkı andırıyordu.

Bugün ise  okullar bakımsız  harabe haline gelip kaderine terk edilmiş durumda. Okul binalarını gördükçe eski başarılı eğitim yuvalarını hatırlıyorum ve üzülüyorum.

O zamanın öğretmenleri kıt imkanlara rağmen çok başarılı öğrenciler yetiştirdiler.

Bugün imkanlar çok daha uygun olmasına karşın eğitimde aynı başarıyı yakalayamıyoruz.O zamanın öğretmenleri köydeki görevlerini bugün okulu bulunan köylerimizdeki öğretmenlerimizin bazıları gibi zoraki yapmıyor, dersleri biter bitmez şehrin yolunu tutmuyorlardı.

24 saat köyde kalıyor, öğrencilerin yanında köylülerin tüm sorunlarıyla ilgileniyor köylülere güvence kaynağı oluyordu.

-----------------

OKUL ÖNLERİNDE YİNE BAYRAĞIMIZ DALGALANMALI

Ben  diyorum ki,mezra konumunda olmayan nüfusu uygun  olan köylerimizde yeniden okullar açılmalı..Köy okulları önünde yine bayrağımız dalgalanmalı.Şu anda okulu olmayan köylerde Türk bayrağını göremezsiniz.Bayrak sevgisini en büyük değer sayanlar köylerde okulların açılmasına önderlik etmeli.Bu sağlandığı takdirde köylerimiz bir başka güzellik kazanacak.Köy muhtarları ve imamların yanında  devlet temsilcisi olarak bir eğitimcinin bulunması Atamızın arzuladığı çağdaş eğitimin yaygınlaşmasına  olumlu katkı yapacaktır.Köylerimizden bu hizmet çok görülmemelidir.

-----------------

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

İLK İŞÇİ MİLLETVEKİLİ NUMAN USTA

Türkiye’de  ilk işçi milletvekili Numan Usta’dır. Tophane Askeri Sanayi  Okulu’ndan mezun olan Numan Usta, Tophane ve Zeytinburnu  fabrikalarında çalışarak usta oldu.”İttihat ve Terakki Cemiyeti” onu son Osmanlı  Meclisinde İstanbul Milletvekili seçtirdi. 1919-1921  yıllarını İngilizlerin sürgünü olarak Malta’da geçirdi. Döndükten sonra Türkiye Büyük Millet  Meclisinin ilk döneminde Türkiye Cumhuriyeti Parlamentosu’nda ilk milletvekili olarak görev yaptı.

-----------------

FIKRA

ÇALAR TÜRÜNDENMİŞ

Bir şirketin depo şefini, çok çalışkan olmasına rağmen bir gün ansızın işine son verdiler.

Bunu duyanlardan biri şirket müdürüne sordu:

“ Çok dinamik ve saat gibi çalışan bir gençti. neden işine son verdiniz?”

Patron gülümsedi:

“Saat gibiydi amma çalar cinsindendi”

---------------------

ÖZLÜ SÖZ

Rüşvetle  kazanılan sadakat,yine rüşvetle kaybedilir.

Türk Atasözü 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.