“EDİWOOD KENTİN EKONOMİSİNİ SÜREKLİ CANLI TUTAR”

Son kararnameyle Batman Valiliğine atanan Vali Ekrem Canalp, basın mensuplarıyla vedalaştı. Görev süresi içinde yaptığı projeler hakkında bilgiler veren Vali Canalp, başlayamadığı EDEWOOD ve Sportif Havaalanı Projelerinin vizyon projeler olduğunu ve bunlara bitiremediği için üzüldüğünü belirterek, “Bunları yaptığınızda Edirne’nin ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır” şeklinde konuştu.

“EDİWOOD KENTİN EKONOMİSİNİ SÜREKLİ CANLI TUTAR”

Son kararnameyle Batman Valiliğine atanan Vali Ekrem Canalp, basın mensuplarıyla vedalaştı. Görev süresi içinde yaptığı projeler hakkında bilgiler veren Vali Canalp, başlayamadığı EDEWOOD ve Sportif Havaalanı Projelerinin vizyon projeler olduğunu ve bunlara bitiremediği için üzüldüğünü belirterek, “Bunları yaptığınızda Edirne’nin ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır” şeklinde konuştu.

Emre SEDEF
Emre SEDEF
17 Mayıs 2022 Salı 06:14
“EDİWOOD KENTİN EKONOMİSİNİ SÜREKLİ CANLI TUTAR”



