Geçtiğimiz günlerde Edirne Sağlık Müdürü Dr. Ali Cengiz Kalkan, AA muhabirine bir açıklama yaparak 112 Acil Çağrı Merkezi'nin acil ve hayati durumlar için aranması gereken bir hat olduğunu ama maalesef gereksiz ve ilgisiz aramalar ile meşgul edildiğini söyleyerek bir anlamda vatandaşları bu konuda duyarlı olmaya çağırdı.

Bu yılın 11 ayında Edirne'de 275 bin çağrı aldıklarını ifade eden Kalkan, geçmiş yıllara oranla asılsız çağrıların sayısında azalma görüldüğünü anlatarak gönlünü rahatlatmaya çalışmış.

Asılsız 175 bin çağrının birçoğunun 112'nin önemini kavrayamamaktan kaynaklandığını söyleyerek mütevazilik gösteren İl Müdürü Kalkan,bazı şımarık ve kendini bilmezlerin yapmış olduğu yakışıksız harekete rağmen onları yola getirmeye çalışan bir uslüpla uyarmaya çalışmış.

Bakın asılsız arama dediğimiz son derece komik sebepler nelermiş;"Saat kaç' diye soranlar, nöbetçi eczane soranlar, hastaneden muayene randevusu isteyenler, telefon tamircisinde yaptırdığı telefonunun çalışıp, çalışmadığını kontrol edenler, telefonu bloke olduğundan PIN yada PUK kodunu soranlar, akşama ne yemek yapacağını, hangi restorana gidebileceğini soranlar ve şarkı söyleyip 'sesim güzel mi?' diye soranların mevcudiyetinden bahsetmiş Müdür Kalkan.

Ve eklemiş İl Sağlık Müdürü; "Maalesef bunları düşmemiz halinde biz Sağlık Bakanlığı'mızın son derece donanımlı ambulans ve personeliyle altın çağını yaşayan 112 hizmetlerimizin çok daha iyi hizmetler vereceğini müjdelemek isteriz." diye konuşmuş.

Gerçekten bilmeyerek bu yanlışlığı yapanları istisna tutarak diğer kendini bilmezler böyle egolarını tatmin etme alışkanlığını sonlandırarak görevi engelleme gibi bir yanlışlığı bir daha yapmazlar.

Ambulanslara yol verilmemesinin de yanlışlık ve büyük bir hata olduğunu kaydeden Kalkan,böyle durumlarda hastaların hayatından çaldığını belirterek saniyeler ve dakikalar içerisinde hastaya ulaşılması, onun yeniden hayata bağlanmasını sağlamada geçikme yaşandığını ve Bu konuda vatandaşların duyarlılığının giderek arttığını ifade etmiş.

Tüm Türkiye'de yüzde 90'larda olan asılsız çağrı oranı, Sağlık Bakanlığı'nın yaptığı çalışmalarla hızla düşmektedir diyen Sağlık Müdürü Kalkan, bu yıl 112'ye asılsız ihbarda bulunan 7 kişiye kişi başı 344 lira idari para cezası verildiğini söylemiş.

Oh olmuş.

Yasaya daha fazlası konmalı aslında.

İlimizde Sağlık ekiplerinin fedakarca çalıştığını vurgulayan Kalkan, gelecek aylarda "112 çağrı merkezi" uygulamasına geçilerek 155-156-110-177 numaralarının "112" numarası altında hizmet vereceğini ifade etmiş.

Edirne 112 Acil Servis ekibinden Dr. Buket Üner Derdiyok da yetişkinlerden şaka yollu çok fazla çağrı aldıklarını belirterek, "Bu aramalar belki kötü amaçlı değil ama sağlık hizmeti götürülecek kişiye bu hizmeti geciktiriyor. Polis ya da itfaiye çağrısı için de 112'yi arayabiliyorlar. Küçük çocukların eline telefon çok fazla veriliyor anne ve babalardan da bu konuda duyarlı olmalarını istiyoruz." demiş.

Doğru söze ne denir.

Lütfen duyarlı olalım çünkü en önemli hizmet hayat kurtarmadır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.