EDİRNE SAĞLIK TURİZMİ İÇİN AKREDİTASYON ALDI

Edirne İl Sağlık Müdürü Dr. Ali Cengiz Kalkan Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi ve Ağız Diş Sağlığı Hastanesi’nin sağlık turizmi akreditasyon belgesi almaya hak kazandığını açıkladı.

EDİRNE SAĞLIK TURİZMİ İÇİN AKREDİTASYON ALDI

Edirne İl Sağlık Müdürü Dr. Ali Cengiz Kalkan Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi ve Ağız Diş Sağlığı Hastanesi’nin sağlık turizmi akreditasyon belgesi almaya hak kazandığını açıkladı.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
25 Temmuz 2018 Çarşamba 09:00
EDİRNE SAĞLIK TURİZMİ İÇİN AKREDİTASYON ALDI

Edirne İl Sağlık Müdürü Dr. Ali Cengiz Kalkan Gazetecilik ve Basın Bayramı nedeniyle basın mensuplarıyla bir araya geldiği kahvaltı da Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi ve Ağız Diş Sağlığı Hastanesi’nin sağlık turizmi akreditasyon belgesi almaya hak kazandığını açıkladı.

Edirne sağlık örgütünün elde ettiği başarılardan bahseden Kalkan, “Yakın zamanda Sultan 1. Murat Devlet Hastanemiz ve Ağız Diş Sağlığı Hastanemiz Türkiye’de sürekli güncelleniyor. Son güncellemeye göre 19 kamu hastaneleri içerisinde Türkiye’de tek devlet hastanesi. 19 Kamu hastanesi dediğimiz hastanelerimiz eğitim araştırma hastanelerimiz. Devlet hastanesi bünyesinde zamanda Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi ve Ağız Diş Sağlığı Hastanesi sağlık turizmi akreditasyon belgesi almaya hak kazandı. Bunun için arkadaşlarımız uzun süredir çalışıyordu. Son dönemde de 2018 yılının başında Antalya’da Avrupa Dünya Sağlık Sporu Alternatif Turizm toplantısına katılmıştık. O toplantıda da bakanlığımıza bu konuyla ilgili çalışmalar yapan daire başkanlığına Edirne olarak ne yapabiliriz bunun hakkında imkanlarımızı paylaşmıştık.” Dedi.

Akreditasyon belgesinin alınmasında Edirne’nin serhat şehri olmasının ve nitelikli bir sağlık hizmeti verilmesinin önemli rol oynadığını belirten Kalkan,  “Hakikatten Edirne’ye sağlık bakanlığımızın hem serhat şehri oluşumuzun hem de burada nitelikli sağlık hizmetlerinin verilmesi anlamında daha yakın bir ilgi olduğunu da gözlemledik ve sağlık turizmi akreditasyon belgesini aldık. Hastanemizde uluslar arası hasta birimi vardı, kurulmuştu. 6 dilde tanıtım kitapçıkları ve CD’ler oluştu. 6 dilde verilecek üzere tercümanlık ekibimiz vardı. Yine 9 dilde barkovizyonlardan hastanemize gelenlere tanıtım duyurusu yapacak sunumlarımız aktarılmaktaydı. Doktorlarımızın yabancı dilde özgeçmişleri hakkında bilgiler mevcuttu. Bu çerçevede biz kendimizi gelişmelere adapte etmeye başlamıştık. Bu akreditasyonu almamızla birlikte burada da hız kazanacağız.

“SAYI KATLANARAK ARTACAK”

Akreditasyon belgesinin alınmasıyla sağlık turizmi kapsamında Edirne’ye gelenlerin sayısının katlnarak artacağını vurgulayan Kalkan, “Şimdi en başta Balkan ülkelerinde imkanımızın ne olduğunu gösterme fırsatı bulacağız. O fırsatların akabinde de burada sağlık turizmindeki hareketlenmenin Edirne’nin her alanında ekonomik, ticari, kültürel, her alanında da kendisini göstermesini bekliyoruz. Ocak ve mayıs ayı itibariyle aldığımız rakamlara göre 260 civarında bir hasta sağlık turizmi kapsamında bizden istifade etmiş. Şimdi biz akreditasyon belgesini aldıktan sonra bu sayı katlanarak artacak.” Diye konuştu.

“RESMİ OLARAK SAĞLIK TURİZMİ YAPMAYA HAK KAZANDIK”

Bu akreditasyon belgesi ile biz resmi olarak sağlık turizmi yapmaya hak kazandık diyen Kalkan, “Bakanlık bize siz bizim adımıza sağlık turizmi icra edebilirsiniz, sağlık turizmi alanında faaliyet gösterebilirsiniz diyerek hastanemiz tescillenmiş oldu. Hastanemizin imkanları bu alanda yeterli görüldü. En başta yabancı dilde hizmet verebilecek personelinin olması, turizme uygun bir lokasyonda olması, yıl içinde yapılan kontrollerde hastanemizin kalite puanının yüzde 85’in üzerinde olması buda bir kriter. Bizim en son yapılan kontrollerde kalite puanımız yüzde 98’idi. Sürekli biz verimlilik denetimizden geçiyoruz. Bunlarda bizim bu belgeyi almamızda önemli bir etkendir.” Dedi.

Barış Karapaça

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.