Mili Eğitim Bakanlığı, ülkemizde geleceğimizi emanet edeceğimiz genç nesillerin eğitildiği, en iyi şekilde donanımlı olmasının sağlandığı çok önemli bir bakanlıktır.
Atatürk söylevlerinde gençlere güvenini belirtmek için istikbalin güvencesinin gençlerde olduğunu defalarca belirtmiştir.Cumhuriyetin ilk yılları ve daha sonraları çok partili yönetime geçiş süresine kadar devlet destekli sistemle milli eğitimde büyük mesafe alındı, güç koşullarda başarı sağlandı.
Avrupa’da faşizmden kaçan bilim adamları ülkemize sığınıp eğitimimize büyük katkı sağladılar.
Okullar yapıldı.Kıt imkanlarda o dönemde sanatçılarımız,bilim insanlarımız yetişti.Daha sonraki yıllarda eğitimde özel okulların devreye girip milli eğitime gereken önemin verilmemesi sonucu milli eğitimin öğretim kalitesi gittikçe geriledi.
Bugün durumumuz ortada.Eğitimde Dünya sıralamasında alt sıralarda yer almamız bize yakışmıyor.
Daha önceki yıllarda Edirne eğitimde başarı sıralamasında ülkemizde ilk sıralarda yer alıyordu.
Şimdi bakıyoruz,istenilen düzeyin çok gerisinde alt sıralara geriledi.
Bu halkımızın eğitim ilgi duymamasından kaynaklanmıyor.Eğitimde ikili anlayış, paranın ön planda olması,imkanı olanların çocuklarını özel okullara yönlendirmeleri bu imkanı olmayan fakat başarılı olacak gençlerin eğitimine büyük ket vurdu.
Milli eğitimin çağdaşlaşmadan uzaklaşıp amacının dışında bir çok dallara ayrılması sonucu ilimizde başarı grafiği çok düştü Sık sık müfredat programları ve milli eğitim bakanları değişti .Milli eğitim politikasında her bakan kendi görüşüne uygun program uygulamak istedi.
Eğitim yaz boz tahtasına döndü.Eğitimde özel sektör ve devlet rekabeti sonucu resmi okullarımızın ihmal edilmesine neden oldu.Bir anlamda eğitimde özel okullar teşvik edildi.Onlarla da eğitimde başarılı olduğumuzu söyleyemeyiz.Yapılan sınavlarda genellikle zor şartlarda devlet olularında eğitim gören öğrencilerin her türlü haksızlığa ,kayırmaya rağmen başarılı olduğuna tanık oluyoruz.
-------------------------
PARAN VARSA İYİ EĞİTİM VAR
Ülkede paralı eğitime ağırlık verilmesi, “paran varsa kaliteli eğitim alırsın” anlayışı, devlet okullarının ihmali, sonucu iki sistem arasında eğitim imkanlar özel okular lehine gelişti.
Ekonomik şartları iyi olan aileler özel okulları tercih etti.
İşin maddiyata dayanması,ön planda olması ,eğitimde buna ayak uydurulmaması özel okulların yeterince başarı kazanmasını sağlamadı
Maddi şartların öne alınması öğretmenlerin de başarılı olmasını engelledi. Veliler, başarısız da olsalar kendi evlatlarının başarılı öğrenciler arasında görmek istedi.
Farklı alanda eğitim yapan okullar eğitimin kalitesini düşürdü.Bugün bırakınız dar gelirlileri, orta sınıfın dahi çocuklarını veremeyeceği ücret düzeyine gelen özel okulların yanında öğrencilerin bazı eğitim kurumlarına yönlendirilmesi eğitim kalitesinin gerilemesine neden oldu.
-----------------
KÖY ENSTİTÜLERİNİ ARAR HALE GELDİK
Ülkemizde eğitimin öncüsü olan , uygulamalı eğitimin yapıldığı köy enstitülerinin eğitim kalitesini bugün arar duruma geldik.Eğitim onlarla dünyada diğer ülkelerle yarışır hale ulaştı.
Bu eğitim sistemini örnek alan Güney Amerika ülkeler bu alanda büyük başarı sağladı.Biz ise onları yok ettik. Ardından köy okullarını kapatıp taşımalı eğitime geçtik.Bunun başarılı olduğunu iddia eden var mı?
Bir öğretmeni ve okulu “devlete külfet oluyor,öğrenci az “ diye köy okullarımızı kapattık.Şimdi bazılarının kafasına dank etmiş olacak ki köy okullarını yeniden açmak isteniyor.
Eğitimde yapılan yanlışlıkla Ata’mızın kemiklerini sızlatıyoruz.