“KÖPRÜLERİN KAPANMASI DAVA KONUSU OLUR”

Edirne Valiliği’nden yapılan açıklamaya göre tarihi Meriç ve Tunca köprülerinde Eylül ayında onarım başlayacak ve onarım boyunca her iki köprü de trafiğe kapatılacak. Konuyla ilgili konuşan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan da “Köprülerin kapatılmasına karşıyız. Dava konusu olur.” Dedi.

“KÖPRÜLERİN KAPANMASI DAVA KONUSU OLUR”

Edirne Valiliği’nden yapılan açıklamaya göre tarihi Meriç ve Tunca köprülerinde Eylül ayında onarım başlayacak ve onarım boyunca her iki köprü de trafiğe kapatılacak. Konuyla ilgili konuşan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan da “Köprülerin kapatılmasına karşıyız. Dava konusu olur.” Dedi.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
10 Ağustos 2018 Cuma 08:38
“KÖPRÜLERİN KAPANMASI DAVA KONUSU OLUR”

Edirne Valiliği’nden yapılan açıklamaya göre Edirne ile Karaağaç arasındaki bağlantıyı sağlayan tarihi Meriç ve Tunca köprülerinin bozulan zemin taş döşemeleri onarılacak. Eylül ayında başlayacak onarım boyunca her iki köprüde trafiğe kapatılacak.

Edirne Valiliğinin talebi ve Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulunun kararıyla Tarihi Meriç ve Tunca köprülerinin eksilen, çatlayan ve hasar gören döşeme taşlarının onarımına başlanacak.  Köprüler üzerindeki bozulmaların trafik güvenliğini tehlikeye soktuğu, araçların hasarlı kesimlerden geçişlerinde fren yapmalarının oluşturduğu dinamik etkilerin zarar vermesi nedeniyle basit onarımı ve değiştirilmesine Karayolları 1. Bölge Müdürlüğü tarafından Eylül ayı itibari ele başlanacağı belirtildi.

Tarihi Meriç ve Tunca köprüleri yapılacak onarım boyunca trafiğe kapatılarak,  trafik alternatif güzergâhlara yönlendirilecek.  

“DAVA KONUSU OLUR”

Konuyla ilgili açıklama yapan Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, köprülerin tamamen trafiğe katılmaması için gerekirse dava açacaklarını söylerken, “Biz köprülerin tamamen araç trafiğine kapatılmasına karşıyız. Dava konusu olur. Ha şunu yaparsanız olur. Vatandaşın günlük yaşamını sıkıntıya sokmayacak alternatifler üretmemiz gerekir ki biz onları kapatalım. Yoksa yüzlerce yıllık taş köprülerin üzerinden hareketli yükün, araçların geçmesinden bende çok memnun değilim. Ama bunun yolu vatandaşı işte 8 km, 10 km dolaştırarak çözmek değil. O zaman bizim kamu olarak, devlet olarak, belediye olarak, işte yatırımcı kuruluşlar olarak oraya o noktalara çok yakın yerlerde alternatifler üretmemiz lazım. Köprüler üretmemiz lazım. Bakın, Karaağaç’ın girişinde DSİ nasıl köprü yaptı, yeni köprü. Demek ki olabiliyor. O zaman biz Meriç Köprüsü’nün, Meriç Köprüsü’nün siluetini etkilemeyecek şekilde daha yakınlarına bir köprü yapmamız gerekiyor. Tunca Köprüsü’nün siluetini etkilemeyecek şekilde köprü yapmalıyız. Bakın 2 köprü arasında esnafın işleri düştü, diğer tarafta düştü. Burası bizim sayfiye alanımız. Biz ulaşımı nasıl güçleştiririz değil tarihi dokuyu da koruyarak yeni alternatif köprüler, yeni yollar üreterek vatandaşın yaşamını kolaylaştırmalıyız, erişimini kolaylaştırmalıyız. Bizim görevimiz bu. Yani yasakladım bitti mantığı çağdaş bir mantık değil. Karayolları, Tarihi Köprüleri tamamen trafiğe kapatmak istiyor. Bir Müezzinoğlu Köprüsü var. Bir de eski NATO dediğimiz bir köprü var. Ama ikisi de nasıl söyleyeyim size mesafeyi yüzde 300 falan uzatıyor. Daha fazla belki. Tartışacağız. Hatta ben şunu teklif edeceğim. Bize de geldi o yazı. Karayolları’na da şunu teklif edeceğim. Tarihi Köprüler’in tekrar onarımı da dahi tek şerit kapatılarak onarılması, bu mümkün çünkü o şeridin onarımı bittikten sonra trafiğe açılması diğer şeridin onarımına geçilmesi. Bu süre içerisinde tek şerit tek yön olarak devam eder trafik. Mesela Meriç Köprüsü’nün baştan sol şeridini kapatırız. Onarımı yapılır. Orası bittikten sonra orası trafiğe açılır, bu çok zor bir şey değil günümüzde artık. O teklifi yapacağım ben” dedi.

Barış Karapaça

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.