TAPUDA NORMALLEŞEMEDİK!

Normalleşme sürecine girilmesiyle beraber ev alım-satımlarının hızlandığını söyleyen Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, tapu işlemleri için uygulanan sistemde ise sıkıntılar yaşadıklarını belirterek, “Normalleşmeye döndük deniliyor ama kamu kurumlarına bakıyoruz Tapu dairesinin içine bile giremiyorsunuz. 181’i arayıp randevu almanız isteniyor. 181’i aradığımda tam 1 saat 15 dakika telefonda beklettiler. Görüştüğümde de Çarşamba gününe randevu verdiler. Evrak kabulü için verilen randevu bu; satış için değil. Satış işlemleri için randevu ne zaman verilecek belirsiz. Bizim emlak piyasası anlık meseledir. Bu kadar uzun süreler olduğu zaman bu satışlar iptal olur. Böyle olunca da hem alıcı hem satıcı hem de emlakçılar ciddi anlamda sıkıntı yaşar.” ifadelerini kullandı.

TAPUDA NORMALLEŞEMEDİK!

Normalleşme sürecine girilmesiyle beraber ev alım-satımlarının hızlandığını söyleyen Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, tapu işlemleri için uygulanan sistemde ise sıkıntılar yaşadıklarını belirterek, “Normalleşmeye döndük deniliyor ama kamu kurumlarına bakıyoruz Tapu dairesinin içine bile giremiyorsunuz. 181’i arayıp randevu almanız isteniyor. 181’i aradığımda tam 1 saat 15 dakika telefonda beklettiler. Görüştüğümde de Çarşamba gününe randevu verdiler. Evrak kabulü için verilen randevu bu; satış için değil. Satış işlemleri için randevu ne zaman verilecek belirsiz. Bizim emlak piyasası anlık meseledir. Bu kadar uzun süreler olduğu zaman bu satışlar iptal olur. Böyle olunca da hem alıcı hem satıcı hem de emlakçılar ciddi anlamda sıkıntı yaşar.” ifadelerini kullandı.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
06 Haziran 2020 Cumartesi 07:38
TAPUDA NORMALLEŞEMEDİK!

Korona virüs vakalarının düşüşe geçmesiyle beraber normalleşme adımları da atılmaya devam ediyor ancak bazı sektörlerde sıkıntılar devam ediyor. 1 Haziran’dan itibaren işlerinin yeniden açıldığını ve ev alım-satımlarının başladığını belirten Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, tapuda yapılan satış işlemlerinde ise sıkıntılar yaşadıklarını söyledi. Sistemin böyle devam etmesi durumunda alıcı-satıcı ve emlakçıların mağdur olacağını dile getiren Çeker, “Bu sistemin de bir an önce eskiye dönmesi gerekiyor.” dedi.

“ÇÖZÜM BULUNMASI GEREKİYOR”

Edirne Emlak Müşavirleri Derneği Başkanı Serhat Çeker, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “1 Haziran’dan itibaren yoğunluğumuz çok. Daire satışlarımız şu anda başladı. Sözleşmelerimizi yapıyoruz, kaporalarımızı alıyoruz ama sıkıntılarımız büyük. Bugün satış için müracaatımızı yapacağız. Normalleşmeye döndük deniliyor ama kamu kurumlarına bakıyoruz Tapu dairesinin içine bile giremiyorsunuz. 181’i arayıp randevu almanız isteniyor. Böyle de olunca herkes telefonlarına sarılıyor. 181’i aradığımda tam 1 saat 15 dakika telefonda beklettiler. Görüştüğümde de çarşamba günü sabah saatine bana randevu verdiler. Evrak kabulü için verilen randevu bu; satış için değil. Artık satış da kaç gün sürecek, ne zaman randevu verilecek belirsiz. Bizim emlak piyasası anlık meseledir. Bu kadar uzun süreler olduğu zaman bu satışlar iptal olur. Bir hafta çok uzun bir süre hem bizim için hem de karşı taraf için. Bu işler anlık olduğundan dolayı bu sürecin biraz daha kısalması gerekiyor. Ya da eski sisteme dönülmesi gerekiyor. İsteyen yine web sitesinden veya Tapuya kadar gidemiyorsa 181’i arayıp randevusunu alsın. Bu sistemin oturması lazım. Eskiye doğru dönmesi geriyor. Yine elektronik ortamdan randevular devam etsin ama Tapuda normal sistemin işlemesi lazım. Bizim talebimiz bu. Sürecin de bu kadar uzamaması lazım. Emlak piyasasında bu kadar süre uzadı mı hem bizim hem vatandaşların işleri uzar ve sıkıntıya girer.” şeklinde konuştu.

Kerem Filiz

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.