Batman’a atanan Vali Ekrem Canalp, basın mensuplarıyla vedalaştı. 
Edirne Valiliği Toplantı salonunda basın mensuplarıyla bir araya gelen Vali Ekrem Canalp, kentteki görev süresince yaptığı çalışmaları slayt eşliğinde basına bir kez daha anlattı. İlk valilik yaptığı il olan Edirne’ye hizmet etmenin onurunu yaşadığını dile getiren Vali Canalp, Edirne’de yaptıkları birçok projenin ülke genelinde örnek projeler olduğunu hatırlattı. 
Edirne’ye gelmeden önce taşkın ve sınır kapılarındaki TIR kuyruklarının haberleriyle hatırladığını dile getiren Vali Canalp, “Selimiye ve Kültür miraslarımız haricinde bu haberler kafamıza kazınmıştı. Ama yaptığımız çalışmalarla Kapıkule’de TIR kuyruğu bırakmadık. Yaptığımız sistem sayesinde TIR sürücüsü sırasını alıyor ve ne zaman kendisine sıra geleceğini biliyor.  İstediği TIR Parkına aracını çekiyor ve bekleme süresince ne istiyorsa onu yapıyor. Burada benim hesaplamadığım bir şey oldu. Uzun süre bekleyen TIR sürücüleri şehre de inmeye başladı. Günlük ihtiyaçlarını kent merkezinden karşılıyor. Bu da kente ekonomik bir ivme kazandırdı. Biz bunu hesaplamamıştık ama işi oldu” şeklinde konuştu.
Gurbetçiler içinde çalışma yürüttüklerini vurgulayan Vali Canalp, gurbetçinin yurda girişinde en fazla bekleme süresinin 45 dakika olduğunu da sözlerine ekledi. 
EN ÇOK GÖÇMEN HAREKETLİLİĞİN OLDUĞU İL EDİRNE
Vali Canalp, “Yunanistan ve Bulgaristan sınırına paralel bir yolumuz yoktu. Sınır güvenliğini buralardaki karakollarla yapmaktayız ama bir sınır güvenlik yolumuz bulunmuyordu. Allah bunu yapmayı bana nasip etti. 180 kilometrelik kara sınırının tamamın yapımına baylandı. 80 kilometrelik yolumuz bitti. Kalan 50 kilometrelik yolumuz ise kısa sürede yapılacaktır. Edirne göçmen hareketliliği açısından en hareketli illerden biri olmasına rağmen yerleşik göçmen sayısı bakımından da nüfusa göre en az göçmenin bulunduğu kenttir. Edirne’de 5 bin 200 yabancı uyruklu bulunmakta. Bunun 4 bini üniversitelerimizde okuyan yabancı uyruklu öğrencilerimiz” şeklinde konuştu.
VİZYON PROJELERİ YAPAMADIM
Vali Canalp, Edirne’de görev yaptığı süre içinde vizyon proje olarak adlandırdığı iki projesini bitiremediği için üzgün olduğunu ifade ederek, şunları söyledi:
“Üç Nehir bir Şehir  projemiz bakanlık eliyle yapılacak. Bu projemiz için ödenek sıkıntısı da yok. Yapılıp bitecektir. Ama EDEWOOD ve Sportif Havaalanı projelerimiz var. Bunlar vizyon projelerdir. Bunları yaptığınızda Edirne’nin ekonomisine büyük katkı sağlayacaktır.
EDEWOOD için Yeniimaret mahallesi yanındaki 200 dönüm bir yerin Turizm Bakanlığından Özel İdareye tahsisini aldık. Projeyi yapmak mı daha uzun sürer tahsisini almak mı daha uzun sürer diye sorsanız uzman bürokratlar tahsisi almak daha uzun sürer diyecektir. Ama ben buranın tahsisi 18 günde aldım. Bakanlığımızda proje hakkında ikna oldu. Kendisine ait olan 200 dönümlük bir alanı, kentin merkezinde değerli bir yer burası. Bakanlığımız ikna oldu. Neden ikna oldu. İstanbul’un yanında bir kent burası. İstanbul’da şu anda bu konuda bardak doldu. Ama gidecek bir yer lazım. Bunu yapmalıyız. Bunu yaptığımızı da Edirne için çok iyi olur. Bunun çok büyük maliyeti yok. 8-10 milyon lira arasında bir maliyetle bunlar yapılabiliyor. Tek katlı basit yönetim ofisler istiyorlar birde hangar istiyorlar. Gelen firma bir dizi için 250 kişi gelecek. 3-4 tane böyle proje gelse kentin ekonomisi sürekli canlı olacaktır. 
Yapılan projeler sürekli gelir getirecektir
Kırkpınar stadyumunu yaptığımızda da sürekli bir gelir sağlanacaktır. Müzelerimiz içinde bu böyle olacaktır. 
Ben hep harcama kısmını anlattım. Bakın bu konuda biraz eksik kaldım. Bunlar yalnızca harcama değil. Yapmış olduğumuz pek çok iş gelir demek. Valilik imkanlarını kullandık Edirne’ye 12 müze kazandırdık. Maliyetli mi maliyetli doğru. Ama 12 müzenin gelirinin tamamı özel idareye kalacak. Bir defa yaptığınızda süreklilik geliyor. 
ENEZ LİMANI ÖZEL İDAREYE GELİR AKITACAK
Enezde liman yapacağız. Tamam buna para harcıyorsunuz. Ama bunu Liman İşletmesi var. Çanakkale’de GEZTAŞ var. Bu bir şirket bunun en büyük ortağı kim. Çanakkale Özel İdaresi. O işletiyor burayı, İşletirken de gelir elde ediyor. Biz limanı yapacağız. Bir defa parayı harcayacağız. Sonra, on yıllar boyunca sürekli gelir olacak burası. Liman işletmesi gelir demek çünkü. 
Motorkros alanı da işletme geliri demek. Özel İdare buralardan gelir elde edecek. 
SALTANAT KAYIKLARI PROJEMİZ KALDI
Saltanat Kayığı projemiz vardı, bu projemiz kaldı. Nehrin içerisinde saltanat kayığıyla gezinti yapacağız. Bu güzel bir şey ama bu para demek. Gelen turist gezecek ve parasını bırakacak. Bu projemiz de kaldı.”
Canalp ardından basın mensuplarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi. Basınla vedalaşan Vali Canalp, il protokolüyle düzenlenen törenle vedalaştı.
Yavuz Göktaş

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.