Vatandaşlar, havaların soğumasının ardından ev ve işyerlerinde yakılan doğalgaz metreküpünde önemli artış yaşandığını, buna karşın daha önce aylık olarak gönderilen faturaların hala gelmediğini, kendilerine gelecek faturanın 1.5 aylık olarak kesilmesinden endişe ettiklerini söyledi. Doğalgaz aboneleri bu nedenle yüksek fatura ödenmeye zorlandıklarını belirtirken, ödeme güçlüğü çekeceklerini ifade etti.
GAZDAŞ'TAN AÇIKLAMA GELDİ
Doğalgaz abonelerinin beklediği açıklama nihayet GAZDAŞ tarafından yapıldı.Uzun bir süredir ödeme zorluğu ve faturaların yansıtılmaması şikayetlere neden oluyordu.
GAZDAŞ bu şikayetleri göz önünde bulundurarak bir açıklama yaptı. Vatandaşların mağdur edilmeyeceğini belirten GAZDAŞ'tan yapılan açıklamada şöyle denildi:
“PALMET Şirketler Grubu’nun Trakya Bölgesine doğal gaz arzı sağlayan şirketi GAZDAŞ Trakya’nın online işlemleri, mobil uygulamaları ve e-devlet üzerindeki servislerinde yapılan Bilgi Teknolojileri sistemlerimizdeki planlı bakım ve iyileştirme çalışmaları nedeniyle geçici bir süre kullanılamamıştır. 14 Ocak 2025 tarihi itibarıyla abonelerimizin sayaç okuma işlemleri ekiplerimiz tarafından sahada yapılmaya başlanmıştır. Sistem çalışması süresince ödenemeyen ve son ödeme tarihi geçmiş olan faturalar için 20 Aralık 2024-14 Ocak 2025 tarih dönemine ait faturalara gecikme faizi uygulanmayacaktır. En kısa süre içerisinde yaşanan tüm aksaklıklar sona erdirilecek olup abonelerimize herhangi bir mağduriyet yaşatılmayacaktır. Abonelik ile ilgili tüm işlemler GAZDAŞ Trakya ofislerimizden yapılmaktadır.Bakım ve iyileştirme çalışmaları süresince yaşanan aksaklıklara karşı tüm abonelerimize anlayışları için teşekkür ederiz.”
Bülent Sarıçiçek
