“MİLLİ EĞİTİMİN KARNESİ ZAYIF: GEÇEMEDİLER”

Edirne Laik Bilimsel Eğitim Çalışma Grubu, 2022-2023 Eğitim ve Öğretim yılında Edirne Milli Eğitim Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın çalışmalarını yetersiz bulduklarını bildirdi. Çalışma Grubu adına konuşan EKK Eğitim Çalışma Grubu Üyesi Ayhan Fırtına, Edirne’de eğitimle ilgili yaptığı değerlendirme sonunda Milli Eğitim bakanlığı ve Milli Eğitim Müdürlüğüne verdikleri notun düşük olduğunu ifade ederek, “Milli eğitimdeki karnemiz zayıftır. Geçersiz not veriyoruz. Geçemediler” dedi.

“MİLLİ EĞİTİMİN KARNESİ ZAYIF: GEÇEMEDİLER”

Edirne Laik Bilimsel Eğitim Çalışma Grubu, 2022-2023 Eğitim ve Öğretim yılında Edirne Milli Eğitim Müdürlüğü ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın çalışmalarını yetersiz bulduklarını bildirdi. Çalışma Grubu adına konuşan EKK Eğitim Çalışma Grubu Üyesi Ayhan Fırtına, Edirne’de eğitimle ilgili yaptığı değerlendirme sonunda Milli Eğitim bakanlığı ve Milli Eğitim Müdürlüğüne verdikleri notun düşük olduğunu ifade ederek, “Milli eğitimdeki karnemiz zayıftır. Geçersiz not veriyoruz. Geçemediler” dedi.

VATANDAŞ
VATANDAŞ
14 Haziran 2023 Çarşamba 06:00
“MİLLİ EĞİTİMİN KARNESİ ZAYIF: GEÇEMEDİLER”

Edirne Laik Bilimsel Eğitim Çalışma Grubu, 2022-2023 Eğitim ve Öğretim yılını değerlendirdi.

Çalışma Grubu dün Edirne Kent Konseyinde basın mensuplarıyla bir araya geldi. Çalışma grubu adına basın açıklamasını Edirne Kent Konseyi Eğitim Çalışma Grubu Üyesi Ayhan Fırtın okudu. Fırtına,  2022-2023 eğitim öğretim yılının son ders zilinin Cuma günü çalacağını dile getirerek, Edirne Laik Bilimsel Eğitim Çalışma Grubu olarak, yıl içerisinde karşılaştıkları sorunları, çözüm önerileriyle birlikte, talepleriyle değerlendirmek istediklerini vuruladı.

Genel olarak bakıldığında kentte 2 temel sorunla karşı karşılaşıldığına dikkat çeken, Fırtına, açıklamasında şunlara yer verdi:

“Okulların fiziksel yeterlilik ve nitelikleri ile özellikle dezavantajlı bölgelerdeki okul terk ve devamsızlıkları. Çalışma grubu olarak bu sene içerisinde gerek tek tek kurumlar olarak gerekse çalışma grubu olarak bu konuların sürekli takipçisi olduk.

Yeni yerleşim bölgesindeki okul mevcutlarımızda hissedilen yoğunluğun önümüzdeki yıllarda daha da artacağı düşünülmektedir. Bu okullarımızdaki laboratuvar, müzik sınıfı gibi sosyal ve bilimsel becerilerin gelişimini sağlayacak alanlar kapatılmış ve dersliğe dönüştürülmüştür.

Okul öncesi eğitime önem vereceğini söyleyen Milli Eğitim Bakanlığı okul açmak yerine Edirne’de okulların bahçelerine konteyner sınıflar kurmuş deprem bölgesini anımsatan bir görüntü ve işlevsellikle çocuklarımıza eğitim verilmeye çalışılmıştır. Ayrıca talep edilen ücretler özel okulları aratmayacak bir boyuttadır.

