1800 ŞİKAYET KARARA BAĞLANDI!

2019 yılıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, 2019 yılında bin 800 civarında şikayeti karara bağladıklarını belirterek, “Bu kararların yüzde 60’ı tüketicinin lehine, yüzde 40’ı da aleyhine sonuçlandı.” ifadelerini kullandı.

1800 ŞİKAYET KARARA BAĞLANDI!

2019 yılıyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, 2019 yılında bin 800 civarında şikayeti karara bağladıklarını belirterek, “Bu kararların yüzde 60’ı tüketicinin lehine, yüzde 40’ı da aleyhine sonuçlandı.” ifadelerini kullandı.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
02 Ocak 2020 Perşembe 06:13
1800 ŞİKAYET KARARA BAĞLANDI!

Edirne’deki ticaret açısından 2019 yılını değerlendiren Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, müdürlük olarak yaptıkları çalışmalar hakkında bilgiler verdi. Esnaflara ciddi anlamda eğitimler verdiklerini ve çok olumlu geri dönüşler aldıklarını belirten Altun, eğitimlerin bundan sonraki süreçte sürekli olarak devam edeceğini söyledi.

“EĞİTİMLERİMİZ OLUMLU ŞEKİLDE DEVAM EDİYOR”

Edirne Ticaret İl Müdürü Mahmut Altun, Edirne Ticaret İl Müdürlüğü, Ticaret ve Sanayi Odası ve Esnaf Odaları müşterek yapılan bir protokol olduğunu söyleyerek, “Bu protokol gereği tüm esnafımıza, tacirimize, ticarette iletişim ve çevre bilinci adı altında Aralık ayı içerisinde ETSO’da eğitim verdik. 280 kişi katıldı bu eğitimlere. Daha sonra bunu Uzunköprü Ticaret ve Sanayi Odası’nda devam ettirdik ve orada da 179 katılımcı oldu. Bu eğitimleri inşallah Keşan’da 4 dalda sürdüreceğiz. Bu eğitimlerin sonunda eğitime katılım sertifikaları veriliyor. Bunlar Valimiz, esnaf odaları birliği ve ETSO başkanımız imzalı sertifikalar. İnşallah Mart ayı içerisinde kooperatiflerimize, Bakanlığımızdan gelecek uzmanlarla beraber; ‘Ticarette İletişim, E-Ticaret, Kooperatifçilik’ gibi konularda eğitim verilecek. Bu eğitimleri sürekli hale getireceğiz. Kooperatiflerde biliyorsunuz en büyük sıkıntı yönetim kurullarında meydana geliyor. Yönetim kurullarının bilinçsiz yönetimi sonucu kooperatiflerin batması kötü örnek oluyor. Bu konuda, kooperatiflerin yönetilme şekliyle ilgili de eğitimlerimizi sürdüreceğiz. Eğitimlerin sonucunda çok iyi tepkiler alıyoruz. Eğer bu iyi tepkiler olmasa 280 kişi buna katılmaz. Biz bu katılım sonucunda anketler de yaptık. Memnun kalıp, kalmadıklarını sorduk. 280 kişiden 3 kişi olumsuz cevaplar yazmış. O da eğitimcilerin verdiği örneklerden rahatsı olmuşlar. ETSO’daki eğitimde 2 saat boyunca yüksek sesle nefes alan bile olmadı. O kadar sessiz ve ilgili dinlediler ki çok olumluydu. 280 kişiyi orada tutmak kolay değil. İnsanlar memnun olmasa 2 saat orada beklemezler, zaten tutamazsınız orada.” ifadelerini kullandı.

“EĞİTİMLERİMİZ SÜREKLİ OLACAK”

Eğitimlerin sürekli olacağını söyleyen Altun, “Valimizin de bu konuda önerileri var. Kendisi diyor ki; ‘Ben para vereceğim, siz yeter ki hoca bulun, eğitim verin esnafımıza.’ Zaten esnafımızın da bu konuyla ilgili talebi var. 16 Eylül 2019’da Vali Bey’e esnaf temsilcileri, tacir temsilcileriyle birlikte taraflar olarak ziyaret yapmıştık. Orada Vali Bey temsilcilere benden ne istiyorsunuz dediğinde biz eğitim istiyoruz, müşteriyle iletişim kurmakta zorlanıyoruz dediler. Vali Bey de bu konuda talimat verdi. Zaten bu konuda protokollerimiz var ilgili kuruluşlarla, bu çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” dedi.  

“KARAR SÜRECİNİ 2 AYA KADAR İNDİRDİK”

2019 yılında bin 800 civarında şikayeti karara bağladıklarını belirten Altun, “Bu kararların yüzde 60’ı tüketicinin lehine, yüzde 40’ı da aleyhine sonuçlandı. Tüketici Hakem Heyeti olarak çok hızlı çalışıyoruz. Cevap verme ve karar süreci Türkiye ortalaması 3 aydır ama biz bunu neredeyse 2 aya kadar indirdik. Cevap verme ve karar süreci kanunda 6+6 ay olmasına rağmen biz bunu 3 ayın altına indirerek çok hızlı bir şekilde çalışıyor ve sonuçlandırıyoruz.” şeklinde konuştu.

Kerem Filiz

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.