Mili Eğitim Bakanlığı, ülkemizde geleceğimizi emanet edeceğimiz genç nesillerin  eğitildiği, en iyi şekilde donanımlı olmasının sağlandığı  çok önemli bir  bakanlıktır.

Atatürk söylevlerinde gençlere güvenini belirtmek için istikbalin güvencesinin gençlerde olduğunu  defalarca belirtmiştir.Cumhuriyetin ilk yılları ve daha sonraları çok partili yönetime geçiş süresine kadar devlet destekli sistemle milli eğitimde büyük mesafe alındı, güç koşullarda başarı sağlandı.

Avrupa’da faşizmden kaçan bilim adamları ülkemize sığınıp eğitimimize büyük katkı sağladılar.

Okullar yapıldı.Kıt imkanlarda  o dönemde sanatçılarımız,bilim insanlarımız yetişti.Daha sonraki yıllarda eğitimde  özel okulların devreye girip milli eğitime gereken önemin verilmemesi sonucu milli eğitimin öğretim kalitesi gittikçe geriledi.

Bugün durumumuz ortada.Eğitimde Dünya sıralamasında alt sıralarda yer almamız bize yakışmıyor.

Daha önceki yıllarda Edirne eğitimde başarı sıralamasında ülkemizde ilk sıralarda yer alıyordu.

Şimdi bakıyoruz,istenilen düzeyin çok gerisinde alt sıralara geriledi.

Bu halkımızın eğitim ilgi duymamasından kaynaklanmıyor.Eğitimde ikili anlayış, paranın ön planda  olması,imkanı olanların çocuklarını özel okullara yönlendirmeleri bu imkanı olmayan fakat başarılı olacak gençlerin eğitimine büyük  ket vurdu.

Milli eğitimin  çağdaşlaşmadan uzaklaşıp amacının dışında bir çok dallara ayrılması sonucu ilimizde  başarı grafiği çok düştü Sık sık müfredat programları ve milli eğitim bakanları değişti .Milli eğitim politikasında her bakan kendi görüşüne uygun program uygulamak istedi.

Eğitim yaz boz tahtasına döndü.Eğitimde özel sektör ve devlet rekabeti sonucu resmi okullarımızın ihmal edilmesine neden oldu.Bir anlamda  eğitimde özel okullar teşvik edildi.Onlarla da  eğitimde başarılı olduğumuzu söyleyemeyiz.Yapılan sınavlarda genellikle zor şartlarda  devlet olularında eğitim gören öğrencilerin her türlü haksızlığa ,kayırmaya rağmen başarılı olduğuna tanık  oluyoruz.

-------------------------

PARAN VARSA İYİ EĞİTİM VAR

Ülkede paralı eğitime ağırlık verilmesi, “paran varsa kaliteli eğitim alırsın” anlayışı, devlet okullarının ihmali, sonucu iki sistem arasında eğitim imkanlar  özel okular lehine gelişti.

Ekonomik şartları iyi olan aileler özel okulları tercih etti.

İşin maddiyata dayanması,ön planda olması ,eğitimde buna ayak uydurulmaması özel okulların yeterince başarı kazanmasını  sağlamadı

Maddi   şartların  öne alınması öğretmenlerin de  başarılı olmasını engelledi. Veliler, başarısız da olsalar kendi evlatlarının başarılı öğrenciler arasında görmek istedi.

Farklı alanda eğitim yapan okullar eğitimin kalitesini düşürdü.Bugün bırakınız dar gelirlileri, orta sınıfın dahi  çocuklarını  veremeyeceği  ücret düzeyine gelen özel okulların yanında öğrencilerin bazı eğitim kurumlarına yönlendirilmesi eğitim kalitesinin gerilemesine neden oldu.

-----------------

KÖY ENSTİTÜLERİNİ ARAR HALE GELDİK

Ülkemizde eğitimin öncüsü olan , uygulamalı  eğitimin yapıldığı köy enstitülerinin eğitim kalitesini bugün arar duruma geldik.Eğitim  onlarla dünyada diğer ülkelerle yarışır hale ulaştı.

Bu eğitim sistemini örnek alan Güney  Amerika ülkeler bu alanda büyük başarı sağladı.Biz ise onları yok ettik. Ardından köy okullarını kapatıp taşımalı eğitime geçtik.Bunun başarılı olduğunu iddia eden var mı?

Bir öğretmeni  ve okulu “devlete külfet oluyor,öğrenci az “ diye köy okullarımızı kapattık.Şimdi bazılarının kafasına dank etmiş olacak ki köy okullarını yeniden açmak isteniyor.

Eğitimde yapılan yanlışlıkla Ata’mızın kemiklerini sızlatıyoruz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.