EN ÖNEMLİ SORUNLARDAN BİRİ DE GÜVENLİK

Okul ve yatılı pansiyonlardaki en önemli sorunlardan biri de güvenliktir. Bu sorunu öğretmenlerin omuzlarına yüklemek onlara büyük bir haksızlık olduğu kadar güvenliklerini de önemsememek anlamına gelir. Bazı okullar güvenlik elemanı ücretlerini okul aile birliklerinden karşılayabiliyorken, ekonomik durumu iyi olmayan bölgelerdeki velilerin bu hizmeti karşılayamıyor olması devlet okullarında bile sınıfsal farklılığın göstergesidir. Karaağaç ortaokulundaki bıçakla yaralama, başka bir okulda öğretmenimizin darp edilmesi, çocuklarımızın markette tacize uğraması, okul bahçesinde hafta sonu top oynayan çocuklara şiddet, kimi okullarda meydana gelen hırsızlık, vandallıklar ve bunların bir de sosyal medya aracılığıyla yayımlanabilme cüreti.

TAŞIMALI EĞİTİMDE SIKINTILAR YAŞANDI

Taşımalı eğitimde bu sene de servisler ve öğle yemekleriyle ilgili bazı sıkıntılar yaşanmıştır. Araçların geç gelmesi, farklı plaka ve şoförlerin öğrenciyi alması, ihalede 3 araca ödeme yapılırken 2 aracın taşıma yapması gibi. Liselerde her köye hizmet götürülememe nedeni ise Edirne Belediyesi’nin saate bağlı hiçbir köy minibüsünün olmadığı halde denetleme eksikliği nedeniyle bu bilgiyi hatalı olarak İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne vermesinden kaynaklanmaktadır. Uyarılara rağmen bu hata telafi edilmemiş, çocukların hakkı olan ücretsiz taşıma ve öğle yemeği hakkı gasp edilmiştir.

OKUL TERK VE DEVAMSIZLIKLAR

En fazla devamsızlık ve terk yaşanan okullarımız dezavantajlı bölgeler olmaktadır. Bununla ilintili olarak gerek valiliğe gerekse belediye üst düzey yetkililerine sahada yaptığımız çalışma ve raporlarını daha önceki yıllarda sunduk. Valilikten kahvaltı, yemek ve su ihtiyacının karşılanmasını, belediyeden ise okul bahçe ve oyun alanlarının düzenlenmesiyle sosyal aktiviteler konusunda çocukları motive edici top, takım forması, akıl oyunları, hafta sonu olan gençlik spor müdürlüğündeki kurslardan yararlanabilmeleri için ücretsiz ulaşım hakkı gibi taleplerimiz oldu. Belediye yetkilileriyle yapılan görüşmelerden hiç bir sonuç alamazken, Valilik bu sene su ve sabah kahvaltısı sorununu bu bölgede çözmüş durumdadır. Lise ve Üniversite öğrencilerinin ulaşım sorunu Edirnelilere ekonomik olarak büyük bir yük oluşturmaya devam etmektedir. Okullara ücretsiz ulaşımı sağlamak sosyal devlet anlayışını savunan hem merkezi, hem de yerel yönetimlerin görevidir.

MİLLİ EĞİTİM SINIFI GEÇEMEDİ

Edirne’de özellikle deprem riski nedeniyle yıkılan okullar, bir bir yıkıldı yerlerine okul yapılmadı. Öğretmen evi yıllardır yılan hikayesine dönüş bir durum. Dün çocuk çalıştırmaya karşı mücadele günüydü. Ayrıca çocuklarımız devlet eliyle bir işçi gibi sömürülmekte. Sosyal yaşamdan uzaklaştırılmakta. Tüm bunları düşündüğümüzde bakanlıktaki ve milli eğitimdeki karnemiz zayıftır. Geçersiz not veriyoruz. Geçemediler. Hatta önümüzdeki yıl ekonomik krizlerin eğitime etkilerinin daha fazla olacağını düşündüğümüz için özel okullardaki öğrencilerin de devlet okullarına yönelmesi söz konusu. Edirne’de okulların artması beklenirken azalıyor olması başlı başına bir sorun.”

Kadir Ocak

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.