Halkımızda kısa mesafe de olsa kendi aracı ile gitme alışkanlığı var.Edirne’deki trafik yoğunluğu Edirne merkezde trafiğin daha da kilitlenmesine, neden oluyor. Yeterli olmayan yol kenarlarındaki otopark alanlarından turistlerin yararlanması yerine yerli araçlarla kapatılıyor .
Bunun sonucunda şehrimize gelen turistler araçlarını park etmek için köşe bucak araçlarına park yeri aramak zorunda kalıyor. Akaryakıt fiyatlarına yapılan aşırı zam sonrası ilimizdeki araç sahiplerinin zorunlu olmadıkça kendi araçlarıyla şehir merkezine gelme yerine toplu taşıma araçlarından yararlanmalarının ne mahsuru olabilir? Bazı araç sahibi vatandaşları yürüyüş mesafesindeki yerlere dahi kendi araçlarıyla gitmeleri, araçlarına park edecek yer aramaları aslında kendileri için de zahmetli oluyor.
Başka illerde ve Avrupa’da olduğu gibi kısa mesafelere yürüyerek gitmenin sağlık açısından da faydası var.Her ne hikmetse halkımızın araba sevdası keseye zararı dokunsa da, kendi aracı ile seyahatten vazgeçilmiyor.
Otoparklar dışında sokak aralarına park edilen araçlara zarar gelmesi araç sahipleri için de dikkate alınması gereken bir durum.
Halkımızın şehir merkezinde trafiğe rahatlık getirilmesi için gerek olmadıkça toplu ulaşım araçlarından yararlanmaları teşvik edilmeli.Uygun olan yerlere bisiklet yolları yapılmalı.ilimizde her geçen yıl artan araç trafik yoğunluğunun çözümlenmemesi durumunda ilimizde trafik içinden çıkılmaz hale gelecek.Bir turizm kenti olma iddiasında olan Edirne için trafik sorunu en önemli sorunların başında geliyor.Aracına park yeri bulamayan turistlerin komşu illere yöneldiği yolunda iddialar var.
Kentimiz ekonomisi için çok önemli bir gelir kalemi olan turizmle ilgili sorunların çözümü ön plana alınmalı..Bu sorunların yanında turistler için tuvalet sorunu da henüz çözümlenmiş değil.Kentimizin giriş yollarında kentimizi tanıtıcı,turistleri Edirne’ye yönlendirecek ışıklı levhalar asılmalı.Avrupa’ya açılan kapı konumunda olan Edirne’de bu hizmetler yeterli değil.Başka illere giden meslek kuruluş temsilcilerimiz Edirne’yi tanıtıcı dokümanları yanlarında bulundurmalı, kentimizin reklamını yapmalı Kısaca Edirne turizminin gelişmesi için tüm halkımız seferber olmalı.Ancak o zaman ilimizin turizm geliri artar.Ülkemizde en çok tarihi esere sahip olan bir ilde turizm gelirlerimiz beklenen seviyede değil.
------------------------------------------------------------------------------
BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?
ÜLKEMİZDE KOOPERATİFÇİLİĞİN TARİHİ ESKİ
Ülkemizde kooperatifçilik 1863 yılında Mithat Paşanın önderlik etmesiyle “ Memleket Sandıkları” adı altında başladı. Mithat Paşa’nın Tuna Vakiliği sırasında ve tarım alanında başlayan kooperatifçilik, yine onun çabasıyla 1867 yılında çıkarılan “Memleket Sandıkları” tüzüğü ile Bütün Osmanlı ülkesine yayıldı. Osmanlı Devletinde o zaman köylülerin borçları nedeniyle topraklarını yitirdiğini gören Mithat Paşa, yoksul köylüyü bu açmazdan kurtarmak,ürünlerini en iyi koşullarda pazarlamak ucuz üretim araçlarını sağlamak, üretim işini artırmak ve benzeri kolaylıklar için kooperatifçiliğe önem verdi.
Memleket Sandıkları ülkede kooperatifçiliğin çekirdeği sayılır. Ülkemizde kooperatif terimi ilk kez 1913 yılında Aydın’da kurulan kooperatif olan “ Aydın İncir Kooperatifleri Anonim Şirketi” ile başladı. Bu kuruluş gerçek bir kooperatif niteliğindeydi.
TOPLU TAŞIMADAN YARARLANMA TEŞVİK EDİLMELİ
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.