Ülkemizin 40 bin üyesiyle en büyük çiftçi kuruluşu olan Trakya Birliğin 2017-2918  iş yılı Genel Kuruluna katıldım. Görünen manzara her yıl olduğu gibi aynı . Genel Kurula katılmak isteyen kurumda  delege olmayan üyeler genel kurul süresince  konuşmanın yapılacağı Mimar Sinan Salonu dışında  birbiri ile sohbet ederek  toplantının bitmesini beklediler.

Bu arada yeni bir uygulama ile Basın mensupları  Milletvekili Okan Gaytancıoğlu’nun konuşmasından sonra   toplantıda önemli tartışmaların olacağı gerekçe gösterilip salon dışına çıkarıldılar.

Ülkenin dört bir yöresinden 48 kooperatiften genel kurulu izlemek için gelen üyeler kendi kurumlarının çalışmalarından  büyük oranda mahrum kaldılar.

Trakya Birlik yağ tekellerine karşı direnen en büyük çiftçi kuruluşumuz.

Ona canımız gibi sahip çıkmalıyız.  Bu kurum politik oyunlara alet edilmemeli.

Unutmamak gerekir ki,  Trakya Birlik diğer üretici birlikler gibi  yok olsun meydan tekellere kalsın diye bekleyenler var.

Bugüne kadar onlara bu imkan tanınmadı.

Dilerin bundan sonra da tanınmaz.

Bunu sağlamak için üreticilerin kendi kurumlarına sahip çıkmaları gerekir.

Bunun yeterince sağlanmadığı  kanısındayım  Trakya Birlik üyelerinin

kurumlarına dört elle sarılması durumunda

Trakya Birliği yıkmak isteyen tekellerin amaçları kursaklarında kalır.

ÇİFTÇİLERİ DERTLERİ  AYNI  

Trakya Birlik Genel Kurula katılmak için Edirne’ye  gelen  ülkenin dört bir yöresindeki çiftçilerimizle muhabbet etme imkanım oldu. Sorunları  beklentileri konusunda bilgi aldım.

Görünen o ki,  tüm üreticilerimizin sorunları birbirine benziyor.

Çiftçiler Devlet desteğinin azlığından ve gecikmeli olarak verilmesinden yakınıyorlar.

Girdi fiyatlarının çok yüksek olduğunu dile getiriyorlar.

İthalat yoluyla başka ülke çiftçilerine katkı yapılıyor .Hayvancılık   yapanlar ise  bir kilo yemin süt fiyatından yüksek olduğunu söylüyor.

Tarımla çalışanların geçimini sağlayamadıkları için tarlalarını satmak zorunda kaldıkları, banka borçlarının icra takiplerinin arttığından yakınıyorlar. sağlanan hakların ülke üreticilerini verilmesi durumunda tarım ürünlerinde ithalata gerek kalmayacağı, iktidarın çiftçilere üvey evlat muamelesi yaptığından yakınan çiftçiler, başka sektörlere yapılan yardımların çok azının tarıma yapıldığı değerlendirmesi yaptılar.

Çiftçiler açıklamalarında  yasa gereği GSMH (Gayri Safi Milli Hasıla) dan %1 oranında pay verilmesine karşın bugüne kadar ancak bunun yarısını verildiği konusunda şikayetlerini dile getirdiler.

Görüşmemde özet olarak belirtmek gerekirse tüm üreticilerimizin sorunları aynı, şikayetleri aynı noktada odaklanıyor.

------------------------------

BU ÖNERİ DİKKATE ALINMALI

Bahri Dinar ile Arif Meriç için Edirne Rotary Kulübü  tarafından   Edirne ekonomisine katlıları  nedeniyle  düzenlenen  ödül törenine katıldım:

Burada, Rotary kulübü üyeleri Edirne ekonomisinin gelişmesi konusunda bazı öneriler sundular.

Bunların en önemlisi ise Edirne’ye komşu ülkeler Yunanistan ve Bulgaristan’dan gelen turistlerin sadece hafta sonlarında alışveriş için Edirne’ye geldikleri,  bunun hafta içi günlere yansıması için yapılması gerekenler gündeme geldi.

Bunu sağlamak için Edirneli işadamlarının hafta içi günler , pazartesi, salı ,çarşamba günleri  uygulanan  ücretlerinde  indirim yapmaları halinde, bu ülkeleri insanları ,  özellikle emeklilerin Edirne’ye gelişinde artış olacağı dile getirildi.

Bu konuyu çeşitli sektör yetkilileriyle görüştüm çok olumlu karşılandı.

Bu,  Edirne’deki tüm kurum ve kuruluşlarımız tarafından benimsenmesi ve mahalli yönetimlerce desteklenmesi durumunda. Edirne ekonomisinin hafta içinde canlılık kazanacağı kuşkusuz.

Ben bu öneriyi benimsiyorum.

Tüm kurum yetkililerinin bu konuda gayret göstermelerinin Edirne turizminin gelişmesine katkı yapacağını sanıyorum. Bu öneri gündemde kalmalı diyorum.

---------------------------

BUNLARI BİLİYOR MUSUNUZ?

İLK TRANVAYIMIZ ATLARLA ÇEKİLDİ

Ülkemizde ilk tramvay işletmeciliği  3 Eylül 1869’da  Konstantin Karopano Efendi  tarafından  kuruldu.

Bu kuruluşa Osmanlı Bankası da katılmıştı. Bu ilk tramvay işletmesine kırk yıl işletme hakkı tanındı.

İlk tramvaylar demir ray üzerinde  atlarla çekilirdi.

İlk atlı tramvayın çalışmaya başlaması 1871 yılındadır.

Tramvayın ilk gidiş dönüş yolu  Azapkapı- Galata.Tophane- Beşiktaş arasındaydı.

Daha sonraları  Eminönü-Aksaray, Aksaray-Yedikule, Aksaray-Topkapı, Aksaray- Kurtuluş, Aksaray-Şişli arasında çalışmaya başladı.

1914 yılına kadar  atlarla çekilen tramvaylar , o yıldan sonra  elektrikle çalışmaya başladı.

1929 yılında tramvay şirketini durumu bozulunca, belediye çalıştırmaya başladı.

--------------------------------------------

FIKRA

BİZ BU SEMERLE ÇOK EŞEK SATTIK

Amerikalı bir antikacının yolu Türkiye’ye düşmüş. Hayvan pazarında geziyormuş.

Birden önünde ihtiyar bir adamın durduğu zayıf bir eşek görmüş. Yalnız bu eşeğin üzerinde çok değerli olabilecek antika bir semer varmış.

Antika bilgisi olmayan eşek sahibinden eşeği çok ucuza alabileceğini düşünerek pazarlığa başlamış.

Sıkı bir pazarlık sonunda eşeğin 4-5 katına  satın almak üzere anlaşmış.

Milyonlarca dolar değerinde olan semeri 4-5 eşek fiyatına satın aldığı için sevinmeye başladığı sırada eşeğin sahibi oradaki çocuğa seslenmiş:

-“ Oğlum ahırdan yeni bir semer getir. Beyefendiyi eski bir semerle göndermeyelim” demiş

Amerikalı telaşlanmış:

-“ benim için sorun değil, zahmet etmeyin diye eşek sahibine bayağı dil dökmüş. Sonunda ihtiyar dayanamamış:

– “Boşuna uğraşma beyim, biz o semerle çok eşek sattık!”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.